۲۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۲۰۱۶۳۲
آیت الله نظری:

دینداری و خداپرستی سرمایه عمومی بشر است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل، معاونان و جمعی از کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با حضرت آیت الله نظری خادم الشریعه دیدار و گفت و گو کردند.
آيت الله نظري ديدار مدير و کل و کارکنان ارشاد مازندران با آيت الله نظري ديدار مدير و کل و کارکنان ارشاد مازندران با آيت الله نظري ديدار مدير و کل و کارکنان ارشاد مازندران با آيت الله نظري ديدار مدير و کل و کارکنان ارشاد مازندران با آيت الله نظري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نظری خادم الشریعه، ظهر امروز در دیدار مدیر، معاونان و جمعی از کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: جهان حیات احتیاج به کمال دارد و اگر کمال نباشد مقابل نقض است و نقض نیز در هیچ فرهنگی مطلوب نیست.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه با اشاره به این که زندگی مقابل بندگی نیست بلکه زندگی در ظل بندگی است، خاطرنشان کرد: بندگی خدا مانع پیشرفت، توسعه، اختراع و دانشگاه نیست، بلکه بندگی خدا زمینه ساز سعادت و تعالی بشریت است.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه ادامه داد: معنای بندگی خودشناسی است واگر انسان ابتدا خود را بشناسد در مرحله دوم خدا را خواهد شناخت، وقتی انسان به خداوند متعال اعتقاد راسخ پیدا کرد عمل صالح پشت سر او است.

 

استاد درس خارج فقه واصول حوزه ادامه داد: چون خدا آن درک اعلایی است و بشر حب به ذات دارد و خود را دوست دارد و دوست دارد بهترین را برای خود انتخاب کند و وقتی خدا را شناخت پی خواهد برد که کمال موقت کمال حقیقی نیست.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه با بیان این که پول، مقام، شهرت، جوانی و سلامتی موقت، پایدار نخواهد بود، ادامه داد: اینها کمال مطلوب بشر نیست چون بشر ابدیت دارد و امتیاز بشر نسبت به کل موجودات داشتن ابدیت و عکس العمل اعمال است.

 

وی افزود: اگر این مطلب در روح انسان زنده شود به هیچ عنوان گناه نمی کند و گناه برای او ارزشی ندارد.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه خاطرنشان کرد: اقتضا در انسان خداپرست توحیدی در مورد بدی ها و گناه وجود ندارد و هر چه اقتضاء پیدا می شود درباره خیر، خدمت، بندگی، احسان، کرم و اکرام است و این نشان دهنده روح دینی بشریت است.

 

وی با تأکید براین که دینداری و خداپرستی باید سرمایه عمومی بشر باشد، گفت: خداپرستی باید در فرد، خانواده و جمع نهادینه شود و آنگاه است که دنیا محیط قرآنی، اسلامی و محمدی می شود.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه ادامه داد: جسم، روح، فرد، جمع، دنیا و آخرت شش جهت عمل به آن است و میدان کار همین جا ا ست و در این شش جهت خداپرستی تضمین خیر، سعادت و کمال می کند و آنچه را که برای بشر سرمایه است خداپرستی و بندگی خدا است و این تنها نماز خواندن نیست و بندگی کل مطالبی را که موجب استکمال و حیات و ادامه حیات بشر شود با ضمیمه ابدیتی که بشر دارد شامل می شود.

 

وی ادامه داد: عمل به دین تا الآن در حد گفتن و شنیدن بوده است و وبه خوبی عملی نشد و اگر عملی نشود درخت بی میوه است و بشر بی نتیجه زندگی می کند و اینجا که خداوند مسأله مهدویت را در نظام عام توحیدی قرار می دهد و باید بشر یک روز خداپرستی و خیر طلبی را قبول کند.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با بیان این که پذیرش خداپرستی و خیر طلبی به تکمیل است و نه به تحمیل، تصریح کرد: این بدان معنا است چون اساس دین تحمیل نیست و تکمیل در اینجا تکمیل فکری است یعنی بشر به سمت رشد می رود.

 

آیت الله نظری خادم ااشریعه با تأکید بر این که شیعه باید جانشین بشریت در جهان شود و همه مذاهب زیر نظر شیعه باشند، ادامه داد:  با تکمیل در آستانه ظهور این امکان به بشر داده می شود که مصالح بندگی و ضرر گناه را بفهمد و به سمت دینمنداری حرکت کند.

 

وی ادامه داد: در آن مقطع دین اسلام که دارای مصالح فردی، جمعی، روحی، جسمی، دنیوی، اخروی وجهات شش گانه است این مطلب برای مردم روشن می شود و می فهمند که تنها حرکت در مسیر دین است که آنها را به سعادت حقیقی نزدیک می کند./950/پ202/س

ارسال نظرات