۱۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۲۰۸۵۲۰
عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران:

قیام 15 خرداد برگرفته از فرهنگ عاشورایی بود

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که قیام 15 خرداد برگرفته از فرهنگ عاشورایی بود، تصریح کرد: این قیام از عاشورا الهام گرفته بود و لطف الهی در این قیام نهفته بود.
حجت الاسلام رحماني، امام جمعه آمل

حجت الاسلام محمدعلی رحمانی آملی، عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، با گرامی داشت فرارسیدن بیست و پنجمین سالروز ارتحال بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی و قیام 15 خرداد، گفت: قیام 15 خرداد نهال انقلاب اسلامی را آبیاری کرد و این روز حرکتی برای بارور شدن درخت مستحکم انقلاب و پس از آن پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) بوده است.

 

وی با اشاره به این که قیام 15 خرداد یکی از مهم‌ترین قیام‌های زمینه‌ساز انقلاب اسلامی ایران است، ادامه داد: امام راحل به خوبی عمق فاجعه 15 خرداد و تأثیر آن در آینده انقلاب را درک کرده بودند.

 

امام جمعه آمل با بیان این که  زمان‌ شناسی، هوشیاری و دشمن‌شناسی و تشخیص درست نقشه‌ های شوم استکبار جهانی از سوی حضرت امام خمینی(ره) موجب در هم فرو ریختن رویاهای رژیم پهلوی شد، تصریح کرد: این قیام موجب شد تا جزیره ثبات آمریکا به چالش جدی با حوزه فیضیه قم و روحانیت معظم بدل شود و این قیام حرکتی اسلامی، ارزشی و منبعث از چشمه‏های اصیل قرآنی و روایی بود.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با تاکید بر این که تبیین ابعاد قیام 15 خرداد ضروری است که این روز نباید از یاد و حافظه ملت بزرگ ایران فراموش شود، خاطرنشان کرد: این قیام، انگیزه‌ها و علل آن باید برای همیشه تاریخ حیات داشته باشد و زنده بماند.

 

استاد حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل، تصریح کرد: یادآوری این روز های پرافتخار سبب می‌شود تا این ملت همچنان به هویت ملی خویش در عرصه جهانی افتخار کند و با اراده خود جهانی را به تحسین وا دارد که به حول قوه الهی ایران اسلامی در عزت و عظمتی ارزنده قرار دارد که سبب هراس دشمنان شده است.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با تاکید بر این که قیام 15 خرداد برگرفته از فرهنگ عاشورایی بود، تصریح کرد: این قیام از عاشورا الهام گرفته بود و لطف الهی در این قیام نهفته بود.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران، بیان داشت: قیام 15 خرداد برای این به وجود آمد که علما و مردم از حق، حقیقت و اسلام دفاع می‌کردند. و اتحاد اقشار گوناگون مردم از مهم‌ترین این دستاوردها بود.

 

وی، گفت:  قیام 15 خرداد نقطه عطفی در تاریخ مبارزات ملت قهرمان ایران است که رهبری داهیانه امام خمینی (ره) و یاری روحانیان انقلابی در تداوم آن نقش اساسی داشته است.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی، افزود: جایگاه قیام 15 خرداد در نزد ملت ایران که از سوی امام راحل برای همیشه عزای عمومی اعلام شد در واقع آغاز نهضت مقدس اسلامی برای مقابله با دشمنان اسلام و قرآن وارد صحنه شد و پشت رژیم ستم‌شاهی را به لرزه انداخت.

 

وی، تصریح کرد: بعد از امام راحل فردی انتخاب شد که به برکت او امنیت، آسایش و اقتدار داریم و امام خامنه ای ادامه دهنده راه امام خمینی(ره) است و بی جهت نیست که آدمی محبوب شود و زمانی که ما با خدا باشیم محبوب دل های همگان خواهیم شد.

 

امام جمعه آمل با اشاره به این که امام خمینی(ره) حق بزرگی بر گردن ملت ایران دارند، گفت: یاد و خاطره امام خمینی(ره) در دل ها زنده است و نام ایشان به عنوان بنیان گذار و شخصیت ماندگار انقلاب اسلامی هرگز از خاطره ها محو نمی شود.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی در پایان گفت: ملت ایران همواره استوار و پایدار بر آرمان های والای انقلاب اسلامی ایستاده است و هیچ گاه فریب نقشه های شوم ایادی استکبار جهانی را نمی خورد./1314/ت302/ب1

ارسال نظرات