۱۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۲۰۸۶۶۶
خطیب نماز جمعه دامغان مطرح کرد؛

ترویج حجاب و عفاف در جامعه؛ نیازمند کار فرهنگی گسترده

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت دامغان گفت: از مهم ترین مسائل در اداره جامعه اسلامی اعتماد و واگذاری هوشمندانه امور خطیر به جوانان متعهد و متخصص است و پیامبر اکرم(ص) خود پرچم‌دار اجرای این سنت نیکو است.
حجت الاسلام فواديان امام جمعه موقت دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام احمد فوادیان، امام جمعه موقت این شهر ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه دامغان با اشاره به فرارسیدن میلاد اسوه و الگوی بی‌نظیر جوانان حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان، اظهار داشت: جوانان سرمایه‌های بی‌بدیل جامعه اسلامی هستند که باید از دانش، نیرو و خلاقیت آنها استفاده کرد.

 

خطیب نماز جمعه دامغان با اشاره به داستان سپردن فرماندهی به جوان لایقی به‌نام اسامه بن زید از سوی نبی مکرم اسلام در میان مخالفت و چهره در هم کشیدن برخی ریش سفیدان زمان، تصریح کرد: امام خمینی(ره) نیز در زمان حیات پربرکتشان با سپردن امور مهم لشگری و کشوری به جوانان با ایمان این سنت نیکوی نبوی را ادامه داد و این مسئله همواره از تأکیدات رهبر معظم انقلاب به مسؤولان رده‌های مختلف نظام است.


وی با پرداختن به موضوع مهمترین مشکلات جوانان کشور، بر فراهم شدن هر چه بهتر زمینه‌های لازم برای تحصیل علم و دانش جوانان جهت نیل به افق جامعه اسلامی عالم و پویا و دانشمند تأکید کرد و افزود: مسئله تأمین معاش و زندگی آبرومندانه با در اختیار داشتن شغل و مسکن مناسب از دیگر کمبود‌ها و مشکلات جوانان جامعه امروز ما است.


حجت الاسلام فوادیان بسیاری از معضلات اجتماعی روزمره کشور را ناشی از کم توجهی به مسئله ازدواج عنوان کرد و گفت: ازدواج و مسائل پیرامون آن از مشکلات جوانان کشورمان است که در این مسیر مردم و مسؤولان باید ضمن جدی گرفتن این امر شرعی و انسانی، سنت ازدواج آسان را حمایت نموده و ترویج کنند.


استاد حوزه و دانشگاه با تقبیح رواج بی‌عفتی و بی حیایی و ابا نداشتن برخی افراد از بی‌حجابی و تظاهر به گنامه در جامعه و تأکید بر لزوم کار فرهنگی گسترده در این راستا در کنار برخورد قانونی نهاد‌های ذیربط، خاطرنشان کرد: از دیگر بخش‌هایی که باید مسؤولان کشور در هر رده و جایگاه با درایت بدان توجه کنند، تأمین امکانات و شرایط لازم تفریحات سالم برای قشر جوان جامعه است.


امام جمعه دامغان در ادامه با اشاره تلویحی به خبر به هلاکت رسیدن یکی از عوامل فعالیت‌های تروریستی طی روزهای گذشته در این شهرستان توسط نیروهای سپاه پاسداران، تصریح کرد: سپاه لشگر مخلص خدا بر روی زمین است و مردم ما باید قدردان حرکت‌های غرورآفرین این نیرو در کنترل و مقابله با بدخواهان و اشرار باشند و با بی‌توجهی به برخی شایعات تنها حقایق را بپذیرند و بدانند که سپاه پاسداران خیرخواه مردم و نظام اسلامی است.

 

وی با یادآوری حادثه شب گذشته برخورد دو قطار مسافربری و باری در ایستگاه امروان شهرستان دامغان و کشته شدن یکی از هموطنان و مجروح شدن 31 نفر در این تصادف، تأکید کرد: خوشبختانه با حضور به موقع نیروهای امدادی، سپاه و بسیج، نیروی انتظامی، هلال احمر و اورژانس این حادثه علی‌رقم شدت بسیار زیاد تلفات محدودی داشت که باید از حضور و سرعت عمل همه نیروها در این حادثه قدردانی کرد./977/پ202/ب

ارسال نظرات