۰۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۷
کد خبر: ۲۰۶۹۷۶
مسؤول دفتر خواهران مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان:

طلبه باید همواره با دو بال تعلیم و تزکیه حرکت کند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دفتر خواهران مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان گفت: طلبه ها باید همواره با دو بال تعلیم و تزکیه حرکت کرده، پس از تحصیل به تزکیه نفس خود نیز اهتمام داشته باشند.
طلبه باید همواره با دو بال تعلیم و تزکیه حرکت کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، منصوره اعدادی، مسؤول دفتر خواهران مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان، امروز در هفتمین گردهمایی مشعل داران هدایت که در اردوگاه ثامن الحجج(ع) برگزار شد، گفت: طلبه هیچ گاه نباید خود را فارغ التحصل بداند، چرا که مقام معظم رهبری فرمودند: اولین وظیفه عالم دینی، تبلیغ دین خداوند است.

وی با اشاره به آیه «وَمَا کَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِیَنفِرُواْ کَآفَّةً فَلَوْلاَ نَفَرَ مِن کُلِّ فِرْقَةٍ مِّنْهُمْ طَآئِفَةٌ لِّیَتَفَقَّهُواْ فِی الدِّینِ وَلِیُنذِرُواْ قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُواْ إِلَیْهِمْ لَعَلَّهُمْ یَحْذَرُونَ»، گفت: خداوند بعد از مسأله تفقه در دین، با به کار بردن واژه «إِذارَجَعُوا» بر اهمیت مسأله هجرت تأکید می کند.  

اعدادی خطاب به طلاب گفت: شما باید بنیه علمی خود را تقویت کنید، چرا که بنیه علمی قوی، مهم ترین عامل موفقیت در عرصه تبلیغ و تدریس است، از این رو دایره اطلاعات خود را وسعت دهید. 

مسؤول دفتر خواهران مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه رفتار طلبه می بایست به ملکات اخلاقی مزین شود، گفت: همواره باید با دو بال تعلیم و تزکیه حرکت کرده، پس از تحصیل نیز به تزکیه نفس خود اهتمام داشته باشید.

وی به مقام تبلیغ اشاره کرد و گفت: به ترویج آموزه های اسلامی بپردازید، چرا که تبلیغ برای رساندن اسلام و شناساندن اسلام به عنوان مکتب از مرجعیت کمتر نیست.

حجت الاسلام سید آبادی، عضو شورای برنامه ریزی حوزه علمیه خراسان، نیز در این نشست گفت: انسان باید به دانسته های خود عمل کند، چرا که اگر علم مقرون به عمل نشود ارزشی ندارد.

اخلاص، مهم ترین عامل اثر گذاری تبلیغ  دین است      

وی با اشاره به این که هر بنایی پایه ای دارد و پایه دین فقه است، افزود: تفقه در دین در سایه عمل به آن و آموختن آن به دیگران محقق می شود.

عضو شورای برنامه ریزی حوزه علمیه خراسان با بیان این که رسالت حوزه علمیه نشر دین و فهم آن است، افزود: طلاب باید وارد عرصه تبلیغ شوند، همانگونه که پیامبر گرامی حضرت محمد مصطفی(ص) رسالتشان را از خانواده خویش  آغاز کردند.

حجت الاسلام سید آبادی با اشاره به اینکه اخلاص، مهم ترین عامل اثر گذاری تبلیغ  است، افزود: طلاب باید به جایگاه و اهمیت تبلیغ توجه ویژه داشته باشند، چرا که در این جایگاه، حجت خدا بر بندگان تمام می شود.

گفتنی است در حاشیه این مراسم میزگرد علمی، فرهنگی، تربیتی با حضور اساتید حوزه برگزار شد و نیز از طلاب برتر فرهنگی مدارس علمیه  خراسان تقدیر به عمل آمد./1309/پ203/ب

ارسال نظرات