۲۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۲۱۰۰۹۱
رییس اداره اوقاف آمل:

مبلغان دینی نقش اثرگذاری در ترویج فرهنگ وقف دارند

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره اوقاف و امور خیریه آمل با اشاره به این که ترویج فرهنگ وقف امری اساسی و ضروری است، بیان داشت: مبلغان دینی نقش ارزنده ای در ترویج فرهنگ وقف دارند که باید از ظرفیت ارزنده آن استفاده شود.
رييس اداره اوقاف آمل

حجت الاسلام رسول علیخانی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه آمل، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، با اشاره به این که مردم ایران اسلامی ولایت مدار بوده و عاشق اهل بیت معصومین(ع) هستند، گفت: مردم ما در وقف کردن اموال خود پیشگام بوده و همواره نسبت به این سنت حسنه اهتمام داشته اند.

 

حجت الاسلام علیخانی با تاکید بر این که  وقف به عنوان بهترین و ماندگارترین شیوه انفاق است که همواره اثرات ارزنده ای برای انسان در زندگی او ایفا می کند، گفت: وقف سبب می شود تا برای همیشه آثار و خیرات و بخشش مال و کمک به مردم به ویژه محرومان و نیازمندان شامل حال واقف شده و از بهره های معنوی و اخروی آن بهره مند شود.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه آمل، تصریح کرد: بحث موقوفات بحثی ولایی است که هیچ کس حق دخل و تصرف  و صدور دستور در این زمینه را ندارد.

 

وی با اشاره به این که ترویج فرهنگ وقف امری اساسی و ضروری است، بیان داشت: مبلغان دینی نقش ارزنده ای در ترویج فرهنگ وقف دارند که باید از ظرفیت ارزنده آن استفاده شود.

 

حجت الاسلام علیخانی، ادامه داد: وقف همواره در خدمت دین بوده و وقف کردن بزرگ ترین نعمت و مصداق اطاعت از خداوند است که این عمل نیک و ارزنده رضایت خداوند منان را به همراه دارد.

 

رییس اداره اوقاف آمل با تاکید بر این که وقف جایگاه بسیار والایی در مبانی دینی و اسلامی ما دارد، یادآور شد: این سنت والا به معنای واقعی کلمه در بین ما جا نیفتاده است که باید در این راستا تلاش ارزنده ای صورت گیرد.

 

وی با اشاره به این که وقف یک مسأله دینی، وجدانی، اخلاقی و انسانی است، گفت: این سنت تنها اختصاص به دین و منطقه ما ندارد بلکه امری فرادینی، فرامنطقه‌ای و فراملی است.

 

حجت الاسلام علیخانی، بیان داشت: اگر می‌خواهیم مردم به وقف‌های جدید رو آورند باید نگرانی آن ها را نسبت به عمل شدن به نیت واقف برطرف کنیم.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه آمل با تاکید بر این که وقف های جدید نیاز اساسی جامعه است، گفت: ایجاد موقوفه های جدید در جامعه کنونی امری ضروری است که باید به این مساله مهم توجه شود.

 

وی با بیان این که سنت حسنه وقف از سوی پیامبر اکرم(ص) قولا و عملا انجام و از سوی اهل بیت (ع) اهتمام ویژه ای به این سنت شد، خاطرنشان کرد: وقف در دین اسلام در راستای تحقق سیره نبوی و جامه عمل پوشاندن به فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت(ع) رونق گرفت.

 

حجت الاسلام علیخانی، گفت: ایجاد موقوفه جدید و عمل به این سنت حسنه نیاز به تمکن مالی زیادی نداشته و خیران و علاقه مندان می توانند با مشارکت آشنایان و فامیل برای خانواده خود موقوفه ای ایجاد و تولیت آن را خودشان بر عهده گیرند.

 

وی درپایان اشاره کرد: اصناف، پزشکان و سایر واحدهای صنفی نیز می توانند به صورت مشارکتی برای ترویج این سنت حسنه در جامعه، موقوفه ای با تولیت خودشان ایجاد کنند.

 

حجت الاسلام علیخانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وقف های جدید در شهرستان آمل، بیان داشت: از ابتداس سال تاکنون سه وقف جدید از سوی واقفان خیر اندیش برای مصارف مختلف وقف شده است./1314/ت302/ب1

ارسال نظرات