۳۰ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۴
کد خبر: ۱۹۲۸۵۵
امام جمعه ایلام:

وحدت حوزه و دانشگاه نقش بی بدیلی در شکل گیری وحدت اجتماعی دارد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی در استان ایلام از حوزه و دانشگاه به عنوان مهم ترین نهادهای علمی، اجتماعی و سیاسی یاد کرد که در شکل گیری وحدت اجتماعی در همه عرصه ها نقشی بی بدیل دارند.
حجت الاسلام والمسلمين لطفي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی لطفی، امام جمعه ایلام، در جمع نمازگزارن ایلامی در مسجد جامع این شهر، با اشاره به نامگذاری 27 آذر روز شهادت آیت الله دکتر مفتح به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه اظهار کرد: وحدت و همدلی و روابط دوستانه و صمیمی آنها در جهت دهی به وقایع و تحولات فرهنگی و اجتماعی جامعه در همه ابعاد ضروری است.


وی، تصریح کرد: دشمنان انقلاب اسلامی با توجه به شناختی که از این دو نهاد مهم و تاثیر گذار دارند سعی در اختلاف افکنی و دور نگاه داشتن آنها از همدیگر داشته و دارند.


حجت الاسلام والمسلمین لطفی، با بیان اینکه حضرت امام(ره) به کرات بر ایجاد وحدت و همدلی این دو نهاد هتمام داشته اند، ابراز کرد: امام راحل همواره راجع به تفرقه و اختلاف حوزه و دانشگاه هشدار داده اند و بر وحدت این دو نهاد تاکید داشته است.


وی، با اشاره به اینکه امام راحل به خطر ایجاد دشمنی و دودستگی بین روحانیت و دانشگاه که توسط بدخواهان طراحی و مدیریت می شود هشدار داده، یادآور شد: ایشان به مسئولان و اساتید دانشگاه ها و مدرسان حوزه های علمیه توصیه های لازم را بیان کرده اند.


خطیب نماز جمعه ایلام، یادآور شد: ایشان همواره تاکید داشتند که قشر دانشجو با روحانیت ارتباط برقرار کند، یکی از ترفندهای بدخواهان انقلاب و نظام اسلامی درطول سال های طولانی، این بوده که این دو نهاد و مهم کشور را از هم جدا کنند و در مقابل یکدیگر قرار بدهند.


نماینده ولی فقیه در استان ایلام، گفت: وحدت حوزه و دانشگاه، شناخت ظرفیت های یکدیگر برای سازندگی جامعه و توسعه نسل آینده است که باید این رسالت را باور نموده و با تشکیل قرارگاه مشترک جنگ نرم در مقابل هجمه ها فرهنگی نظام سلطه و دشمنان در شرایط احساس کنونی، توطئه های دشمن را خنثی کرد.


حجت الاسلام والمسلمین لطفی، افزود: این دو نهاد باید به عنوان دو کانون علم، معرفت و اخلاق سیاسی در پرورش و شکوفایی استعدادهای انسانی به سوی اهداف عالی و بلند نظام اسلامی که آرمان امام(ره) و همه شهیدان انقلاب اسلامی است، گام بردارند.


وی، اظهار کرد: یاد و خاطره حلقه های اتصال بین حوزه و دانشگاه، شهید مفتح، شهید مطهری، شهید بهشتی و علامه محمد تقی جعفری که با تلاس مخلصانه خود وحدت آفرینان بین روحانیت و دانشجویان بوده اند را گرامی می داریم.


امام جمعه ایلام، در ادامه به دوم دی روز اربعین سیدالشهدا(ع) و روز زیارت مخصوص سید و سالار شهیدان اشاره و بیان کرد: درسی که اربعین به ما می دهد این است که باید حقیقت قیام و نهضت حسینی و آموزه های متعالی آن و خاطره شهادت و شهیدان را زنده نگاه داشت.


حجت الاسلام والمسلمین لطفی، تصریح کرد: بزرگداشت اربعین حسینی سیره همه امامان معصوم(ع) است و هم خود این برنامه را انجام می دادند و هم شیعیان خود را به رفتن به کربلا در روز اربعین حسینی سفارش می کردند.


خطیب نماز جمعه ایلام، ابراز کرد: خواندن زیارت اربعین در واقع آشنایی با اهداف قیام سیدالشهدا و احیای فرهنگ عاشورا و مبارزه با ظلم و ستم و اعلام انزجار و تنفر از ستمگاران و ظالمان در جهان است.


وی، در ادامه به آغاز هفته وقف اشاره کرد و افزود: وقف یکی از مهم ترین و کارآمدترین برنامه اقتصادی و در راستای رفع مشکلات جامعه و صدقه جاریه و وسیله تقرب الی الله است که باید در این زمینه همت کرد.

 

امام جمعه ایلام، گفت: برای تحویل احوال خود، برای نیکوکردن زندکی خود، ذهن خود، دل خود و دنیا و آخرت خود، وظیفه آحاد ملت است که این سنت بسیار بزرگ الهی و سیره همه ائمه اطهار(ع) را احیا کنیم.


حجت الاسلام والمسلمین لطفی، با اشاره به اینکه ترویج قرآن حکیم و نشر معارف قرآن در سایه احیای وقف امکان پذیر خواهد بود، بیان کرد: وقف نقش مهمی در گسترش نهادهای مدنی و موسسات خیریه دارد و عمران و آبادانی مساجد و تکایا و مدارس دینی و مراکز عام المنفعه دارد.


خطیب نماز جمعه ایلام، در بخش دیگری از سخنان خود به میلاد فرخنده عیسی مسیح اشاره کرد و گفت: اساسی ترین برنامه های همه پیامبران من جمله حضرت عیسی مسیح تربیت انسانها بوده است و هدف آنان رهایی بشر از زشتی ها، پلیدی ها، فسادها و رذائل اخلاقی است./901/پ202/ع

ارسال نظرات