۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۱۹۸۰۴۴
آیت الله نوری همدانی:

از ورود افرادی که درک درستی از انقلاب ندارند به حوزه جلوگیری شود

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی با تأکید بر نفوذ و تأثیرگذاری کلام ولایت و مرجعیت در طول تاریخ اسلام، به نمونه‌هایی اشاره کرد و گفت: اگر نقش ولایی آیت الله کاشانی نبود صنعت نفت هیچ‌گاه ملی نمی شد.
آيت الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید ظهر امروز در دیدار با جمعی از طلاب ممتاز مدرسه علمیه مهدی موعود(عج) با اشاره به جایگاه و نفوذ علما در طول تاریخ در میان امت مسلمان، اظهار داشت: مصدق تا زمانی حرفش خریدار داشت که بر سر پیمان خود با آیت الله کاشانی بود.

وی با توجه به این که ملی شدن صنعت نفت مرهون تلاش‌های آیت الله کاشانی است، افزود: مردم تنها بر اساس سخنان آیت الله کاشانی عمل می کردند و اگر نقش ولایی ایشان نبود صنعت نفت هیچ ‌گاه ملی نمی شد؛ این فقیه اسلام شناس توانست با نفوذ کلام خود کاری کند که نفت برای مردم باشد.

این مرجع تقلید با بیان این که انقلاب اسلامی نیز با نفوذ کلام امام خمینی(ره) به وجود آمد و ماندگار شد، گفت: اگر جایگاه فقاهت و مرجعیت ایشان نبود رژیم 2500 ساله از بین نمی رفت؛ ملت ایران به خاطر جایگاهی که امام(ره) داشت به میدان آمدند و حاضر شدند جان خود را فدا کنند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم تداوم راه امام(ره) و حفظ انقلاب اسلامی را در گرو تربیت طلاب انقلابی دانست و ابراز داشت: طلبه‌ها باید همت بلندی داشته باشند و با اخلاص برای رسیدن به جایگاه فقاهت تلاش کنند.

حضرت آیت الله نوری همدانی خطاب به مدیر و مسؤولان حوزه علمیه قم گفت: کسانی که درک صحیحی از مبانی انقلاب ندارند باید از ورودشان به مدرسه علمیه مهدی موعود (عج) جلوگیری شود و در این زمینه نظارت جدی صورت گیرد.

وی با بیان این که پوشیدن لباس طلبگی که همان لباس سربازی امام زمان(عج) است افتخار بزرگی است، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب نیز همواره این مسأله را مایه افتخار خود می دانند./928/پ203/ج

 

ارسال نظرات