۰۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۲۱۴۶۱۶
همزمان با ماه رمضان؛

تشرف 70 دانشجوی اروپایی به حرم رضوی

خبرگزاری رسا ـ همزمان با ماه مبارک رمضان، 70 نفر از دانشجویان رشته‌های مختلف از کشورهای انگلیس، آمریکا و کانادا به نام گروه «والعصر» به حرم مطهر رضوی مشرف شدند و از موزه‌ها و کتابخانه آستان قدس رضوی بازدید کردند.
حرم رضوي

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از روابط عمومی آستان قدس رضوی، رییس گروه «والعصر» در حاشیه این بازدید اظهار داشت: این تعداد، 40 نفر دختر و 30 نفر پسر را شامل می‌شود که تمامی آن‌ها در سنین 25-16 سالگی بوده و از جمله اعضای این گروه به شمار می‌آیند.

حجت‌الاسلام سید محمد سرور سبزواری بیان کرد: این گروه با همکاری مدیریت امور زائرین غیرایرانی برای بازدید از موزه‌ها و کتابخانه آستان قدس رضوی برده شده و از کلاس‌های آموزشی مختلف بهره‌مند شدند.

وی عنوان کرد: گروه «والعصر» به منظور زیارت امام رضا(ع)، شرکت در کلاس‌های آموزشی و تجدید فضای معنوی و آشنایی با ائمه اطهار(ع) به حرم مطهر رضوی مشرف شدند.

حجت‌الاسلام سبزواری افزود: تمامی اعضای این گروه، مسلمان شیعه هستند که بسیاری از آنان برای اولین بار به حرم مطهر رضوی آمده و از قسمت‌های مختلف موجود در آن بازدید کردند.

وی با بازدید از موزه‌ها و کتابخانه آستان قدس رضوی عنوان کرد: اشیاء و آثار نفیس، گرانبها و نادری که در موزه‌های آستان قدس رضوی موجود است در طی زمان، توسط ارادتمندان به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) تقدیم حضرت رضا(ع) شده که تنوع موضوعی گنجینه‌ها، این مجموعه فرهنگی را بی نظیر ساخته است.

حجت‌الاسلام سبزواری در ادامه به برنامه‌های فرهنگی تبلیغی حرم مطهر رضوی اشاره کرد و گفت: این برنامه‌ها بسیار متنوع و دارای بار علمی فراوانی بوده است و این گروه با شرکت در کلاس‌های آموزشی از جمله حرم‌شناسی توانسته‌اند اطلاعات ارزشمند و مفیدی را برای خود کسب کنند و آگاهی خود را به میزان زیادی افزایش دهند.

شایان ذکر است، بازدید از موزه قرآن، موزه فرش و کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی از جمله برنامه‌های اجرایی برای این گروه بود که زمینه‌ی آشنایی آنان را با آثار نفیس و ارزشمند فراهم کرد./9312/د102/ب4

ارسال نظرات