۰۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۹
کد خبر: ۲۱۰۶۵۰
امام جمعه هریس:

تذکر لسانی هیچگاه تعطیل‌بردار نیست

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه هریس با بیان این‌که امر به معروف و نهی از منکر ضامن اجرای احکام الهی در جامعه اسلامی است، گفت: این فریضه الهی هیچگاه تعطیل‌بردار نیست.
امر به معروف و نهي از منکر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام قهرمان احمدی، مشاور استاندار آذربایجان شرقی در امور روحانیت عصر امروز در همایش امر به معروف و نهی از منکر با تأکید بر این‌که امر به معروف و نهی از منکر مبنای قرآنی و روایی دارد، اظهار داشت: یک اصول مسلم جوامع دینی انجام این فریضه الهی است.

 


وی با بیان این‌که بی تفاوتی نسبت به ناهنجاری های اجتماعی و بی توجهی نسبت به ترویج معروف شایسته مسلمانی نیست، خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر ضامن اجرای احکام الهی در جامعه اسلامی است، این فریضه الهی هیچگاه تعطیل‌بردار نیست.

 


امام جمعه هریس با اشاره به این‌که از دیدگاه مبانی عالی اسلامی عمل به فرایض امر به معروف و نهی از منکر مانند نماز واجب شمرده شده است، تصریح کرد: یکی از تفاوت های اصلی جامعه اسلامی با دیگر جوامع در عمل به این فرایض دینی خلاصه می شود، از این رو بایستی همگان احساس مسؤولیت داشته باشند.

 


مشاور استاندار آذربایجان شرقی در امور روحانیت با تأکید بر این‌که عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر هیچگاه و در هیچ شرایطی تعطیل بردار نیست، گفت: اگر حساسیت نسبت به منکرات و توجه به معروفات از جامعه سلب شود، تمام فرایض دینی یا تعدیل و یا تعطیل خواهند شد.

 


وی با بیان این‌که هدف اصلی دشمنان اسلام و رسانه های غربی قبح‌زدایی از معاصی در جوامع دینی است، خاطرنشان کرد: ماموریت حکومت اسلامی، جاری کردن حدود الهی در جامعه است و دروازه ورود به حدود الهی، امر به معروف و نهی از منکر است، از این رو باید در هر سازمانی شورای احیای امر به معروف و نهی از منکر برپا شود.

 


حجت الاسلام احمدی سلامت اداری در نظام اسلامی را در گرو عمل صحیح و اصولی به امر به معروف و نهی از منکر دانست و افزود: بی توجهی به این فرایض دینی موجب فراموشی اصول مسلم اسلامی و در نتیجه استحاله فرهنگی جامعه شیعی خواهد شد، همان هدفی که دشمنان سال‌ها به دنبال اجرای آن هستند.

 

همچنین اسماعیل جبارزاده، استاندار آذربایجان شرقی امر به معروف و نهی منکر استان را یکی از باورهای اعتقادی مسلمانان دانست و اظهار داشت: پیش نیاز امر به معروف و نهی از منکر تدوین و ارایه آموزش های لازم به افراد جامعه است، دلسوزی، صبوری، بردباری، عفو و گذشت و عامل به احکام اسلامی از جمله این آموزش هاست.

 


وی ضعف ایمان در جوامع را یکی از عوامل رواج منکرات در جامعه دانست و تصریح کرد: اعتیاد به عنوان یکی از منکراتی که در دهه های اخیر در جامعه رواج یافته است، متاسفانه نزدیک به شش میلیون نفر در کشور معتاد هستند، این در حالیست که 55 درصد طلاق ها، 25 درصد قتل ها و 65 درصد زندانیان کشور در ارتباط با اعتیاد هستند./935/پ202/ب4

ارسال نظرات