۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۳
کد خبر: ۱۹۷۵۸۸

دور دوم مذاکرات صلح دولت و مخالفان سوریه

خبرگزاری رسا ـ دولت سوریه معتقد است هدف اصلی گفتگوها باید مبارزه با "تروریسم" باشد اما مخالفان می‌گویند اولویت آنها برکناری بشاراسد رییس جمهور سوریه است.
اخضر ابراهيمي

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا؛ بی بی سی فارسی در خبری گفت: دور دوم مذاکرات صلح سوریه بین دولت و مخالفان در ژنو آغاز شده است. اخضر ابراهیمی نماینده سازمان ملل در بحران سوریه گفتگوها را با دیدارهای جداگانه با طرفین شروع کرده است.


دور قبلی مذاکرات ده روز بدون هیچ نتیجه‌ای به پایان رسید و هیچ نشانه‌ای که از احتمال نوعی توافق در آینده حکایت کند دیده نشد.


دولت سوریه معتقد است هدف اصلی گفتگوها باید مبارزه با "تروریسم" باشد اما مخالفان می‌گویند اولویت آنها برکناری بشاراسد رییس جمهور سوریه است.


آقای ابراهیمی امیدوار است در این دور بر خلاف دور قبلی، زمینه مشترکی برای توافق به وجود آمده باشد. در دور قبلی آقای ابراهیمی از اینکه دو طرف حتی در مورد کمک‌های انسان دوستانه هم نتوانستند به توافق برسند بشدت متاسف بود.


با این حال اخضر ابراهیمی نماینده ویژه سازمان ملل برای بحران سوریه می‌گوید برای این دور از مذاکرات "زمینه مشترکی" فراهم شده است.


گزارشگران حاضر در سوریه می گویند موقعیت دولت سوریه از دور قبلی مذاکرات محکمتر شده چرا که نیروهای دولتی توانسته‌اند مناطقی را به اشغال خود در آورند در حالی که شورشیان مخالف دولت در شمال و شرق سوریه به نبرد با یکدیگر پرداخته‌اند.


آغاز این دور از مذاکرات با پایان آتش‌بس سه روزه شهر حمص و تخلیه 600زن و بچه و سالمند در روز یکشنبه (بیستم بهمن) همزمان شده است./1421/1409/ح

ارسال نظرات