۱۳ تير ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۳
کد خبر: ۲۱۱۸۹۲
در جمع طلاب و روحانیان قم عنوان شد؛

فساد و خشونت عاقبت اسلام‌گرایی لائیک و سلفی

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه پردیسان قم با اشاره به غافلگیری غرب از مدل جدید حکومت اسلامی در ایران با همه جاذبه و جایگاهی که در حال حاضر در جهان و به ویژه در کشورهای اسلامی دارد، گفت: غرب با ایجاد اسلام خشن و سلفی، اسلام هراسی را در دنیا به راه انداخت و برای جذب اقشار راحت طلب مسلمان اسلام لائیک و بی بند و بار را تبلیغ می‌کند.
حجت‌الاسلام غفوري

 

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حبیب‌الله غفوری در نماز جمعه منطقه پردیسان قم که امروز در مسجد حضرت زینب کبری(س) با حضور مردم و طلاب و روحانیان برگزار شد، به سابقه استعمار، ظلم استکبار و طرح دهکده جهانی غرب اشاره کرد و اظهار داشت: آنها جهان را یک دهکده و خود را کدخدا می­خوانند که با وجود الگوی حکومت اسلامی که استقلال و عزت را در جهان و ملت­های مستضعف ترویج می­کند ناکام مانده­اند.

معارف و مبانی ناب اسلامی دلیل گرایش و جاذبه انقلاب اسلامی است

حجت‌الاسلام غفوری معارف و مبانی ناب اسلام را علت جاذبه و ناکامی دشمن خواند و تصریح­کرد: غرب با آگاهی از گرایش و علاقه آزادیخواهان دنیا به اسلام و شکست در برابر منطق محکم و صادق انقلاب اسلامی سعی در تخریب چهره و عملکرد آن دارد و با هجمه نظامی و تحریم اقتصادی از سال 59 وادامه و تشدید آن در حال حاضر از هیچ اقدامی برای مقابله با جمهوری اسلامی فروگزاری نمی­کند.

معادل سازی اسلام برای مقابله با اسلام ناب محمدی است

امام جمعه پردیسان قم با توجه به اقدامات گروه­های تکفیری و تروریستی در کشورهای مسلمان گفت: غرب برای جلوگیری از گرایش به اسلام و تخریب چهره مسلمانان با ایجاد اسلام خشن و سلفی، اسلام هراسی را در دنیا به راه انداخته است و برای جذب اقشار راحت طلب مسلمان اسلام لائیک و بی­بندوبار را که نشانه­هایی از پیشرفت و آبادانی در خودش دارد تبلیغ می­کند.

غافلگیری غرب از پیروزی انقلاب اسلامی و ناکامی در شکست کوتاه مدت و درازمدت

وی با اشاره به عدم پیش بینی و غافلگیری غرب از انقلاب اسلامی گفت: بعد از جنگ جهانی دوم مستکبران، دنیا را در بین خود تقسیم کردند و با فرو کردن خنجری به نام اسرائیل در قلب جهان اسلام و ترسیم مرزهای مورد اختلاف در نقشه­ جغرافیایی کشورهای اسلامی برای مسلمانان در کوتاه مدت و دراز مدت برنامه­ریزی کردند.

برخی از حاکمان کشورهای مسلمان دست نشانده وتحت حمایت استکبار جهانی هستند

حجت‌الاسلام غفوری با بیان این که حاکمان کشورهای مسلمان دست نشانده و حکومت­ آنان در حمایت استکبار جهانی بود، گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی و بیداری ملت­های مسلمان آنها با طاغوت­ها به مبارزه برخاستند و اسرائیل غاصب که در ذهن­ها به فراموشی سپرده می­شد به مسأله اصلی مسلمانان تبدیل شد.

وی به منافع نامشروع غرب در چپاول کشورهای اسلامی اشاره کرد که به نام خدمت و کمک به پیشرفت مسلمانان تلقی می­شد و ابرازداشت: غرب در جهت فساد، تباهی و وضعیت اسفناک فرهنگی کشورهای اسلامی تلاش می­کرد که با انقلاب فرهنگی، اسلامی در ایران و صدور آن به کشورهایی چون لبنان که زمانی مرکز فساد بودند، رویش­هایی چون حزب الله را بوجود آورد که در حال حاضر در صف اول مبارزه با استکبار جهانی قرار دارد.

حفظ مرزهای فرهنگی مهمتر از مرزهای جغرافیایی است

امام جمعه پردیسان قم نگهبانی و دیده­بانی از مرزهای فرهنگی را مهمتر از حفظ مرزهای جغرافیایی عنوان کرد و گفت: با تقوا و ایمان به وعده­های الهی، با حضور مردم در دفاع از ارزش­های اسلامی و با همت و توجه مسؤولان به سرمایه­های انقلابی که ملت و جوانان مؤمن هستند می­توانیم از مرزهای فرهنگی محافظت کنیم.

حفظ وحدت بر هر مسلمانی واجب است

وی هر کلام و حرکتی که وحدت مسلمانان را در این شراط حساس خدشه­دار کند حرام و خدمت به استکبار دانست و تأکیدکرد: با بصیرت و هوشیاری مراقب توطئه و فریب دشمن باشیم که با اجیرکردن عده­ای مزدور که به مقدسات شیعه و سنی توهین می­کنند وحدت مسلمانان را هدف گرفته‌اند.

