۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۶
کد خبر: ۲۰۲۱۵۴
در مشهد؛

مراسم وداع با شهدای مدافع حرم حضرت زینب برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین پناهیان شهدای دفاع مقدس را الگوی دیگر شهدا خواند که راه را برای شهدای جهان اسلام گشودند و خاطرنشان کرد: شهدایی که در خارج از این مرز جغرافیایی به شهادت می رسند غریب تر هستند چرا که در خارج از مرزهای کشور خود برای دفاع از حرمین اهل بیت(ع) غربت را به جان می خرند.
مراسم وداع با شهيد مدافع حرم حضرت زينب(س) در مشهد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، شهید حاج قاسم شجاعی، مهاجر افغانستانی مقیم ایران که به همراه خیل جوانان محب اهل بیت برای دفاع از حرمین حضرتین رقیه و زینب(س) به سوریه برای جهاد رفته بودند، شب گذشته 27 فروردین در مسجد النبی(ص) واقع در کوهسنگی در مراسمی با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان و مداحی حاج احمد واعظی و علی برادران یادشان گرامی داشته شد.

حجت الاسلام و المسلمین پناهیان در این مراسم اظهار داشت: در سال های اخیر عزت شهدا بیشتر شده و یاد آنان گرامی داشته می شود گویی شهدای این دوره غربت دوران دفاع مقدس را نخواهند داشت اما با سرازیر شدن مسلمانان افغانستانی، عراقی و لبنانی به سوریه برای دفاع از حرم ام المصایب(س)، شاهدیم که این شهدا در اوج مظلومیت و غربت به دیار حق می شتابند.

شهدای دفاع مقدس الگوی شهدای جهان هستند

وی شهدای دفاع مقدس را الگوی دیگر شهدا خواند که راه را برای شهدای جهان اسلام گشودند و خاطرنشان کرد: شهدایی که در خارج از این مرز جغرافیایی به شهادت می رسند غریب تر هستند چرا که در خارج از مرزهای کشور خود برای دفاع از حرمین اهل بیت(ع) غربت را به جان می خرند.

این سخنران و خطیب برجسته، "یا امها زینب" را زیبا تر از برخی شعارها دانست و افزود: شرایط اخیر جهان اسلام از طرح هایی است که خدا در پس پرده تقدیر داشته و امروزه شاهد شکفتن آن هستیم.

وی در همین راستا تصریح کرد: شهدای سوریه جوانانی هستند که فصل جدیدی در انقلاب و دفاع مقدس گشودند؛ خود را به این شهدا نزدیک کنید و فارغ از قصد قیاس شهدا باید گفت شهدای دفاع مقدس هم با شهدای کربلا تفاوت هایی دارند ولی تمام شهدا به مقام عباس غبطه می خورند.

وی ادامه داد: از آنجا که موقعیت های شهادت متفاوت است،  شهدایی نیز غریبانه و بی مرز در دفاع از حرمین حضرتین رقیه و زینب(س) که جام شهادت را می نوشند عزیزتر و ارجمند ترهستند که در بزرگداشت آنان باید هرچه بیشتر گام برداشت.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان گفت: شهدای مدافع حرم حضرت زینب مقامی بالاتر از شهدای دفاع مقدس دارند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان تأکید کرد: در میان تمام گروه هایی که در دفاع از حضرت زینب(س) نبرد می کنند جوانانی که از افغانستان حضور دارند برتر هستند. بنابر سخنان رهبر معظم انقلاب گرامیداشت شهدا کمتر از شهادت نیست و هر کس به شهدا متصل شود کارش از جنس شهادت است.

وی در مقام ام المصایب زینب کبری(س) بیان داشت: حرم حضرت زینب(س) مقدمه ساز ظهور امام زمان(عج) و تربیت کننده یاران ایشان است چرا که رهبر کبیر انقلاب فرموده بودند جوانانی که در تقابل با فساد و هرزگی آرزوی شهادت و جهاد کنند از علائم ظهور ولی عصر(عج) هستند./934/پ202/ب

ارسال نظرات