۲۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۱۹۵۲۶۲
امام جمعه موقت بجنورد:

فرقه‌سازی استراتژی آمریکا برای جهان اسلام است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت بجنورد با بیان این که آمریکا بزرگترین عامل ایجاد اختلاف و تفرقه در دنیای اسلام است، گفت: استراتژی آمریکا در کشورهای اسلامی ایجاد تفرقه و فرقه سازی است.
حجت الاسلام موسوي جاجرمي امام جمعه موقت بجنورد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام سیدمرتضی موسوی جاجرمی، امام جمعه موقت بجنورد در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز استان خراسان شمالی که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با تبریک به مناسبت هفته وحدت و میلاد حضرت محمد(ص)، به تشریح لزوم وحدت در جوامع اسلامی و عوامل تفرقه ساز در جهان اسلام پرداخت و افزود: آمریکا بزرگترین عامل ایجاد اختلاف و تفرقه در دنیای اسلام بوده و استراتژی این کشور برای دستیابی به این هدف شوم نیز ایجاد تفرقه و فرقه سازی است.
وی با بیان این که آمریکا می خواهد از این طریق به اهداف استعماری و استکباری خود در کشورهای اسلامی دست یابد و منابع این کشورها را به غارت ببرد، اظهار داشت: ابزار آمریکا و کشورهای غربی هم پیمان او هم برای دامن زدن به اختلاف در جهان اسلام؛ ایجاد اختلاف در بین قومیت ها و ملیت ها، دفاع از حکومت های طرفدار غرب در سرزمین های اسلامی و حمایت از جریان های سطحی نگر در دنیای اسلام از جمله تکفیری ها است.
به گفته حجت الاسلام موسوی جاجرمی انتشار کتب و نشریات و راه اندازی سایت های اینترنتی برای تفرقه افکنی و بزرگ کردن اختلافات بین پیروان مذاهب مختلف اسلامی، فرقه سازی در دنیای اسلام نظیر بهاییت در بین شیعیان و وهابیت در بین برادران اهل سنت و ... از دیگر شگردهای آمریکا و دشمنان اسلام برای ایجاد تفرقه در کشورهای اسلامی در راستای پیاده کردن نقشه های استعماری و استکباری است.
خطیب موقت نماز جمعه بجنورد با اشاره به راه های مقابله با توطئه های دشمنان و حفظ وحدت در جوامع اسلامی، تصریح کرد: تکیه بر مشترکات دین اسلام از جمله قرآن، پیامبر اکرم(ص) و اعتقاد به امامت ولی عصر(عج) از مهمترین راه های تقویت وحدت در بین مسلمان به شمار می رود.
او عمل به آموزه های قرآنی از جمله آیه شریف «واعتصموا بحبل الله جمیعا ولا تفرقوا»، نزدیک شدن کشورهای اسلامی به یکدیگر، آشنایی مسلمانان کشورهای مختلف اسلامی از وضعیت مسلمانان در سایر نقاط دنیا و ... را از دیگر راه های تقویت وحدت و انسجام در کشورهای اسلامی دانست.
حجت الاسلام موسوی جاجرمی با قرائت آیه«واعتصموا بحبل الله جمیعا ولا تفرقوا واذکروا نعمة الله علیکم إذ کنتم أعداء فألف بین قلوبکم فأصبحتم بنعمته إخوانا...»، اضافه کرد: بر مبنای این سخن خداوند وحدت در بین مسلمانان واجب بوده و هر گونه تفرقه هم برای همه مسلمانان حرام شرعی است.
وی با بیان این که نمونه کاملی از وحدت مسلمانان اعم از پیروان مذاهب شیعه و سنی و قومیت های مختلف در نظام جمهوری اسلامی ایران مشاهده می شود، گفت: به برکت انقلاب اسلامی و رهبری امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری اکنون در نظام جمهوری اسلامی، وحدت کاملی دیده می شود و همه مسلمانان این کشور اعم از شیعه و سنی، برادروار در کمال صفا و صمیمیت در کنار یکدیگر زندگی می کنند.
حجت الاسلام موسوی جاجرمی با یادآوری این که نمونه عملی این وحدت اسلامی در ایران نیز در هشت سال دفاع مقدس دیده شد، تصریح کرد: در جنگ تحمیلی شیعیان و برادران اهل سنت کشور دوشادوش یکدیگر بر علیه دشمن مشترک خود جنگیده و به برتری رسیدند و بسیاری از آنها نیز شهد شیرین شهادت را نوشیده و رستگار شدند.
امام جمعه موقت بجنورد در پایان اظهار امیدواری کرد که با آگاه شدن تمامی مسلمانان، جهان اسلام یک بار دیگر شوکت و عظمت گذشته خود را به دست آورده و زمینه برای ظهور منجی عالم بشریت آماده شود./9314/پ201/س
ارسال نظرات