۰۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۶
کد خبر: ۲۰۷۱۶۹

برنامه های گرامیداشت سوم خرداد در خرمشهر تشریح شد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه خرمشهر برنامه های گرامیداشت سوم خرداد در خرمشهر را تشریح کرد و گفت: سخنرانی سعید جلیلی یکی از مهم ترین آنها است.
سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر گرامي باد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، امروز خرمشهر حال و هوایی دیگر داشت، از تکاپوی اجرای مراسم های کشوری گرفته تا حال و هوای مردم در این روز به یاد ماندنی

به همین مناسبت حجت الاسلام سید عبدالنبی موسوی فرد، امام جمعه خرمشهر، در گفت و گویی کوتاه با خبرنگار ما به بیان ویژه برنامه های سالروز آزاد سازی خرمشهر در این شهرستان پرداخت و اظهار داشت: مراسم صبح گاه مشترک نیروهای مسلح با حضور آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسگر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت کشور، عبدالحسین مقتدایی، استاندار خوزستان و سایر مسؤولان و مدیران استانی، نخستین برنامه از ویژه برنامه های سالروز آزاد سازی خرمشهر در این شهرستان بود.

وی سخنرانی دکتر فریدون عباسی، در اجتماع رزمندگان هشت سال دفاع مقدس را دیگر برنامه اجرا شده به مناسبت سالروز آزاد سازی خرمشهر عنوان کرد و در ادامه بیان داشت: سخنرانی حجت الاسلام مهدی طائب در جمع خانواده های شهدای خرمشهر یکی دیگر از ویژه برنام های سالروز آزاد سازی خرمشهر بود که این برنامه نیز عصر امروز به کار خود پایان داد.

حجت الاسلام موسوی، یکی دیگر از از ویژه برنامه های سالروز آزاد سازی خرمشهر را آیین افتتاح هتل سه ستاره ویژه زایران عتبات و عالیات در نقطه صفر مرزی ایران و ایران عنوان کرد و افزود: در این آیین حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسگر به بیان سخنانی پیرامون اقدامات انجام شده نسبت به تسهیل روند عبور و مرور زایران حضرت اباعبدالله حسین(ع) پرداختند.

وی در ادامه افزود: حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسگر در بخشی از سخنان خود بیان داشتند که «حرکت جدی برای ارتقای خدمات رفاهی به ویژه در بخش هتل انجام شده تا زائران دغدغه ای در این مورد نداشته باشند»، و این مسأله جای بسی خوشحالی را برای مردم غیور و ولایت مدار خوزستان به همراه دارد.

رییس شورای فرهنگ عمومی خرمشهر، با اشاره به برگزاری همایش گفتمان انقلاب اسلامی در مسجد جامع خرمشهر، اظهار داشت: دکتر جلیلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، سخنران اصلی همایش گفتمان انقلاب اسلامی است که این برنامه امشب پس از نماز مغرب و عشاء برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام موسوی در پایان با بیان این که فتح خرمشهر یک حماسه فرا زمانی و مکانی بود، تصریح کرد: این فتح بزرگ که بنا به فرموده امام خمینی(ره) «خرمشهر را خدا آزاد کرد»، نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس است که باید برای تببین جزئیات این حادثه عظیم، ماه ها و سال ها وقت گذاشت./9465/پ202/غ

ارسال نظرات