۲۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۵
کد خبر: ۲۱۰۱۶۸
معاون تربیت و آموزش سپاه کاشان:

طرح نهج البلاغه خوانی از ابتدای ماه رمضان برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ معاون تربیت و آموزش سپاه کاشا،ن گفت: با همکاری مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشان، طرح نهج البلاغه خوانی درحلقه های صالحین در بیش از 200 پایگاه مقاومت بسیج این شهرستان از ابتدای ماه رمضان برگزار می شود.
حجت الاسلام محمد مهدي سعيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، حجت الاسلام محمد مهدی سعیدی معاون تربیت و آموزش ناحیه مقاومت سپاه کاشان در گفت‌وگو با خبرنگاران، گفت: برای اجرای این طرح در حلقه های صالحین پایگاههای مقاومت بسیج کاشان دوره آموزش های متمرکز از سوی اساتید مؤسسه امیرالمؤمنین علیه السلام کاشان برای مربیان پایگاههای بسیج مقاومت برگزار می شود.

 

وی افزود: بعد از آموزش مربیان و توزیع کتاب های نهج البلاغه در سطح پایگاه‌های حوزه های بسیج مقاومت سپاه، از ابتدای ماه رمضان طرح سراسری نهج البلاغه خوانی از سوی مربیان آموزش دیده درحلقه های صالحین کاشان پایگاههای بسیج این شهرستان آغاز می شود.

 

حجت الاسلام سعیدی با اشاره به این که کار آموزش نهج البلاغه خوانی از خطبه های مهم شروع و ادامه خواهد یافت گفت: برخی از خطبه های نهج البلاغه از جمله خطبه حمام که صفت متقین است به صورت برنامه ای و سازمانی در سطح پایگاههای بسیج کاشان اجرا می شود.

 

معاون تربیت و آموزش سپاه کاشان همچنین طرح سراسری نهج البلاغه خوانی در بسیج کاشان را طرحی ابتکاری و سنگین دانست و افزود: با تثبیت این طرح، نهج البلاغه خوانی در بسیج کاشان به صورت جامع و کامل برگزارخواهدشد.

 

وی با اشاره به تشکیل یک هزار و 115 حلقه صالحین در شهرستان کاشان گفت: مربیان آموزش دیده شده از سوی اساتید مؤسسه امیرالمؤمنین علیه السلام کاشان کار نهج البلاغه خوانی را درحلقه های صالحین این شهرستان برعهده خواهند داشت.

 

حجت الاسلام سعیدی در ادامه از تشکیل قرارگاه های فرهنگی در سطح حوزه های مقاومت بسیج سپاه کاشان خبرداد و گفت: قرارگاه های فرهنگی در ایام فراغت و تابستان دانش آموزان شهرستان کاشان با هدف غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان برگزار می شود.

 

وی، آموزش های زبان انگلیسی، برگزاری کلاس های آموزش شنا، اردوهای زیارتی و سیاحتی یکروزه درمناطق مختلف شهرستان کاشان را از جمله برنامه های قرارگاه های فرهنگی در سطح 11 حوزه های مقاومت برادران و خواهران بسیج سپاه کاشان اعلام کرد.

 

حجت الاسلام سعیدی افتتاح دارالقرآن در پایگاه‌های بسیج کاشان را یکی از برنامه های تدارک دیده شده برای ماه رمضان و تابستان پیش رو اعلام کرد و بیان داشت: سال گذشته تعدادی از پایگاههای بسیج این شهرستان درالقرآن هایی را به صورت خود جوش برای تحت پوشش قراردادن فعالیت های پایگاه های بسیج شهرستان تأسیس کردند.

 

وی افزود: تعدادی از پایگاههای بسیج کاشان امسال با الگو برداری از پایگاههای فعال در این زمینه، فعالیت قرآنی خود را از سال جاری آغاز خواهند کرد و این روند همه ساله ادامه خواهد داشت تا طی چند سال آینده کلیه پایگاههای بسیج کاشان با تشکیل دارالقرآن، در زمینه قرآن فعال باشند.

 

معاون تربیت و آموزش سپاه کاشان در ادامه از انتخاب ناحیه مقاومت بسیج سپاه کاشان به عنوان مجری طرح استانی آموزش دوره های مقدمانی سرگروه های حلقه های صالحین خبرداد و یادآورشد: این طرح استانی امسال از سوی ناحیه مقاومت بسیج سپاه کاشان در کربلای ایران و در جوار بارگاه ملکوتی اولین امام زاده واجب التعظیم در ایران سلطانعلی ابن محمد باقر(ع) در مشهد اردهال کاشان برگزار می شود.

 

حجت الاسلام سعیدی افزود: در این طرح استانی دوره های آموزش سه روزه 200 نفر از سرگروه های شجره صالحین شهرستان آران و بیدگل طی روزهای 31 خرداد تا دوم تیرماه و 200 نفر از ازسرگروه های شجره صالحین شهرستان کاشان طی روزهای چهارم تا ششم تیرماه در مشهد اردهال کاشان برگزار می شود.

 

معاون تربیت و آموزش سپاه کاشان یاد آورشد: در این دوره آموزشی اساتید اخلاق، تربیتی و سیاسی از ناحیه مقاومت بسیج سپاه کاشان و سپاه صاحب الزّمان اصفهان و حجت الاسلام شکیب معاون تربیت و آموزش سپاه صاحب الزّمان اصفهان حضور خواهند داشت./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات