۱۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۱۹۹۴۵۴
استاندار قم:

ارتباط تنگاتنگ حوزه و دانشگاه از کمبودهای محسوس حوزه علم است

خبرگزاری رسا ـ استاندار قم با بیان این‌که رابطه میان حوزه و دانشگاه باید به گونه‌ای باشد که شایسته این دو نهاد علمی باشد،‌ گفت:‌ ارتباط تنگاتنگ حوزه و دانشگاه از کمبودهای محسوس در حوزه علم و دانش است.
 استاندار قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدصادق صالحی منش استاندار قم امروز در نشست وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی قم که در سالن جلسات امام رضا(ع) استانداری قم برگزار شد، گفت: یکی از تأکیدات رهبری و مسؤولان این است که قم به عنوان قطب علمی کشور به ویژه در زمینه علوم انسانی در سطح بین‌الملل مطرح شود.

وی وضعیت دانشگاهیان قم را مطلوب ارزیابی کرد و ابراز داشت: البته با وضعیت ایده آل فاصله داریم و امیدواریم با دستورات وزیر علوم نسبت به رفع مشکلات و موانع بتوانیم گام‌های مثبتی برداریم.

استاندار قم با بیان این‌که قم شهر علما، مراجع، فقاهت و حوزه علمیه است، اظهار کرد:‌ امروز در حوزه علمیه حدود 100 هزار طلبه، عالم، استاد، مدرس و مرجع تقلید در حال فعالیت علمی و دینی هستند.

حجت‌الاسلام صالحی منش با اشاره به این‌که پانزده نفر از مراجع تقلید بزرگوار در قم حاضر هستند، افزود: بیش از هزار و پانصد استاد عالی فقه و اصول در قم مشغول فعالیت هستند.

وی با بیان این‌که رابطه میان حوزه و دانشگاه باید به گونه‌ای باشد که شایسته این دو نهاد علمی باشد،‌ گفت:‌ ارتباط تنگاتنگ حوزه و دانشگاه از کمبودهای محسوس در حوزه علم و دانش است.

استاندار قم ادامه داد: تبادل پایان نامه و امضا توافقنامه میان حوزه و دانشگاه می‌تواند سرآغاز یک فصل نوین در وحدت این دو نهاد باشد.

حجت‌الاسلام صالحی منش در پایان روحیه جدّ، تلاش و اجتهاد برای تعامل حوزه و دانشگاه را خواستار شد و گفت: امیدواریم تلاش‌های بیشتر و بیش از گذشته برای وحدت این دو نهاد علمی کشور انجام شود./927/پ202/ج

ارسال نظرات