۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۴
کد خبر: ۲۰۹۹۱۲
نماینده مجلس خبرگان:

شهید یک حلقه از سلسله طولانی نور است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله عالمی با اشاره به اهمیت و ارزش شهادت در راه خد،ا گفت: شهادت، حلقه‌ای از یک سلسله نور و نورانیت است که یک سر آن متصل به توحید و سر نهایی آن رضای خداوند متعال است.
آيت الله  حسن عالمي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله حسن عالمی، نماینده مردم مشهد در مجلس خبرگان رهبری امروز سه‌شنبه 27 خردادماه در جمع مدیران و کارکنان وزارت جهاد کشاورزی در حرم مطهر امام خمینی(ره) که به مناسبت سالروز تشکیل جهاد سازندگی به فرمان امام(ره) و تجدید بیعت با آن امام و مقام معظم رهبری برگزار شد، با بیان این‌که در آستانه ماه مبارک رمضان قرار داریم، گفت: برای قیام و صیام در این ماه پرفیض باید از هفته آخر ماه شعبان احرام ببندیم؛ آن هم نه احرام ظاهری که لباس احرام بپوشیم، بلکه قلب‌مان را احرام پوشانده و تزکیه کنیم و برای فضیلت‌ها و لیله‌القدر ماه رمضان آماده شویم.
 
 
آیت الله عالمی با تبریک روز 27 خرداد و هفته جهاد اظهار داشت: 27 خردادماه هر سال یادآور خاطره شیرین تأسیس جهاد سازندگی به امر امام خمینی (ره) است. نهاد و شجره طیبه جهاد سازندگی به امر امام امت(ره) غرس شد و طولی نکشید که به درختی تنومند و پرثمر تبدیل شد و این شجره پربرکت و پرثمر آن‌قدر بزرگ و مستحکم شد که هیچ روستا و عرصه‌ای را نمی‌توان یافت که جهاد سازندگی در آن حضور و فعالیتی نداشته باشد. به این ترتیب، مزه شیرین خدمت بدون منت و کار از موضع خدمتگزاری در کام ملت ایران ماندگار شد و این محصول همان اراده پاک امام امت(ره) برای تشکیل جهاد سازندگی بود.
 
 
وی خاطرنشان کرد: بدون استثنا همه نقاط کشور از برکت و خدمت جهاد سازندگی برخوردار شده‌اند. جهادگران در دوران دفاع مقدس نیز حماسه‌های زیادی خلق کردند و کارهای جهادی، ناممکن‌های عادی را ممکن کرد و حتی تعجب دشمن را هم برانگیخت. روز تشکیل جهاد سازندگی، مبدأ مبارک و خاستگاه اجتماع بخش عظیمی از مردم است که برای رسیدن به رضای الهی به میدان آمده بودند و 3500 شهید از مجموعه وزارت جهاد کشاورزی و این رویشگاه عظیم روییدند.
 
 
نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی یادآور شد: جهاد سازندگی مصداق عینی یک فعل الهی بود و همه ملت ایران و حتی مردم برخی از کشورهای دیگر در لبنان، آفریقا و ... هم از آن بهره برده‌اند. جهاد سازندگی همان معروفی بود که امام(ره) آن را شکل داد و خداوند هم آن را یاری و پشتیبانی کرد.
 
 
آیت الله عالمی در ادامه با بیان روایتی از امام صادق(ع) به نقل از توحید مفضل اظهار داشت: امام صادق(ع) می‌فرماید، اگر می‌خواهی بدانی که خداوند تو را پذیرفته و به عنوان یک بنده قبول کرده است، علامتش آن است که بدانی آیا کارهای خوب‌تان به نتیجه می‌رسد یا ناقص می‌ماند.
 
 
وی در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت و ارزش شهادت در راه خدا اشاره کرد و گفت: شهادت، حلقه‌ای از یک سلسله نور و نورانیت است که یک سر آن متصل به توحید و سر نهایی آن رضای خداوند متعال است؛ و شهید یک فرد و یک جریان منقطع از ماقبل و مابعد نیست، بلکه یک حلقه از سلسله طولانی نور است.
 
 
نماینده مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: آیه شریفه «انی آمنت بربکم فاسمعون» (یس ـ 25) دنیایی از معرفت به انسان می‌آموزد؛ در این آیه آمده است که وقتی شهید به فیض شهادت نائل می‌شود، با بازماندگان خود سخن می‌گوید که «من به خدای شما ایمان آوردم، شما گواه باشید و آن را بشنوید». این سخن، یک امر احساسی و یا خبر و نقل عادی نیست، بلکه از مجرای وحی در قرآن مجید آمده است و در حقیقت خداوند آن را نقل می‌کند و از این رو بسیار متقن و محکم است.
 
 
وی افزود: از طرف دیگر شهید با فرشتگان الهی هم سخن می‌گوید؛ آن‌جایی که فرشتگان به شهید می‌گویند، بهشت بر تو گوارا باد و داخل بهشت شو و شهید می‌گوید، ای کاش آنهایی که بعد از من در دنیا مانده‌اند، می‌دانستند بعد از شهادت چه فوز عظیمی از پروردگار عالم به من عطا شده است./9591/پ202/ب4
ارسال نظرات