۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۲۰۶۶۸۸
در پایان درس خارج فقه خبر انجام شد؛

تقدیر فضلای حوزه از تلاش‌های علمی حجت‌الاسلام والمسلمین طائب

خبرگزاری رسا ـ در درس خارج فقه خبر و خبرگزاری از تلاش‌ها و زحمات علمی حجت‌الاسلام والمسلمین طائب تجلیل شد.
تقدير از استاد طائب در درس خارج فقه خبر و خبرگزاري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جمعی از طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با حضور در درس خارج فقه خبر که پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات این خبرگزاری برگزار شد، از تلاش‌های علمی حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طائب در تبیین و تدریس مباحث فقهی مرتبط تقدیر کردند.

 

در این مراسم حجت‌الاسلام مهدی محققی مدیرمسؤول خبرگزاری رسا ضمن تقدیر و تشکر از زحمات علمی حجت‌الاسلام والمسلمین طائب در تبیین مباحث فقهی مرتبط با خبر و خبرگزاری، لوح تقدیری را به رسم یادبود به این استاد درس خارج حوزه علمیه قم تقدیم کرد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین طائب نیز که در سلسله دروس خارج فقه خبر مباحثی همچون تعریف و اهداف خبر از دیدگاه شارع، سیاست شارع در بحث تولید و ‌انتشار خبر، آزادی در حیطه خبررسانی و عدالت و خبر را مطرح می‌کند، ابراز امیدواری کرد که خبرنگاران رسا در پاکسازی شبکه خبر و الگوسازی آن راهنما، مبلغ و مبین شوند.

 

سیاست‌های شارع درباره سانسور خبری،‌ شرایط خبرنگار، حقوق و تکالیف خبرنگار، نشر اسرار خصوصی دولتی و امنیتی در خبر، مبالغه در نگارش متن و تیتر خبر، اشاعه فحشا در قالب خبر، تجسس و نشر اکاذیب، مالکیت خبر و سوژه، معامله و فروش خبر از دیگر مباحثی است که در درس خارج فقه خبر و خبرگزاری به آن پرداخته می‌شود.

 

این گزارش می‌افزاید: طلاب علاقه‌مند به شرکت در درس خارج فقه خبر که از 23 بهمن ماه در محل خبرگزاری رسا به نشانی قم ـ خیابان شهید صدوقی ـ ‌کوچه 39 ـ پلاک 11 آغاز شده می‌توانند کلمه «درس خارج» را به شماره 10000414 به صورت پیامک ارسال کنند و یا با شماره 2913941 تماس بگیرند تا جزییات و مراحل بعدی برگزاری این درس خارج به آنها اطلاع رسانی شود.

 

گفتنی است، از سلسله دروس خارج فقه خبر و خبرگزاری رسا جلد اول کتاب فقه رسانه تألیف حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طائب در قطع وزیری، 381 صفحه، شمارگان 2000 نسخه و قیمت 12 هزار تومان به کوشش خبرگزاری رسا و از سوی انتشارات تسنیم اندیشه منتشر و روانه بازار نشر شده است./920/پ202/ج

ارسال نظرات