۲۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۸
کد خبر: ۲۰۹۷۰۹

جلسه طلاب و فضلای استان اردبیل برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ جلسه طلاب و فضلای استان اردبیل با حضور طلاب و فضلای این استان در مدرسه عالی دارالشفا قم برگزار شد.
جلسه طلاب و فضلاي استان اردبيل
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جلسه طلاب و فضلای استان اردبیل شامگاه روز گذشته با حضور مسؤولان استانی، مدیران حوزه و طلاب و فضلای این استان در مدرسه عالی دارالشفا قم برگزار شد.
در این جلسه حجت الاسلام مهدی ستوده مدیرکل تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام وحدت مشهوری‌نظری مدیرکل اوقاف و امور خیریه و حجت‌الاسلام مهدی نوروزی مدیر حوزه‌های علمیه استان اردبیل به سخنرانی پرداختند.
در ابتدای این مراسم یکی از طلاب اردبیلی مقیم قم به نمایندگی از دیگر طلاب و فضلای این استان به بیان برخی مشکلات و نیازهای طلاب این استان در قم و به ویژه در عرصه تبلیغ پرداخت و در ادامه هر یک از مسؤولان استانی به راهکارهای موجود در این زمینه پاسخ گفتند.
حجت‌الاسلام وحدت مشهوری‌نظری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، نخستین سخنران این جلسه بود که با اشاره به اهمیت وقف و انفاق در جامعه، گفت: متأسفانه امروز انگیزه وقف در جامعه کمرنگ شده است و لازم است مبلغان به این مسأله توجه بیشتری داشته باشند.
وی افزود: امام صادق(ع) می‌فرمایند «هر کس در راه خدا انفاق کند یقین داشته باشد خداوند چندین برابر به او عطا می‌کند و اگر کسی از مال خود در راه خدا انفاق نکند، خداوند مقدر می‌کند مال او در راه معصیت مصرف شود» و همین‌طور حضرت فرمودند « هر کس در برآورده شدن حاجت ولی خداوند قدم برندارد، می‌میرد در حالی که از دشمنان خداست».
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل با بیان این‌که در قدیم مرسوم بود که علما و بزرگان منبرهای خود را با احکام شرعی آغاز می‌کردند ولی امروز کمتر به این مسأله توجه می شود، اظهار داشت: لازم است امروز مبلغان مسائل شرعی را که کمتر برای مردم گفته شده مورد توجه قرار دهند و این امر درباره وقف باید با دوچندان باشد.
در بخش بعدی مراسم حجت‌الاسلام مهدی نوروزی، مدیر حوزه‌های علمیه استان اردبیل به بیان گزارشی از حوزه‌های علمیه استان پرداخت و خاطرنشان کرد: حوزه علمیه مرکز تمامی روحانیان و طلاب است و برای گسترش این مرکز دینی نیازمند نظرات، پیشنهادات و انتقادات طلاب و فضلای بزرگوار هستیم.
وی با بیان این‌که حوزه‌های علمیه اردبیل در سال 1387 دارای 160 طلبه مشغول به تحصیل علوم دینی بود، بیان داشت: در سال تحصیلی 94ـ93 تعداد طلاب این مدارس به بیش از 800 طلبه خواهد رسید که این امر نشان از رشد حوزه‌های علمیه استان اردبیل دارد.
مدیر حوزه‌های علمیه استان اردبیل افزود: در حال حاضر در استان اردبیل چهار سطح علمی دایر شده است و طلبه بعد از ورود به حوزه علمیه قادر است بعد از اتمام سطوح یک، دو و سه در دروس خارج نیز شرکت کرده و به علمیت برسد.
در بخش دیگری از مراسم نیز حجت‌الاسلام مهدی ستوده مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با اشاره به این‌که‌ این سازمان در یکم تیرماه سال 1360 راه‌اندازی شده است، گفت: امروزه این سازمان در راستای رسیدن به چشم انداز ایران اسلامی در سال 1404 سمت و سوی دیگری به خود گرفته و با موقعیتی استراتژیک در جهت تعالی و رشد حرکت می‌کند.
وی یکی از برنامه‌های بسیار مهم سازمان تبلیغات اردبیل را اعزام مبلغ و مبلغه در سطح استان دانست و ابراز داشت: ما در این سازمان به دنبال چهار محور اساسی شامل تأمین ائمه جماعات مساجد، تأمین ائمه جماعات دستگاه‌های دلتی، تأمین روحانیان مدارس و تأمین روحانیان مستقر در استان‌ها هستیم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل ادامه داد: یکی دیگر از محورهای فعالیت‌ سازمان تبلیغات استفاده از اقشار تأثیرگزار در برنامه‌ها است و تلاش داریم از این افراد در گفتمان‌های دینی، حلقات معرفت، هم‌اندیشی‌ها، نشست های علمی، مدارس و جلسات فرهنگی مذهبی استفاده کنیم.
در بخش پایانی این جلسه طلاب و فضلای اردبیل سؤالاتی را مطرح و پاسخ آن را از مسؤولان مربوطه دریافت کردند./907/پ202/ی
ارسال نظرات