۰۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۲۰۷۵۹۰
به همت بنیاد فقهی مدیریت اسلامی؛

کتاب مدیریت امام خمینی رونمایی می شود/ جایگزینی اجازات فقهی به جای مدرک

خبرگزاری رسا ـ مدیر اجرایی بنیاد فقهی مدیریت اسلامی با اشاره به ترویج مدرک‏گرایی در کشور، گفت: برآنیم تا اجازات فقهی را به جای مدرک‏گرایی ترویج دهیم.
امام خميني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‏الاسلام نوری، پیش از ظهر امروز در نشست خبری معرفی بنیاد فقهی مدیریت اسلامی و رونمایی از کتاب "مدیریت امام خمینی(ره)"، با اشاره به ترویج مدرک‏گرایی در کشور، اظهار داشت: متأسفانه مدرک‏گرایی در کشور بسیار گسترش یافته است از این رو برآنیم که اجازات فقهی را به جای مدرک‏گرایی ترویج کنیم.
وی در ادامه از برگزاری دوره‏های آموزش کوتاه مدت و بلند مدت مدیریت اسلامی در شهر‏های مختلف کشور خبر داد و افزود: بنیاد فقهی مدیریت اسلامی در شهرهایی مانند اصفهان و تهران دوره‏هایی را برگزار کرده است.
مدیر اجرایی بنیاد فقهی مدیریت اسلامی، این مرکز را مستقل خواند و ابراز داشت: بنای کار در بنیاد فقهی مدیریت اسلامی براساس مدیریت جهادی است.
وی در پایان راهبرد این بنیاد را جود، جهاد و اجتهاد عنوان کرد و گفت: از افتتاح این مرکز، حدود شش سال می گذرد و رمز موفقیت و پایداری آن، مدیریت جهادی است.
حجت الاسلام ابوالقاسمی، مسئول آموزش کوتاه مدت بنیاد فقهی مدیریت اسلامی نیز در این نشست با اشاره به تدوین کتاب "مدیریت امام خمینی(ره)" گفت: آنچه در این کتاب مورد بررسی قرار گرفته، این است که امام علاوه بر اصول ارزشی، بر اساس اقتضائات زمان، حکم اقتضایی صادر می‏کرد.
وی، امام خمینی(ره) را یک الگوی موفق از رهبری دینی در عصر حاضر خواند و ادامه داد: امام راحل(ره) نمود عینی توانایی در مدیریت اسلامی و دینی است و این کتاب به بیان این ویژگی‏ها پرداخته است.
مسؤول آموزش‏های کوتاه مدت بنیاد فقهی مدیریت اسلامی خاطر نشان کرد: اگر سیره امام خمینی(ره) مورد بررسی قرار گیرد، تحولی عظیم در مدیریت اسلامی صورت می‏گیرد، چون بررسی یک الگو، انسان را سریعتر به نتیجه نزدیک می‏کند.
وی همچنین با اشاره به زمان رونمایی از کتاب "مدیریت امام خمینی(ره)"، گفت: آیین رونمایی از این کتاب، ساعت 9 صبح روز یکشنبه، 11 خرداد‏ماه، مصادف با میلاد امام حسین(ع)، در سالن همایش مدرسه علمیه معصومیه قم برگزار می‏شود./922/پ202/ع
ارسال نظرات