۱۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۱۹۱۴۱۱

انتقاد آیت الله حیدری از اقدام تنش زای وزارت آموزش و پرورش

خبرگزاری رسا ـ آیت الله حیدری از اقدام تأمل برانگیز و عدم نظارت دقیق وزارت آموزش و پرورش در زمینه چاپ کتاب درسی جغرافیای سوم دبیرستان رشته علوم انسانی انتقاد کرد.
آيت الله حيدري

آیت الله محسن حیدری، رییس کمیته همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش خوزستان، در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، از اقدام تأمل برانگیز و عدم نظارت دقیق وزارت آموزش و پرورش در زمینه چاپ کتاب درسی جغرافیای سوم دبیرستان رشته علوم انسانی انتقاد کرد و افزود: در این کتاب نقشه ای ویژه کشورهای های حاشیه خلیج فارس به چاپ رسیده و در آن مناطق شیعه نشین و سنی نشین تفکیک شده است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه تصریح کرد: در این کتاب که چاپ جدید و مربوط به سال 92 است مناطق شیعه نشین با سبز پر رنگ و سنی نشین با سبز کم رنگ نمایش داده شده است.

آیت الله حیدری با بیان این که در این نقشه استان های میانی کشور با سبز پر رنگ نشان داده شده اند، اظهار داشت: متأسفانه در قسمت مربوط به خوزستان این استان با سبز کم رنگ نشان داده شده است، به معنای این که مردم این استان سنی هستند، این درصورتی است که مردم خوزستان شیعه هستند.

رییس کمیته همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش خوزستان، در ادامه گفت: این شیطنت ها تنها در استان خوزستان خلاصه نشده و استان هایی نظیر کردستان و سیستان و بلوچستان نیز با سبز کم رنگ نشان داده شده است در حالی که در این استان ها مردم شیعه نیز زندگی می کنند.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به درج مطالب غیر واقع در این کتاب تصریح کرد: آمارهایی که پیرامون میزان جمعیت شیعه و سنی درباره کشورهایی نظیر عربستان و عراق چاپ شده نیز غیر واقع است.

وی با انتقاد از عملکرد و کوتاهی کمیته نظارت و ارزشیابی کتاب های درسی خاطرنشان کرد: احتمال دارد در رابطه با این مسأله افرادی در این مجموعه نفوذ کرده و اقداماتی دروغین همگام با شبکه های تبلیغی دشمنان اسلام انجام می دهند.

آیت الله حیدری با اشاره به اهمیت مطالب کتاب های درسی دانش آموزان اظهار داشت: مسائل اختلافی و غیر واقعی نباید در کتاب های درسی گنجانده شود چرا که مسائل کتاب های درسی شاکله فکری و عقیدتی دانش آموزان را تشکیل می دهد.

امام جمعه موقت اهواز با بیان این کتاب های درسی باید مرجعی برای پاسخگویی به سؤالات فکری دانش آموزان باشد، خاطر نشان کرد: مطالب غیر واقعی در کتاب ها سبب ایجاد شبهه در میان دانش اموزان می شود./9464/پ202/س

ارسال نظرات