۱۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۱۹۴۵۱۵
مدیر استانی حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری:

قیام 19 دی نقطه آغاز مجدد توفندگی انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری با اشاره به سالروز قیام مردم قم در 19 دی 56 گفت: این قیام نقطه آغاز مجدد توفندگی انقلاب اسلامی است.
حجت الاسلام احمدي

حجت الاسلام سیدمحمد احمدی، مدیر استانی حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با اشاره به سالروز قیام مردم قم در 19 دی 56 گفت: این قیام نقطه آغاز مجدد توفندگی انقلاب اسلامی است.

 

وی افزود: دیکتاتوری پهلوی با ایجاد شرایط خفقان سخت و سرکوب آزادی‌خواهان دچار اشتباه محاسباتی شد و با نگارش مقاله توهین‌آمیز به امام(ره) تصور کرد، ریشه مخالفان را برکنده و می‌تواند کار را تمام شده تلقی کند که هرگاه فرزندان امام با انگیزه دفاع از آیین مقدس اسلام و حمایت از مرجعیت به خیابان‌های قم ریختند و طوفانی به پا کردند که این طوفان خشم انقلابی بود که کار رژیم سفاک پهلوی را یکسره کرد.

 

حجت الاسلام احمدی اظهار داشت: گرچه در این 35 سال پس از انقلاب در باب هویت انقلاب تئوری‌پردازی‌های زیادی شده است و ریشه‌های انقلاب را جستجو کرده‌اند و در هر یک از این تئوری‌ها نکات صادق وجود دارد و گاه اختلاف طبقاتی، گاه رشد طبقه متوسط، گاه رشد درآمدها و رشد شهرنشینی، گاه فساد دستگاه حکومت پهلوی، گاه استبداد رژیم و نظایر آن مورد اشاره واقع شده که هر کدام وجهی از انرژی متراکم انقلاب را شکل می‌داد اما عنصر اصلی قیام ملت در آن چیزی بود که امام(ره) بهتر از هر کس بر آن وقوف داشت و بارها تکرار کرد که ملت برای اسلام قیام کرد.

 

مدیر استانی حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: حرکت 19 دی و شهادت تعدادی از مردم قم جوهره انقلاب را برای کسانی که قصد فهم حقیقت انقلاب را دارند، مکشوف کرد که بعدها با مراسم چهلم شهدا در سایر شهرها به جریان وسیعی در سطح ملی تبدیل شد.

 

این مقام مسؤول افزود: عدم درک این واقعیت جوهره انقلاب از سوی رجال سیاسی غرب و منطقه که عموما سطحی‌نگر بودند، در طول سه دهه پس از انقلاب هم مشکلاتی برای ملت بزرگ ایران نظیر جنگ عراق فراهم کرد و هم مصائبی برای خود آن ها به وجود آورد که امروز در میانه این مشکلات در منطقه دست و پا می‌زنند.

 

مدرس حوزه و دانشگاه اظهار داشت: همین نگاه سطحی به انقلاب باعث شد تا آمریکایی‌ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی هوس موج‌سواری پیدا کنند و تصور کنند که می‌توانند با روحیه تاجر مآبانه مجددا سلطه استعماری خود را نگه دارند؛ اشتباهاتی که در دولت موقت صورت گرفت این وسوسه را در آن ها تقویت کرد که با نگاه نافذ امام در مبارزه با شیطان بزرگ به کلی میدان را از آنان گرفت.

 

حجت الاسلام احمدی اضافه کرد: در جنگ صدام آمریکا و غرب با تصور این که فشار بر دولت نوظهور انقلاب و ایجاد اختلاف در درون و ترور رهبران انقلاب می‌توان انقلاب را از مسیر خود منحرف کرد و همه گونه سازماندهی کمک به صدام و تحریم علیه ایران را صورت داد اما امام(ره) دفاع مقدس را دفاع حق علیه باطل در چارچوب آموزه‌های اسلامی تبیین کردند.

 

وی ادامه داد: این جوهره انقلاب با مجاهدت اسلامی، تبلوری جدید یافت و به صورت حقیقتی قدرتمندتر از گذشته تجلی پیدا کرد که امروز در صحنه جهانی و منطقه‌ای قابل انکار نیست./9457/ت303/ب

ارسال نظرات