۲۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۱۹۲۷۳۱

گردهمایی روحانیون کاروانهای عمره مفرده در قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ گردهمایی روحانیون کاروانهای عمره مفرده با سخنرانی نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی و رییس سازمان حج و زیارت در قم برگزار شد.
دومين گردهمايي بزرگ روحانيون کاروان هاي زيارتي عتبات عاليات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، گردهمایی روحانیون کاروانهای عمره مفرده امروز پنجشنبه 28 آذرماه با سخنرانی نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی و رییس سازمان حج و زیارت به همت دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در مجتمع فرهنگی امام خمینی‌(ره) قم برگزار شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، در سخنانی فلسفه تشکیل این همایش را گزارش آخرین وضعیت و شرایط حج و عمره امسال به روحانیان کاروان‌ها عنوان و ابراز امیدواری کرد که امسال عمره بهتری با همکاری بیشتر روحانیان صورت گیرد.

 

وی در ادامه هماهنگی بسیار خوب بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت را سبب انجام موفق آمیز حج امسال و برنامه ریزی مناسب برای عمره ارزیابی کرد و از تلاش های مهندس اوحدی و همکارانش در سازمان حج و زیارت به سبب تلاش مضاعفی که داشته اند تشکر کرد.

 

سرپرست حجاج ایرانی خاطرنشان کرد: امسال اکثر منازل مورد نیاز در عمره و حج آینده با قیمتی پایین‌تر و حدود 10 میلیون دلار ارزان تر از سال گذشته اجاره شد که به لطف خداوند متعال و با یک دید بهتر و تلاش بیشتر امیدواریم بتوانیم عمره امسال و حج سال آینده را بهتر برگزار کنیم.

 

وی با اشاره به افزایش تعداد اعزام زائران به سبب 10 روزه شدن عمره مفرده، یادآور شد: تاکنون حدود 850 هزار نفر برای زیارت بیت الله الحرام اعزام خواهند شد و این قطعی شده و هنوز هم دوستان در تلاش هستند که این ظرفیت را بالا ببرند و پاسخگوی جمعیت هشت میلیون نفری که در نوبت قرار دارند باشند.

 

مهندس سعید اوحدی رییس سازمان حج و زیارت نیز در این مراسم، ویژگی‌های عمره امسال را اعزام زودهنگام زائران عنوان و اظهار کرد: امسال نخستین سالی است که زائران نیمه دوم یا نیمه 14 صفر مشرف شدند، در حالی که سی سال دولت عربستان به زائران ما اجازه نمی‌داد ایام اربعین در مدینه حضور یابند.

 

وی با بیان اینکه تعداد اعزام زائران را هفتاد درصد نسبت به سال گذشته افزایش داده ایم، از اعزام 850 هزار نفر در قالب 6 هزار و 300 کاروان خبر داد و گفت: در تلاشیم که اعزام زائران در عمره امسال به مرز 900 هزار نفر برسد.

 

رییس سازمان حج و زیارت نیز با اشاره به 10 روزه بودند عمره امسال، کاهش قیمت عمره را مدنظر قرار داد و گفت: در مصاحبه‌ها اعلام کردم قیمت عمره را 15.6 درصد کاهش داده‌ایم که برخی گفتند به سبب کم شدن دو روز از مدت سفر عمره است، اما آن دو روز در مجموع 5 درصد بر روی قیمت عمره تأثیر می‌گذارد.

 

در ابتدای این مراسم نیز که با حضور پرشور روحانیون کاروان ها همراه بود و تخمین زده می شد که در حدود 1300 روحانی کاروان در این مراسم شرکت کرده باشند، حجت‌الاسلام والمسلمین نقدی، مسؤول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در قم از این حضور پرشور، تقدیر و تشکر کرد.

 

وی در ادامه اطلاع‌رسانی به روحانیان را از طریق این نوع مراسم‌ها امکان‌پذیر دانست و از آنان خواست که هرگونه سؤال یا مطلبی را با شماره‌ تلفن‌های دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در قم در میان بگذارند.

 

وی با بیان اینکه بیش از 12400 روحانی در منطقه قم پرونده دارند که مجاز رفتن به عتبات هستند و هر هفته می‌توان 60 نفر اعزام کرد، از روحانیان کاروانها خواست که برای اعزام به عتبات عالیات برنامه‌ریزی کنند./920/پ202/ی

ارسال نظرات