۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۰۱:۴۴
کد خبر: ۱۹۵۰۳۲
کارشناس دینی مشاوره خانواده خبر داد؛

وجود طلاق عاطفی در 50 درصد خانواده‌ها

خبرگزاری رسا ـ کارشناس دینی مشاوره خانواده گفت: پژوهش‌های صورت گرفته درباره طلاق عاطفی نشانگر آن است که متأسفانه میان 50 درصد زوج‌ها طلاق عاطفی وجود دارد، دلیل طلاق عاطفی نیز عدم شناخت نیازهای یک‌دیگر است.
طلاق

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علیرضا تراشیون، استاد حوزه و دانشگاه شب گذشته در نخستین اجلاسیه نماز مدیران و رؤسای بهزیستی سراسر کشور که در مجتمع یاوران مهدی(عج) قم برگزار شد، به بررسی عوامل و آسیب‌های عبادت گریزی افراد پرداخت.

 

وی گفت: یکی از مهم‌ترین عوامل عبادت گریزی کودکان، فرزندان و افراد نا امن و نا آرام بودن محیط خانواده است و باید به این مسأله همانند یک اصل دقت شود، متأسفانه وضعیت خانواده‌‌ها در کشور مطلوب نیست.

حجت‌الاسلام تراشیون با بیان این‌که در سال 91 در کشور حدود 750 هزار ازدواج صورت گرفته است، یادآور شد: حدود 156 هزار ازدواج منجر به طلاق شده است، یعنی از هر پنج ازدواج یک مورد منجر به طلاق شده است.

وی ادامه داد: طلاق دارای آسیب‌های روانی فراوانی است،‌ به گونه‌ای که در برخی موارد آسیب‌های روانی آن بیشتر از آسیب‌های روانی از دست دادن عزیزان است، البته باید توجه کرد که ما افزون‌بر طلاق حقیقی، طلاق عاطفی نیز داریم.

مشاور دینی خانواده ایجاد نا آرامی در خانواده را نوعی از طلاق عاطفی دانست و خاطرنشان کرد: از بین رفتن آرامش میان زوج‌ها در محیط خانواده را طلاق عاطفی می‌گویند، در خانه‌ای که دعوا و درگیری باشد در حقیقت طلاق عاطفی صورت گرفته است.

وی افزود: پژوهش‌های صورت گرفته درباره طلاق عاطفی نشانگر آن است که متأسفانه میان 50 درصد زوج‌ها طلاق عاطفی وجود دارد، دلیل طلاق عاطفی نیز عدم شناخت نیازهای یک‌دیگر است.

استاد حوزه و دانشگاه همسرداری را نوعی مهارت زندگی دانست و اظهار داشت: متأسفانه برای مردها، بانوان و برای بانوان، مردها موجودات ناشناخته‌ای به شمار می‌آیند، اگر در خانه بصیرت و شناخت نباشد فتنه ایجاد می‌شود، نباید از خانواده و فرزند غافل شد.

وی یادآور شد: تا مشکل خود زوج‌ها حل نشود نمی‌توانن فرزندان را درست تربیت کنند، آموزه‌های اسلامی نیز روش همسرداری را به صورت کامل بیان کرده است، امیرمؤمنان(ع) می‌فرمایند «من زهرا(س) را بهترین یاری‌دهنده در بندگی خدا یافتم».

حجت‌الاسلام تراشیون با بیان این‌که افراد باید چگونگی برقراری ارتباط با دیگران را بیاموزند، گفت: قدر لحظات اول ارتباط را باید دانست، خانه باید محل آرامش باشد، گیردادن به افراد سبب ایجاد مشکل می‌شود.

وی بیان داشت: در روایت آمده «نگاه محبت آمیز میان زن و شوهر سبب نگاه محبت آمیز خداوند متعال به آن‌ها می‌شود».

مشاور دینی خانواده در پایان تأکید کرد: البته توجه به ظاهر، پوشش و آداب نیز در زندگی بسیار مهم است، اصل در زندگی مصلحت طلبی است، نباید به دنبال منفعت طلبی بود، حتی رعایت آداب غذا خوردن نیز مهم است، رعایت آداب زندگی زمینه را برای آرامش افراد ایجاد می‌کند./993/پ202/ن

ارسال نظرات