۰۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۰
کد خبر: ۱۹۳۶۰۳
استاد حوزه علمیه قم:

فرهنگ استفاده از تلفن همراه نیاز امروز مردم است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با اشاره به یکی از آفت های مهمی که در کشور اظهار داشت: فرهنگ موبایل دانستن، یکی از ضروریات کشور است که باید به آن اهمیت داده شود زیرا بیشتر گناهانی که یک جوان انجام می‌دهد به دلیل ندانستن فرهنگ بهره مندی از تلفن همراه است.
سيم کارت، تلفن همراه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان حجت الاسلام اصغر قائمی، نویسنده کتاب اعتقادات پایه اول حوزه و استاد حوزه علمیه قم، امروز در دیدار با طلاب حوزه علمیه محمودیه کرمان در رابطه با آداب زندگی طلبگی گفت: مهم ترین کار یک طلبه باید هدایت انسان‌ها باشد زیرا هدایت یک انسان بهتر از 100سال عبادت است.

وی در ادامه افزود: اگر یک طلبه درس و تقوای خود ‌را به صورت کامل رعایت کند افزون بر خشنودکردن امام زمان(عج)، دنیا و آخرت خود را هم آباد کرده است.

حجت الاسلام قائمی ابراز داشت: اصل و ریشه ادب آن است که بدانیم در حوزه‌های علمیه به چه کسی متعلق هستیم و اگر آن را باور داشتیم در زندگی طلبگی موفق خواهیم بود زیرا ایمان داشتن به خدا جلوی ارتکاب گناهان را می‏گیرد.


استاد حوزه علمیه قم افزود: شیفته امام زمان(عج) شدن بهترین درس اخلاق به یک انسان است و طلاب باید در این زمینه خود را بیشتر از مردم به امام زمان نزدیک کنند چون مردم از یک طلبه انتظار بیشتری را دارند.


وی با اشاره به این که پایه و اساس دین اسلام اهل بیت(ع) هستند، خاطرنشان کرد: مقدمات رسیدن به امام زمان(عج) انجام واجبات و ترک محرمات است اگر کسی آن هارا انجام دهد دیگر نباید به فکر روزی دنیا باشد چون امام زمان را دارد.

حجت الاسلام قائمی بیان داشت: مهم ترین واجبی که در دین اسلام به آن سفارش شده نماز است اما نمازی که در اول وقت، با جماعت و با حضور قلب باشد که سبب شاد شدن روح و جسم انسان خواهد شد.

وی با اشاره به یکی از آفت های مهمی که در کشور ما رواج پیداکرده، اظهار داشت: فرهنگ استفاده از تلفن همراه، یکی از ضروریات کشور است که باید به آن اهمیت داده شود و یک طلبه در حوزه های علمیه باید ساعتی را برای استفاده کردن از تلفن همراه قرار دهد نه این که همیشه آن را همراه خود داشته باشد.

 
استاد حوزه علمیه قم با توجه به این که در دوره ی جوانی غریزه جنسی شور فراوانی به انسان می‏دهد و تنها راه حل این مشکل مراقبت از چشم، گوش و زبان است، تصریح کرد: نظم در کار سبب رشد طلبه است و طلاب باید همیشه برای خود برنامه ریزی داشته تا وقت های خود را در همه ساعات کامل کنند زیرا همه ناکامی‏های جامعه از بیکاری گرفته می‌شود.


وی در پایان گفت: برای موفق شدن باید همیشه به یاد امام زمان(عج) بوده و سعی کنیم در طول زندگی خود از زیارت آل یاسین و دعای عهد غافل نمانیم./970/پ202/س

ارسال نظرات