مناسبت 14 تیر و روز قلم

حجت‌الاسلام غفوری مناسبت 14 تیر را روز قلم عنوان کرد و گفت: قلمی که خداوند به آن سوگند یاد می­کند و می­تواند در دست عالمان دین برتر از خون شهیدان باشد اگر در دست انسان­های منحرف باشد به سلاح خطرناکی تبدیل می­شود که ایمان و اعتقاد مردم را نشانه گرفته است.

آزادی بیان با تخریب تفاوت دارد

وی مسأله آزادی بیان را در شریعت و میثاق شهیدان پذیرفته­شده دانست و تصریح­کرد: آزادی بیان به معنای تخریب و هجمه به شریعت و دین در فضای عمومی نیست و آن با بیان نظریه و استدلال در مکان­های علمی با حضور صاحبان فکر که مورد نقد و بررسی قرار بگیرد فرق زیادی دارد.

حجت‌الاسلام غفوری با اشاره به نقش قلم در پیشرفت علم و احترام صاحبان قلم یادآور شد: مسؤولان فرهنگی از وظیفه و تعهدی که دارند غافل نشوند و مراقب قلم به مزد­های استکبار در جامعه باشند کسانی که اعتقاد، مقدسات و ارزش­های اسلامی را نمی­شناسند و در قبال گرفتن پول از دشمنان، مرزهای فرهنگی جامعه اسلامی را هدف گرفته­اند.

سالروز رحلت جانسوز حضرت خدیجه(س)

وی به سالروز رحلت جانسوز حضرت خدیجه(س) اشاره کرد و گفت: ایشان شخصیتی است که جهان اسلام مدیون او است، بانویی که نقش بزرگی در اسلام دارد و به عنوان نخستین زن مسلمان با فداکاری و ازخودگذشتگی تا آخرین لحظه در راه ایمان و اعتقادش می­ایستد که با معرفت و معنویتی که دارد الگوی جامعی برای بانوان است.

سبک زندگی اسلامی به ملاک عدالت در جامعه نیاز دارد

حجت‌الاسلام غفوری در ادامه در تبیین سبک زندگی اسلامی به ملاک عدالت در جامعه اشاره کرد و توضیح داد: عدالت صفت نفسانی است که به عنوان یکی از اصول اعتقادی شیعه شرط امامت و ولایت جامعه محسوب می­شود؛ بنابراین زمانی که با پرشدن جهان از ظلم و جور اقبال جهانی برای حکومت عدل الهی ایجاد شود و زمینه ظهور امام عادل برای برقراری قسط و عدل فراهم شده باشد حضرت ظهور خواهند کرد که حکومت اسلامی باید زمینه­ساز این ظهور باشد.

وی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) عدالت را به آب گوارایی تشبیه کرد که فرد تشنه به آن رغبت دارد و تأکیدکرد: عدالت در جامعه مانند آب حیات است که به عنوان یک تکلیف و ضرورت زندگی بشر باید پیگیری شود و جامعه اسلامی با تقوای الهی و پرهیز از گناهان کبیره می­تواند به آن دست پیدا کند.

امام جمعه پردیسان قم عدالت را نیاز جامعه و خانواده اسلامی عنوان کرد و افزود: پدر و مادر که محور محبت، تربیت و اداره خانواده قرار می­گیرند اگر عدالت را رعایت نکنند در سبک زندگی و هویت اسلامی فرزندان دچار مشکل می­شوند.

در رعایت حقوق دیگران و شهادت دادن باید عدالت رعایت شود

وی نسبت به رعایت حقوق افراد در جامعه تذکر داد و تصریح­کرد: در رعایت حقوق دیگران و شهادت دادن هم باید عدالت رعایت شود و اگر قوانین و حدود الهی توسط افراد نقض شود کسی که علم وآگاهی ندارد از روی حدس، گمان و توهم به ویژه درباره مسؤولان حرفی بگویدآن جامعه حقیقت اسلام را ندارد گرچه بزرگترین تابلو اسلامی را یدک بکشد.

انصاف زیرمجموعه عدالت است

حجت‌الاسلام غفوری با اشاره به کتاب اصول کافی که باب انصاف و عدل در کنار هم و انصاف به عنوان زیرمجموعه عدل بیان شده است گفت: انصاف یعنی اینکه هر چیزی را در زندگی برای خودت می‌پسندی برای دیگران هم دوست داشته باشی و اگر چیزی را ناپسند می­شماری آن را درباره کسی انجام ندهی و رضایت نداشته باشی و با این معیار هیچ ثروتمندی فقر را برای دیگران نمی­پسندد و هیچ فردی به دیگری دروغ نمی­گوید که بدترین دروغ گناه کردن و دروغ به خویشتن است.

زندگی ایمانی بهترین سبک زندگی است

امام جمعه پردیسان قم در پایان با توصیه به تقوا بهترین سبک زندگی را زندگی ایمانی دانست و گفت: خصوصیات اخلاقی و خصائص نفسانی به خاطر ای که به سختی به دست می­آید و به سختی هم ازبین می­رود تأثیر ماندگاری در رفتارهای انسان دارد که با استفاده از فرصت­های معنوی به ویژه ماه مبارک رمضان خصلت­های خوب را در خود ماندگار کنیم./908/پ201/س

ارسال نظرات