۱۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۱۹۹۷۱۸
مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اصفهان:

وظیفه اصلی مساجد تربیت و پرورش جوانان است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام قطبی شبکه سازی جوانان فعال در عرصه های فرهنگی را از دستاوردهای کانون های فرهنگی هنری مساجد خواند و گفت: مساجد محل مناسبی برای تربیت جوانان هستند که با تشکیل کانون های فرهنگی هنری مساجد به این دستاورد بزرگ رسیده ایم.
حجت الاسلام قطبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمد قطبی، مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، امروز در نشست خبری سالروز تأسیس کانون های فرهنگی مساجد که در سالن اجلاس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان برگزار شد تصریح کرد: یکی از نکته های ارزشمند و دستاوردهای انقلاب اسلامی کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

 

حجت الاسلام قطبی خاطرنشان کرد: با وجود این که قدری با آروزها و آمال خود فاصله داریم اما دستاوردهای خوبی در این زمینه داشته ایم که کانون های مساجد با حمایت و نظارت اداره ارشاد روز به روز در حال پیشرفت هستند، یکی از اهداف کانون های فرهنگی هنری مساجد جذب و تربیت جوانان مسجدی است.

 

وی در ادامه افزود: وظیفه اصلی مساجد تربیت و پرورش جوانان است و بسیاری از نخبگان فرهنگی و هنری که جزو سرمایه های کشور هستند در کانون های فرهنگی و هنری مساجد تربیت شده اند و این موضوع به معنای گسترش فرهنگ مسجد در سطح کشور و جهان است که باید در امتداد بالنده تر و منسجم تر صورت گیرد.

 

شبکه سازی جوانان مسجدی از مهمترین دستاوردهای کانون های مساجد است که با ساختار سازمانی دبیر خانه کانون های مساجد کشور فعالان فرهنگی در قالب شبکه ای چندین هزار نفری با یکدیگر پیوند داده و امکان استفاده از تجربیات یکدیگر را برای آنها فراهم نموده است.

 

مقام معظم رهبری بر لزوم استفاده از جوانان به عنوان سرمایه های ملی و مذهبی تأکید دارند و موجب افتخار است که در محل مناسب و مطلوبی مانند مساجد توانسته ایم جوانان را در زمینه های مختلف تربیت و پروش دهیم، انتظار می رود با همکاری رسانه ها این فعالیت های مهم در تمام سطوح منعکس شود./939/پ202/ب

ارسال نظرات