۲۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۱۹۴۹۶۷
امام جمعه کازرون:

افراطی گری کار امت اسلام را به جنگ و خونریزی کشانده است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کازرون با تأکید بر این‌که برخی از کشورهای مرتجع در خدمت استکبار جهانی و در صدد ایجاد تفرقه میان مسلمانان هستند، گفت: متأسفانه در میان شیعیان نیز عده‌ای آتش بیار معرکه شده و بر طبل اختلافات امت اسلامی می‌کوبند.
حجت‌الاسلام خرسند امام جمعه کازرون

حجت‌الاسلام محمد خرسند امام جمعه کازرون در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ با بیان این‌که وحدت یک توصیه قرآنی است، گفت: در سنت پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) نیز تأکیدات فراوانی بر مسأله وحدت در میان امت اسلامی شده است و معصومان(ع) اقدامات عملی فراوانی را در این زمینه انجام داده‌اند.

وی وحدت را یکی از ضروریات دنیای اسلام دانست و ابراز کرد: زمانی که اصل اسلام در خطر باشد عقل و شرع حکم می‌کند که از اختلافات و تفرقه دوری کرد.

امام جمعه کازرون با بیان این‌که دشمنان به این نتیجه رسیده‌اند که اصل اسلام را نمی‌شود از بین برد، اظهار داشت: از این رو دشمنان برای ایجاد اختلاف و تفرقه میان مذاهب اسلامی تلاش می‌کنند تا به این وسیله به اسلام ضربه بزنند.

حجت‌الاسلام خرسند با تأکید بر این‌که برخی از کشورهای عربی در خدمت استکبار جهانی و در صدد ایجاد تفرقه میان مسلمانان هستند، گفت: متأسفانه در میان شیعیان نیز عده‌ای آتش بیار معرکه شده و بر طبل اختلافات امت اسلامی می‌کوبند.

وی خطرات عدم وحدت مسلمانان را مورد توجه قرار داد و افزود: امروز مسلمانان دشمن اصلی را فراموش کرده و به جای مقابله با استکبار جهانی بیشتر به نزاع و درگیری با یکدیگر می‌پردازند.

امام جمعه کازرون تأکید کرد: اگر کشورهای مرتجع منطقه پول‌هایی را که علیه جمهوری اسلامی ایران خرج می‌کنند، برای نابودی اسرائیل هزینه می‌کردند این رژیم منحوس تا به حال از بین رفته بود.

حجت‌الاسلام خرسند راه برون رفت از اختلاف و درگیری در میان مسلمانان و رسیدن به وحدت را رجوع به قرآن و تمسک به ریسمان محکم الهی دانست و ابراز کرد: این‌که یک مجموعه به تنهایی برای وحدت تلاش کند و بقیه کاری انجام ندهند، وحدت محقق نمی‌شود.

وی ادامه داد: مسلمانان مشترکات فراوانی دارند و باید با تکیه بر این مشترکات و پرهیز از اختلافات به وحدت برسند.

امام جمعه کازرون با بیان این‌که از اختلاف میان مسلمانان و کشت و کشتار افراد بیگناه تنها استکبار جهانی سود می‌برد، اظهار داشت: همه باید برای تحقق وحدت امت اسلامی اختلافات را کنار بگذارند و برای به دست آوردن وحدت تلاش کنند.

حجت‌الاسلام خرسند با اشاره به این‌که ایستادن بر روی اصول با وحدت منافاتی ندارد، افزود: عده‌ای فکر می‌کنند وحدت یعنی این‌که هر گروهی اعتقادات خود را کنار بگذارد، در حالی که این‌گونه نیست و برای تحقق وحدت باید اختلافات را کنار گذاشت و بر روی اصول مشترک تکیه کرد./927/ت302/ج

ارسال نظرات