۱۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۱۹۹۴۳۸
4 اردیبهشت ماه 93؛

برگزاری مسابقات تفسیر و معارف حدیث

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی گفت: قرآن کریم کتابى است که براى هدایت همگان و از نظر وسعت حوزه معرفتی جهان شمول است، بنابراین قرآن کلید درها به سوی گنج الهی و آینه ‌دار عالم وحى است.
حجت الاسلام ارشاد، معاون تهذيب حوزه علميه آذربايجان غربي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام حمید ارشاد، معاون تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی در افتتاحییه پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن و حدیث حوزه های علمیه که امروز در مسجد جامع برگزار شد، اظهار داشت: دین اسلام نگاهی مترقی و متعالی نسبت به جایگاه علم و علم آموزی دارد که در هیچ یک از ادیان و آیین های الهی دیده نمی شود.


وی با اشاره به اینکه دین اسلام به عنوان مکتبی متعالی در جزئی ترین مسائل نیز برنامه عملی و هدایت گرا ارائه داده است، افزود: این دین آسمانی در مورد اینکه کسب علم را باید از چه زمانی، تا کی و از چه کسی شروع کرد، برنامه و راهکار داده است.


وی افزود: آنچه از روایات اسلامی و آیات نورانی قرآنی استفاده می شود این است که دین اسلام معتقد است که انسان باید از گهواره تا گور در طلب علم و دانش باشد.


حجت الاسلام ارشاد عالم و آگاه بودن از طریق کسب دانش های مفید را شاخصه انسان مومن به خدا دانست و اضافه کرد: اسلام در مورد اینکه علم را از کجا باید فراگرفت نظر بسیا
ر گسترده ای دارد و معتقد است که علم را باید آموخت حتی اگر در چین باشد حتی اگر برای به دست آوردنش خون ها ریخته شود.


معاون تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه تقرب به خدا و حرکت در جهت مرضی الهی را اصول لازم برای ورود به عرصه تبلیغ معارف اسلامی دانست که باید مورد توجه طلاب و روحانیون باشد و تصریح کرد: برای رسیدن به جامعه متعالی باید طلاب و روحانیون در جامعه حرکت کنند.


وی با اشاره به این نکته که این مسابقات در حال حاضر در بیش از 31 استان کشور در حال برگزاری است گفت: از هر بخش یک نفر به عنوان منتخب استانی در مسابقات کشوری شرکت می کنند.


وی در ادامه افزود: مرحله نهایی این رشته ها در تاریخ29 فروردین ماه در شهر مقدس قم و با حضور راه یافتگان به مرحله نهایی، برگزار می گردد. همچنین مرحله مقدماتی رشته های حفظ 20 جزء و کل قرآن و رشته قرائت تحقیق نیز در همین تاریخ در شهر مقدس قم برگزار خواهد شد.


حجت الاسلام ارشاد تاریخ برگزاری رشته های تفسیر و معارف حدیث و حفظ حدیث را چهارم اردیبهشت 93 اعلام کرد و گفت: این رشته ها به صورت کتبی و به صورت همزمان در مراکز استانها برگزار می گردد.


وی اضافه کرد: مرحله کشوری مسابقات در رشته های حفظ 20 جزء و کل قرآن و قرائت رشته تحقیق در روزهای پنج شنبه و جمعه 18 و 19 اردیبهشت ماه 1393 با حضور راه یافتگان به مرحله کشوری و حضور اساتید و داوران بین المللی و طلاب علوم دینی برگزار می شود.


معاون تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی با اشاره به اهداف برگزاری مسابقات قرآن و حدیث در حوزه های علمیه، بخش تلاوت معنا محور را از ویژگی های پنجمین دوره مسابقات برشمرد و گفت: بخش تلاوت معنا محور بر اساس مؤلفه های تلاوت معنا محور و با هیئت داوری مستقل، با آیین نامه و فرم های داوری مجزا مورد ارزیابی قرار می گیرد.


لازم به ذکر است که این مسابقات در دو بخش شفاهی و کتبی به مدت یک روز برگزار شد./936/پ202/ب

ارسال نظرات