۲۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۲۱۲۷۸۹
حجت الاسلام حسناتی:

عفت و حجاب، سبب کرامت و عظمت یک ملت است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در نجف آباد اصفهان حجاب و عفاف را سرمایه یک جامعه سالم و با کرامت دانست و گفت: گرفته شدن عفت زن مسلمان مساوی با از میان رفتن عظمت زنان به عنوان مادران آینده جامعه و از میان رفتن مردان بزرگ یک جامعه است.
حجت الاسلام حسناتي، امام جمعه نجف آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام مصطفی حسناتی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته نجف آباد، ضمن تبریک به مناسبت سالروز ولادت کریمه اهل بیت، رسیدن به اوج انسانیت را در عمل به قرآن و عترت عنوان کرد و گفت: زندگی اهل بیت(ع) بهترین الگو برای زندگی و رسیدن به اخلاق اسلامی است.

 

وی مرگ اخلاق را دستاورد تمدن جدید بشریت دانست و افزود: در عصری زندگی می کنیم که بشریت بیشتر از هر زمان دیگری تشنه اخلاق و انسانیت است و تنها زمانی این تشنگی رفع خواهد شد که به مکتب اهل بیت تمسک کرده باشیم و این بزرگواران را الگوهای بی مانند برای بشریت بدانیم.

 

حجت الاسلام حسناتی کاهش رشد جمعیت را از مهم ترین زنگ های خطر پیش رو برای جامعه اسلامی بر شمرد و گفت: 20 تیر در تقویم جهانی به عنوان روز جمعیت نامگذاری شده است و جهان به این واقعیت پی برده است که اگر تنظیم جمعیت بر مبنای اصولی صورت نگیرد، جوامع به سمت پیری و فرسودگی خواهند رفت.

وی در ادامه بیان داشت: از جمله اشتباهاتی که در سال های گذشته گریبانگیر جامعه اسلامی شده است که از سویی جز نقشه های دشمنان اسلام و از سوی دیگر غفلت دست اندرکاران کشور باعث آن شده است، کنترل جمعیت بر مبنای فرزند کمتر بوده است که نه تنها سبب بهتر تربیت شدن کودکان نگردید، بلکه بسیاری از ناهنجاری ها را به جامعه تزریق کرد.

نماینده ولی فقیه هم چنین با اشاره به سالگرد حمله به مسجد گوهرشاد و مسئله کشف حجاب بیان داشت: دین بزرگترین قدرت و مانع در برابر زیاده خواهان عالم و دشمنان انسانیت است و اتفاقی که در آن سال در مسجد گوهرشاد به وقوع پیوست ضربه محکمی بر دهان استکبار جهانی زد.

وی وارد میدان شدن مسئله کشف حجاب به سبک های جدید را از پیامدهای ورود فرهنگ غرب در جامعه عنوان کرد که تحت برنامه های مختلف در سایت ها و برنامه های ماهواره ای در صدد هستند تا هویت و عظمت یک زن را از او بگیرند.

امام جمعه نجف آباد حجاب و عفاف را سرمایه یک جامعه سالم و با کرامت دانست و افزود: گرفته شدن عفت زن مسلمان مساوی است با میان رفتن مردان بزرگ یک جامعه که اگر عظمت زنان در یک جامعه شکسته شود، دیگر مادرانی وجود نخواهند داشت تا جامعه ای را بسازند.

وی مهم ترین نکته در بحث حجاب و عفاف را اهمیت دادن و به میدان وارد شدن مسئله امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و گفت: پیامبر در حدیثی کسانی را که امر به معروف و نهی از منکر نمی کنند را به دین داران بی دین مرده تشبیه می کند و افراد یک جامعه باید به گناه به عنوان یک میکروب نگاه کنند و از وارد شدن آن به جامعه جلوگیری نمایند.

حجت الاسلام حسناتی با اشاره به این که امر به معروف و نهی از منکر در ردیف نماز، قرار داده شده است، افزود: این فریضه دینی نیز همانند نماز بر همه واجب است و باید همه به میدان بیاییم و برای حفظ جامعه و نسل جوان از هیچ کاری دریغ نکنیم که بهترین کار در این زمینه تأسیس و گسترش مراکز فرهنگی و قرآنی است.

وی با بیان این که پیامبر اکرم(ص) دین را در کل جامعه اسلامی منتشر کردند و تنها به یک مکان خاص اکتفا نکردند و ما نیز باید به پیروی از آن حضرت این تفکر سکولاریسم غرب را که دین فقط متعلق به کلیسا است را از جامعه بیرون برانیم.

نماینده ولی فقیه در نجف آباد هم چنین با اشاره به جنایات چند روز اخیر صهیونیسم و شهادت بیش از صدنفر افزود: صهیونیسم این بار زیر لوای جنایت تکفیری های گروه داعش بار دیگر به قتل عالم مسلمانان دست زده است و جامعه جهانی بار دیگر در برابر این جنایت در خوابی عمیق فرو رفته است.

وی هم چنین روزه را مقدمه ای برای رسیدن به ورع و تقوای الهی بیان کرد که اگر روزه سبب ورع نشود، چیزی جز تشنگی و گرسنگی برای انسان در بر ندارد و در این ماه باید به درجه ای برسیم که به حیات طیبه در این دنیا و ایستادگی در برابر گناهان نائل شویم. /1306/پ202/ب

ارسال نظرات