۱۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۲۱۲۰۹۶

چند خبر کوتاه از زنجان

خبرگزاری رسا ـ برگزاری جشنواره بزرگ قرآنی رمضان، برگزاری طرح بزرگ خانواده یاسین و همچنین اعلام برنامه های پیشنهادی تشکل های مردمی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در زنجان از جمله مهم ترین اخبار کوتاه استان زنجان است.
چند خبر کوتاه از زنجان

به گزارش خبرگزاری رسا در زنجان، اولین جشنواره بزرگ فرهنگی قرآنی «رمضان» در زنجان همزمان با ایام ماه مبارک رمضان از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان و همچنین دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان در حال برگزاری است.

 

بنابر این گزارش؛ این جشنواره که با رویکرد فعالیت های فرهنگی قرآنی به استقبال روزه داران و بازدید کنندگان رفته است از بخش های مختلف و متنوعی که هر کدام در یکی از اماکن فرهنگی زنجان برگزار می شود تشکیل یافته که از جمله آنها می توان به بخش محصولات قرآنی، نمایشگاه حجاب و عفاف، کارگاه آموزشی سبک زندگی اسلامی و قصه گویی قرآنی برای کودکان و نونهالان اشاره کرد.

 

کارگاه آموزشی سیره ائمه اطهار (ع)، کارگاه آموزشی تدبر در قرآن کریم با عنوان طرح نور در خانواده با محوریت سوره نور، مراسم شب شعر، اجرای طرح قرآنی 1448، مسابقه قرائت «ربّنا»، محفل انس با قرآن کریم در 14 مسجد و نقد و بررسی فیلم هایی با موضوع رمضان، قرآن و اهل بیت و عفاف و حجاب از دیگر بخش های جشنواره بزرگ رمضان است.

 

گفتنی است؛ این جشنواره فرهنگی قرآنی هفدهم ماه مبارک رمضان با تجلیل از خادمان قرآنی استان به کار خود پایان خواهد داد.

 

طرح بزرگ قرآنی «خانواده یاسین» در زنجان برگزار می شود

خانم نعیمه قره‌خانی، مدیر مسؤول مؤسسه قرآنی کلمة‌النور زنجان،در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، از برگزاری طرح بزرگ خانواده یاسین از سوی مؤسسه قرآنی کلمة النور زنجان خبر داد و اظهار داشت: این طرح به مناسبت ماه مبارک رمضان و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان برگزار می شود.

 

وی در ادامه با تأکید بر این‌که طرح بزرگ قرآنی خانواده یاسین با محوریت خانواده برگزار می شود تصریح کرد: طرح «خانواده یاسین» ویژه خانواده‌های زنجانی برگزار شده و علاقه‌مندان جهت آشنایی با مفاهیم سوره مبارکه یس، پس از مطالعه کتاب خانواده یاسین، در کارگاه آموزشی این طرح که با حضور حجت‌الاسلام عبداللهیان، نویسنده کتاب «خانواده یاسین» برگزار می‌شود، حضور می‌یابند.

 

این فعال قرآنی در ادامه با اشاره به برگزاری برنامه های قرآنی در این ماه برای کودکان گفت: طرح «قرآن بخوانید، جایزه بگیرید» نیز بعد از افطار در 5 پارک شهرستان زنجان اجرا می شود که در آن یکی از مبلغان برجسته کشور برای کودکان به اجرای برنامه های قرآنی می پردازند.

 

برنامه های پیشنهادی تشکل های مردمی ستاد احیاء امر به معروف در زنجان اعلام شد

 به دنبال کم رنگ شدن فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه که یکی از ضروریات دین بوده و بنا به تصریح روایات بقیه اعمال اسلامی در مقابل آن مانند قطره ای در برابر دریا هستند، برنامه های پیشنهادی معاونت تشکل های مردمی ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر در زنجان اعلام شد.

 

بنابر این گزارش؛ این پیشنهادها به صورت بندهای جداگانه بوده و هم کدام دارای زیر مجموعه های مختلفی می باشند که از جمله آن می توان به بند ترویج معروفات و زدودن منکرات با زیر مجموعه های اعطای تسهیلات لازم برای ازدواج جوانان و برداشتن موانع موجود در راه ازدواج آنها، گسترش کارگاههای آموزش مهارتهای زندگی (مهارت های 10 گانه)، برگزاری گفتمانهای چهره به چهره با اقشار مختلف جامعه و حمایت مادی و معنوی از اقشار تأثیرگذار (روحانیان و اساتید دانشگاه) اشاره کرد.

 

بند رخنه شناسی با زیر مجموعه برگزاری نشست های تخصصی نحله های انحرافی در ایام فصول سال، حمایت از نشریه های تخصصی حوزه نحله های انحرافی، حمایت از پژوهش ها و فعالیت های اقشار تأثیرگذار، برگزاری نمایشگاه های مختلف برای ارتقاء سطح آگاهی های عمومی مردم؛ بند مسؤلیت پذیری با زیر مجموعه تلاش برای جذب حداکثری و دفع حداقلی و نیز برخورد اخلاق مدارانه با اقشار تأثیرگذار، تلاش برای توسعه و گسترش کرسی های اخلاق در سطح مساجد با بهره گیری از اساتید اخلاق حوزه های علمیه به‌ ویژه مراجع عظام تقلید در مرکز استان ها از دیگر برنامه های پیشنهادی است.

 

گفتنی است؛ بند فرهنگ نقادی با زیر مجموعه تلاش برای تقویت کرسی های آزاداندیشی در مراکز علمی و فرهنگی، تقویت جلسات مناظرات علمی فرهنگی سیاسی و اقتصادی، برگزاری کارگاه های فن خطابه و روش های نوین تبلیغ و اطلاع رسانی، فعالیت گسترده در فضای مجازی با بهره گیری از کاربران دینی و بهره گیری از اساتید برجسته برای پاسخگویی به نظرات و انتقادات از مهم ترین بخش های این برنامه های پیشنهادی است. /949/د101/ب

ارسال نظرات