۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۰
کد خبر: ۲۰۳۹۶۶

دوره آموزشی تحقیق در حوزه علمیه خوزستان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ دوره آموزشی تحقیق به منظور آماده کردن محققان برای آغاز تحقیق از داوطلبان پذیرفته شده در آزمون ورودی حوزه های علمیه خوزستان برگزار شد.
حجت الاسلام بزرگيان ، معاون آمار و بررسي حوزه علميه خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، دوره آموزشی تحقیق برای محققان خوزستان، به مدت یک روز در اهواز آغاز و عصر روز گذشته با برگزار آزمون پایان دوره خاتمه یافت.

 

بر اساس این گزارش در این دوره به 90 نفر از محققان خوزستانی آموزش هایی همچون اهمیت تحقیق، روش های مراجعه به منابع، روش منبع یابی و روش تحقیق از سوی اساتید مرکز گزینش حوزه های علمیه کشور ارائه داده شد.

 

حجت الاسلام محمد بزرگیان، معاون آمار و بررسی حوزه علمیه خوزستان با حضور در این دوره گفت: پس از این که نتایج آزمون ورودی حوزه های علمیه در خرداد ماه اعلام شد، مراحل گزینش آغاز شده که مرحله نخست آن تحقیقات است.

 

وی افزود: تحقیقات از ابتدای تیرماه آغاز و با پایان رسیدن آن متقاضیان برای انجام مصاحبه به حوزه علمیه معرفی خواهند شد که پس از موفقیت در دوره اختبار برای آنها کد طلبگی صادر می شود.

 

حجت الاسلام بزرگیان در ادامه به شرایط عمومی داوطلبان برای پذیرش اشاره کرد و اظهارداشت: معیار ما در گزینش احراز صلاحیت داوطلب در سه زمینه علمی تحصیلی، تهذیبی اخلاقی و فکری سیاسی است که در این سه زمینه داوطلب باید حد اقل های لازم را داشته باشد.

 

معاون آمار و بررسی حوزه علمیه خوزستان ادامه داد: به عنوان نمونه استعداد تحصیلی یک متقاضی باید متوسط رو به بالا باشد، از نظر اخلاقی انسانی سالم بوده و از نظر فکری بصیرت لازم را نسبت به شرایط سنی خود داشته باشد.

 

وی با بیان این که گزینش در مراحل بالاتر نیز داوطلبان را مورد ارزیابی و نظارت قرار می دهد، گفت: یکی از مراحل برای تلبس است که پس از 5 سال حضور طلبه در حوزه علمیه و آمادگی برای ملبس شدن تحقیقات دوباره در خصوص صلاحیت های وی انجام خواهد شد و در مرحله بعدی برای صدور مدارک سطح 1 و بالاتر نیز مورد گزینش قرار خواهد گرفت و مرحله آخر نیز درباره استعلام ها از دانشگاه ها و ارگان های گوناگون برای کسب پست های مدیریتی انجام خواهد شد.

 

حجت الاسلام بزرگیان درباره روش تحقیق در زندگی متقاضیان بیان داشت: با توجه به حکم رهبر معظم انقلاب، تجسس در زندگی افراد به معنای این که در لایه های پنهانی یک متقاضی بخواهیم تحقیق کنیم اشکال شرعی دارد و در حقیقت نوع رفتار، سلوک داوطلبان و مسائلی که ظاهری هستند را بررسی می کنیم.

 

معاون آمار و بررسی حوزه علمیه خوزستان تصریح کرد: اکنون که انقلاب اسلامی ایران به جنگ با دنیای غرب رفته به یقین استکبار جهانی نیز برای این انقلاب و سرنگونی آن برنامه دارد و نقطه ثقل این انقلاب حوزه های علمیه است.

 

وی خاطرنشان کرد: با نگاهی ساده می تواند فهمید که دشمن برای آینده حوزه های علمیه طرح و برنامه دارد و این خود بهترین دلیل برای دقت در گزینش داوطلبان حوزه های علمیه است تا افرادی که صلاحیت و شایستگی لازم را دارند جذب شده و توفیق هدایت و سربازی امام زمان را داشته باشند./9462/پ202/غ

ارسال نظرات