۲۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۹
کد خبر: ۲۰۹۷۱۲
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل:

مبلغان در زمینه وقف تبلیغ بیشتری انجام دهند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل با بیان این‌که متأسفانه امروز انگیزه وقف در جامعه کمرنگ شده است، گفت: لازم است مبلغان به این مسأله توجه بیشتری داشته باشند.
حجت‌الاسلام وحدت مشهوري‌نظري، مدير کل  اوقاف و امور خيريه استان اردبيل
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام وحدت مشهوری‌نظری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل شامگاه 25 خرداد در جلسه طلاب و فضلای استان اردبیل که مدرسه عالی دارالشفای قم برگزار شد، با اشاره به اهمیت وقف و انفاق در جامعه، گفت: متأسفانه امروز انگیزه وقف در جامعه کمرنگ شده است و لازم است مبلغان به این مسأله توجه بیشتری داشته باشند.
وی افزود: امام صادق(ع) می‌فرمایند «هر کس در راه خدا انفاق کند یقین داشته باشد خداوند چندین برابر به او عطا می‌کند و اگر کسی از مال خود در راه خدا انفاق نکند، خداوند مقدر می‌کند مال او در راه معصیت مصرف شود» و همین‌طور حضرت فرمودند «هر کس در برآورده شدن حاجت ولی خداوند قدم برندارد، می‌میرد در حالی که از دشمنان خداست».
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل با بیان این‌که در قدیم مرسوم بود که علما و بزرگان منبرهای خود را با احکام شرعی آغاز می‌کردند ولی امروز کمتر به این مسأله توجه می شود، اظهار داشت: لازم است امروز مبلغان مسائل شرعی را که کمتر برای مردم گفته شده مورد توجه قرار دهند و این امر درباره وقف باید با دوچندان باشد.
حجت‌الاسلام مشهوری‌نظری با تأکید بر تبلیغ وقف از سوی مبلغان، خاطرنشان کرد: شما مبلغان باید درباره وقف تبلیغ کنید چون این امر صدقه جاریه و سنت حسنه است و همه مردم از منفعت آن استفاده می‌کنند و امروز جامعه نیز نیازمند این امر خداپسندانه است.
وی با اشاره به این‌که مشاوره در وقف یکی از مهم‌ترین مباحث است، تصریح کرد: نیاز است مبلغان در این زمینه به مردم مشورت کافی را بدهند و آنها را برای وقف اموال خود تشویق و ترغیب کنند.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل در ادمه به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در کشور اشاره کرد و افزود: سازمان اوقاف این سخن رهبری را بر عهده گرفته و سالانه 250 هزار حافظ یک تا سی جزء تربیت می‌کند.
وی با بیان این‌که وقف اثرات بسیار مثبت و زیادی در جامعه دارد و مشکلات بسیاری را از مردم حل و فصل می کند، گفت: مبلغان باید تلاش کنند نگاه مردم به وقف روشن تر شود و افراد با میل بیشتری در این زمینه گام بردارند.
حجت‌الاسلام مشهوری نظری در پایان ابراز داشت: 123 بقعه و امامزاده در اردبیل وجود دارد که وضعیت عمرانی این اماکن دارای تعریف نیست و این به دلیل تبلیغ ضعیف در زمینه وقف و عدم توجه مردم به وقف و بازسازی اماکن وقفی است./907/202/ع
ارسال نظرات