۱۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۲۰۷۹۷۲
وزیر امور دارایی رژیم صهیونیستی:

ارتش به بهانه امنیت ملی بودجه مردم را می بلعد

خبرگزاری رسا وزیر امور دارایی رژیم صهیونیستی، گفت: ارتش و وزارت دفاع به «چاه ویل» مبدل شده‌اند که هر بودجه‌ای را که بگیرند، می‌بلعند و هنوز شاکی نیز هستند.
نيروهاي رژيم صهيونيستي

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا به نقل از رادیو فردا، رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش داده‌اند که در نتیجه کاهش جدی در بودجه وزارت دفاع و ارتش این رژیم، تمرین‌های نظامی برای خلبانان ذخیره ارتش نیز باطل شده ‌است.

به گزارش «وای.نت، وب‌سایت روزنامه یدیعوت آخرونوت»، ارتش اشغالگر قدس پروازهای آموزشی هفته‌های آتی خود را در نتیجه کاهش بودجه محدود کرده ‌است.

به نوشته وای.نت، خلبانان دوره ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی، با هدف حفظ آمادگی، تمرین‌های هفتگی داشته‌اند، که با طرح‌های نظامی این کشور برای حمله احتمالی به تأسیسات اتمی ایران در ارتباط بوده ‌است.

براساس این گزارش، برنامه سفر خلبانان نیروی هوایی و نه تنها خلبانان دوره ذخیره، که قرار بود در ادامه سال جاری در چارچوب تمرین مشترک سالیانه با نیروهای آمریکایی به نام «پرچم قرمز» در حریم هوایی آمریکا به تمرین بپردازند، باطل شده ‌است.

این گزارش‌ها می‌افزاید، پیش از توقف تمرین‌های هوایی برای خلبانان ذخیره، برخی تمرین‌های دریایی و زمینی نیز متوقف شده بود.

این پایگاه خبری این هفته به نقل از یک مقام بلند پایه امنیتی، بدون ذکر نام او، نوشت، «این وضعیت نگران‌کننده از سال 2005 تاکنون سابقه نداشته ‌است».

این «مقام امنیتی» در همین حال، گفته بود، نظر به پیش‌بینی‌های قبلی ارتش نسبت به بروز این وضعیت، اکثر تمرین‌هایی که برای سال 2014 برنامه‌ریزی شده بود، در ماه‌های اولیه سال، به طور فشرده انجام شد.

وزیر دفاع رژیم صهیونیستی در هفته‌های اخیر چند بار گفته ‌است که وزارت دفاع با بحران مالی جدی روبرو است و یکی از راهکارها، محدود کردن دوره‌های تمرین و حتی توقف برخی آموزش‌ها برای نیروهای ذخیره است.

همچنین ارتشبد بنی گانتز، رییس ستاد کل ارتش رژیم غاصب، دو هفته پیش در مراسمی رسمی، گفت: آموزش نیروهای دوره احتیاط، به‌دلیل کاهش جدی بودجه، متوقف شده و این امر «نگران» کرده ‌است.

به گفته گانتز، «کاهش بودجه، چالش کم‌ سابقه‌ای برای مجموعه امنیتی بوجود آورده و این امر، پیامدهای بدی بروی ارتش خواهد گذاشت».

گانتز که حق انتقاد از دولت‌ مردان را ندارد، ناخرسندی خود را از کاهش بودجه بر اثر تصمیم وزیر دارایی این گونه بیان کرد: متأسفانه اولویت‌های ملی، از جمله در ارتباط با مسأیل امنیتی، تغییر کرده ‌است.

ولی یائیر لاپید، وزیر امور دارایی رژیم صهیونیستی، فشارهای سنگین وارده ارتش و وزارت دفاع را رد کرده ‌است.

لاپید گفته ‌است که تأمین خواسته‌های اجتماعی دیگر شهروندان اولویت بیشتری دارد و وزارت دفاع و ارتش در خرج کردن پول بیت‌المال، به بهانه «تهدیدهای امنیتی» اغراق می‌کنند.

به گفته لاپید، ارتش و وزارت دفاع به «چاه ویل» مبدل شده‌اند که هر بودجه‌ای را که بگیرند، می‌بلعند و هنوز شاکی نیز هستند.

در همین حال، به نوشته وای.نت، با وجود شکایت‌های جدی مسؤولان ارشد نظامی از «عواقب نگران‌کننده کاهش بودجه»، هنوز بودجه نظامی امسال ارتش این کشور، رقمی چشمگیر است.

گفتنی است، بودجه نظامی در سال 2014، 51 میلیارد «شِکِل» (واحد پول رژیم صهیونیستی) است و افزون بر آن، 2 میلیارد و هفتصد و پنجاه میلیون «شکل» دیگر هم در آخرین لحظه به آن برای پوشش بدهی‌های مالی سال 2013 افزوده شده‌ است.

این مبلغ معادل پانزده میلیارد و پانصد میلیون دلار است، در برخی از سال‌های گذشته، بودجه نظامی به حدود هجده میلیارد دلار نیز رسیده بود.

ولی رژیم صهیونیستی هنوز نیز سالیانه 2 میلیارد و پانصد میلیون دلار از آمریکا کمک نظامی می‌گیرد که کمتر از سه میلیاردی است که در طول سال‌ها دریافت می‌کرد.

کابینه امنیتی رژیم اشغالگر قدس متشکل از شماری معدود از وزیران این کشور، قرار است در هفته‌های آینده بودجه نهایی وزارت دفاع و ارتش را مورد بازنگری قرار دهد.

ناظران می‌گویند، در آستانه این بازنگری است که سران ارتش و وزارت دفاع بیشترین تلاش را برای دریافت بودجه بیشتر به عمل می‌آورند و این خواسته را نیز از تریبون‌های عمومی بیان می‌کنند.

مردم سرزمین های اشغالی نیز یکی از سنگین‌ترین مالیات‌ها را در جهان می‌پردازند، که
اکثر این مالیات با واریز شدن به خزانه دولت، برای بودجه‌های امنیتی و نظامی خرج می‌شود./993/1409/ح

ارسال نظرات