۲۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۲۱۳۶۵۵
مدیر حوزه های علمیه لرستان:

لیالی قدر فرصت مناسبی برای تقویت روحیه بندگی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه لرستان ماه مبارک رمضان به ویژه لیالی قدر را فرصت مناسبی برای تقویت و افزایش روحیه بندگی و عبودیت بیان کرد.
حجت الاسلام محمدرضا مبلغي ، مدير حوزه هاي علميه لرستان

حجت الاسلام محمدرضا مبلغی، مدیر حوزه های علمیه لرستان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با بیان این که ماه مبارک رمضان فرصتی مناسب برای بازگشت به سوی خداوند است، بیان داشت: شب قدر فرصتی مناسب برای پاک کردن ظاهر و باطن از هر آلودگی است.

مدیر حوزه های علمیه لرستان با اشاره به این که شب قدر موجب تقویت روحیه بندگی انسان می شود، افزود: ما باید از این ایام بهره ببریم و گذشته خویش را جبران کنیم.

حجت الاسلام مبلغی در ادامه با اشاره به منزلت شب های قدر، افزود: شب قدر، شب نزول قرآن، شب پناهنده شدن به قرآن و زیر چتر این کتاب آسمانی قرار گرفتن است.

وی با تأکید بر این که نباید از امور معنوی غافل شویم، بیان داشت: شب قدر شب سبک شدن روح از بار گناهان و رهایی از دوزخ است.

مدیر حوزه های علمیه لرستان در ادامه تصریح کرد: قدر به معنای اندازه گیری است و در شب های قدر با رقم خوردن سرنوشت انسان، امورات مربوط به رزق و روزی، سعادت و شقاوت انسان شکل می گیرد.

وی با اشاره به این که خداوند انسان ها را دخیل در سرنوشت خویش قرار داده است، خاطرنشان کرد: در شب قدر اگر کسی به راستی توبه کند و از خداوند خیر دنیا و آخرت را بخواهد، پرونده درخشانی که پس از توبه گشوده می شود، زمینه سعادت وی را فراهم می آورد.

حجت الاسلام مبلغی با تأکید بر این که شب های قدر را قدر بدانیم، بیان داشت: این شب ها بهترین فرصت است تا خوبی ها را جایگزین بدی ها کنیم.

مدیر حوزه های علمیه لرستان با تأکید بر این که باید هر لحظه به یاد خداوند باشیم، خاطرنشان کرد: در لیالی قدر اگر غفلت بر انسان مسلط شود، فرصت گران بهایی را از دست داده است که جبران پذیر نیست.

حجت الاسلام مبلغی در پایان ابراز داشت: در شب‌های قدر اعمال یک سال گذشته خویش را بازنگری کنیم و با توبه کردن، از خداوند بخواهیم که در سال آینده آنچه که برایمان خیر است، به ما عطا کند./9451/ت302/ب2

ارسال نظرات