۱۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۱۹۱۵۷۰

آیین تجلیل از مجریان کنگره بین المللی ابن شهرآشوب برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران در مراسم تجلیل از مجریان کنگره بین المللی ابن شهرآشوب گفت: فرهنگ شیعه، مکتبی با ارزش دارد که ماحصل تلاش علمای دینی است که ادامه دهنده راه ائمه اطهار(ع) بوده اند.
«ابن شهرآشوب»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت‌الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران صبح امروز در مراسم تجلیل از دست‌اندرکاران برگزاری نخستین کنگره بین‌المللی علامه ابن‌شهرآشوب ساروی اظهار داشت: انجام دادن کارهای فرهنگی، آسان نیست و سختی خاص خود را دارد، گفت: فعالیت های فرهنگی دیر به نتیجه می رسد و دلیل آن این است که با خواص سر و کار داریم.

 

امام جمعه ساری با بیان این که در کارهای فرهنگی با اصحاب فرهنگ و قلم روبه رو هستیم، گفت: هر کدام از اصحاب قلم، حرفی برای گفتن دارند و ابراز وجود در چنین فضایی، کار مشکلی است.

 

آیت الله طبرسی با بیان این که علما و مراجع بسیاری برای این کنگره پیام فرستادند، گفت: در رأس همه مراجع، پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به این کنگره اهمیت بسیاری داشت.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران ابن شهر آشوب را شخصیتی بی نظیر و ناشناخته در جهان اسلام دانست و یادآور شد: هر اندازه برای ابن‌شهرآشوب کار کنیم اگر با نیت پاک باشد ذخیره آخرت است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره این که فرهنگ شیعه فرهنگی غنی و متعالی است، گفت: این فرهنگ مکتبی با ارزش دارد که ماحصل تلاش علمای دینی است که ادامه دهنده راه ائمه اطهار(ع) بوده اند.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که حوزه‌های علمیه در تاریخ از جایگاه والایی برخودار بوده‌اند، افزود: حوزه علمیه از پیامبر گرامی اسلام(ص) و ائمه مصومین(ع) نیابت دارد.

 

آیت الله طبرسی با اشاره به این که اگرچه امروز پیامبر و امامان معصوم حضور ندارند، علما و حوزه‌های علمیه حضور دارند، خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه و روحانیت رکن سوم خاتمیت هستد.

 

وی با بیان این که اگر ارزش‌های اسلامی و اسلام در دنیا نقش آفرین است به برکت حوزه‌های علمیه و روحانیت است، گفت: دشمنان نظام اسلامی امروز به نقش تأثیر‌گذار حوزه و روحانیت پی‌برده‌اند و به همین دلیل به دنبال تضعیف جایگاه روحانیت در جامعه دینی هستند.

 

آیت الله طبرسی با اشاره به شبهات به وجود آمده در حوزه های اعتقادی، سیاسی و فرهنگی از سوی دشمنان اسلام، افزود: امروز جامعه بیش از پیش نیازمند همراهی روحانیت در عرصه پاسخگویی به شبهات دینی است.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران در بخش دیگری از سخنان خود، تضعیف جایگاه ولایت فقیه را یکی دیگر برنامه‌های مهم دشمنان علیه نظام اسلامی دانست و گفت: نظام سلطه از هر فرصتی برای فاصله میان نسل جوان و روحانیت استفاده می‌کند.

 

امام جمعه ساری با اشاره به این که شرایط امروز جامعه با گذشته بسیار متفاوت است، افزود: هزاران شبکه مخرب ماهواره ای و پایگاه اینترنتی به صورت شبانه روزی تلاش می کنند تا هویت دینی نسل جوان ما را نابوده کرده و افکار پلید شیطانی و منحرف را جایگزین آن کنند.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به هشدارهای مکرر رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص خطر تهاجم فرهنگی، تصریح کرد: خطر تهاجم فرهنگی بسیار بیشتر از تهاجم فیزیکی و نظامی است چون در هجوم فرهنگی دشمن همه تلاش خود در جهت نابودی پایه های فرهنگی و دینی جامعه است./950/پ202/س

ارسال نظرات