۱۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۲۱۱۸۴۲
امام جمعه کرمان:

ریشه تمام گناهان بی تقوایی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کرمان با اشاره به این که دروغ گفتن از گناهان کبیره است، گفت: ما انسان ها باید در زندگی خودمان تقوا را در رأس همه کمالات دانسته و به آن عمل کنیم.
حجت الاسلام سيد يحيي جعفري نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه کرمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام سید یحیی جعفری امام جمعه کرمان در خطبه های نماز جمعه این شهر، گفت: انسان ها باید اساس و ریشه زندگی ها ی خود را براساس تقوا برنامه ریزی کنند.

 

وی افزود: اگردر زندگی دنیوی خود تقوا را اجرا کنیم می توانیم بسیاری از مشکلات را که در ابعاد اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سایر اقشار است، را حل کنیم.

 

حجت السلام جعفری باتوجه به این که زندگی با محور تقوا زیبا است، بیان داشت: یکی از فرمایشات پیغمبر اکرم(ص) در این ماه مبارک رمضان این است که صفت راستگو بودن را در خود اجرایی کنیم زیرا دروغ گفتن در این ماه از گناه شراب خوردن سنگین تر است.

 

امام جمعه کرمان با اشاره به این که دروغ گفتن از گناهان کبیره است خاطر نشان کرد: ما انسان ها باید در زندگی خودمان تقوا را در رأس همه کمالات دانسته و به آن عمل کنیم زیرا مهم ترین وظیفه ما مسلمانان در این دنیا به ویژه ماه مبارک رمضان، انجام واجبات و ترک محرمات بوده تا بتوانیم در قیامت شرمنده خدا و اهل بیت نشویم.

 

وی با توجه به این که زبان انسان، هم می تواند منشأ خیر و شر شود اظهار داشت: وظیفه دیگری که در این دنیا وجود دارد و همه اهل بیت به آن تأکید زیادی داشته اند این است که زبان خود را از غیبت، دروغ و سایر گناهانی که به وسیله زبان انجام می شود را حفظ کنیم.

 

خطیب جمعه کرمان تأکید کرد: وفای به عهد و ادای امانت وظایفی دیگر در خطبه های پیغمبراکرم(ص) است زیرا کسی که توانسته باشد خود را از دروغ گفتن، وفای به عهد و ادای امانت محفوظ نگه دارد در این زندگی موفق خواهد شد.

 

حجت الاسلام جعفری با توجه به این که جامعه اسلامی بیش از 30 سال است که از پیروزی اسلام می گذرد خاطرنشان کرد: اگر کسی در این 30 سال نتوانسته تقوا را در خود اجرایی کند، گناه کرده است.

 

وی با اشاره به یکی از ویژگی های پیغمبراکرم(ص) که در زندگی خود انجام می داد و ما باید از آن درس بگبریم بیان داشت: آن قدر پیغمبر اکرم(ص) در زندگی خود به مسأله حقوق همسایگی احترام می داشت که کسی نمی توانست چنین احترامی را به همسایه خود بگذارد و ما باید این درس بزرگ پیامبر اکرم(ص) را در زندگی های خود عملی کنیم و به همسایگان خود بیشتر اهمیت بدهیم.

 

وی در پایان افزود: ما ایرانی ها باید قدر نظام، رهبری و امنیت کامل خود را بدانیم زیرا امروز کشور هایی هستند که با گروه هایی به نام داعش امنیت کشور های خود را از داده‌اند و ما باید از این وطن خود به خوبی محافظت کرده و نگذاریم آسیبی به این کشور عزیز برسد./970/پ201/ب4

ارسال نظرات