۱۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۲۰۸۵۹۳

مراسم گرامیداشت یوم‌الله پانزدهم خرداد برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم گرامیداشت یوم‌الله پانزدهم خرداد به‌همت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در مهدیه تهران برگزار شد.
آيت الله حسيني بوشهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم گرامیداشت یوم‌الله پانزدهم خرداد پیش از ظهر امروز پنج‌شنبه پانزدهم خرداد ماه به‌همت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در مهدیه تهران برگزار شد.

بر اساس این گزارش در این مراسم آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: حقیقتا قیام 15 خرداد حرکت و نوری بود که در دل تاریکی درخشیدن گرفت و حضرت روح‌الله الموسوی الخمینی(ره) موسی وار دست این ملت را که در محیط پرخفقان زندگی می‌کردند را گرفت و این ملت را در نهایت نجات داد منتها زمان بُرد؛ موسای زمان(امام خمینی(ره)) 14 سال تبعید و همچنین شهادت یارانش که از روحانیان، دانشگاهیان، بازاریان و معتمدین جامعه بودند را تحمل کرد.

وی در تبیین علت قیام 15 خرداد، به کودتای 28 مرداد 1332  و بحث انجمن‌های ایالتی و ولایتی که طی آن نمایندگان نباید به قرآن سوگند می‌خوردند اشاره و افزود: امام خمینی(ره) نمی‌نشیند که ناظر اینها باشد بلکه فرمود اگر تنها هم باشم فریاد می‌کشم، به تمام مراجع و علما نامه می‌نویسد که پس از سخنرانی‌شان در فیضیه که هنوز در فضای فیضیه طنین‌انداز است، نیمه شب به خانه‌شان ریختند و ایشان را دستگیر کردند.

آیت‌الله حسینی بوشهری پیاده شدن احکام اسلام در جامعه را هدف امام خمینی(ره) از قیام‌شان دانست و تأکید کرد: هرجا احساس کردید که احکام اسلام در جامعه به حاشیه می‌رود، آنجا خلاف نظر امام خمینی(ره) اتفاق می‌افتد.

آیت‌الله حسینی بوشهری با قیام 15 خرداد روحانیت، مرجعیت و عالمان دین در سطح عالی رهبری جامعه قرار گرفت زیرا روحانیت افتخارات گذشته مانند قیام تنباکو، انقلاب مشروطه و ملی شدن صنعت نفت را هم داشت.

مدیر حوزه‌های علمیه به حضور با شکوه مردم در کنار مرقد مطهر امام راحل در سالگرد ارتحال ایشان اشاره و در تبیین وظیفه امروز، تأکید کرد: آن روز در کنار امام خمینی(ره) بودید، امروز کنار رهبر فرزانه انقلاب باشید.

آیت‌الله حسینی بوشهری تصریح کرد: دیروز در یک سخنرانی گفتم سخن و مکتب رهبری، سخن و مکتب امام(ره) است، کسی نگوید ا مکتب امام(ره) را قبول داریم و بس، اگر کسی می‌خواهد آرمان‌های امام خمینی(ره) را قبول داشته باشد، امروز باید پیرو رهبری باشد، جدایی اینها از یکدیگر امکان پذیر نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که در جای جای سخنان و پیام‌های امام خمینی(ره) کلمه اسلام موج می‌زند و در فرمایشات‌شان دنبال اسلام و پیاده شدن احکام اسلام بودند، تأکید کرد: امروز حق نداریم بگوییم اسلام و امام(ره) بله اما احکام اسلام نه، باید ملتزم به احکام و قوانین اسلام باشیم و به حجاب و عفاف، امر به معروف و نهی از منکر براساس چارچوب‌های خاص خودش پایبند باشیم.

بر پایه این گزارش در این مراسم پدر یک شهید و یادگار قیام 15 خرداد طی سخنانی با اشاره به تلاش استعمار و حکومت پهلوی برای لاییک کردن ایران، گفت: اکنون عده‌ای در انقلاب اسلامی پیدا شدند که به‌دنبال لاییک کردن کشور هستند، باید همیشه بیدار باشیم تا به اسلام لطمه نخورد.

این گزارش می‌افزاید: مداحی ذاکر و شاعر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) حاج محمود تاری، قرائت دکلمه توسط صبیه یک جانباز سرافراز از دیگر برنامه‌های اجرا شده در این مراسم بود./956/202/ع

ارسال نظرات