۱۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۲۱۵۵۷۴
مدیر حوزه علمیه آیت الله انصاری اهواز:

نگاه آلوده نخستین قدم انحراف انسان است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه آیت الله انصاری اهواز با اشاره به این که حجاب مسأله‌ای مهم و اساسی در جامعه اسلامی است گفت: حجاب و عفاف از حیا ریشه گرفته و مرز میان انسان و حیوانات است.
حجت الاسلام انصاري

حجت الاسلام محمدحسن انصاری، مدیر حوزه علمیه آیت الله انصاری اهواز، در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا دراهواز، داشتن حیا را مقدمه‌ای برای به دست آوردن فضایل اخلاقی و ارزش‌های معنوی دانست و اظهار داشت: در احادیث و روایات اسلامی از حجاب و عفاف به عنوان عامل تقوا و جلوگیری از انحراف در جامعه یاد شده است.

وی با بیان این‎که حجاب پوششی زیبا است برای انسان است، افزود: فرهنگ حجاب در جامعه اسلامی نهادینه شده و این فرهنگ پیرو احکام قرآن و ادامه دهنده راه اهل بیت(ع) است.

حجت الاسلام انصاری در ادامه گفت: لباس دارای دو کاربرد، پوشش برای جسم انسان و زیبا نشان دادن اوست که در همه حال باید به این دو بعد توجه داشت.

مدیر حوزه علمیه آیت الله انصاری با اشاره به این که حجاب مسأله‌ای مهم و اساسی در جامعه اسلامی است گفت: حجاب وعفاف از حیا ریشه گرفته و مرز میان انسان و حیوانات است.

وی نگاه‌های آلوده را نخستین قدم انحراف معرفی کرد و بیان داشت: مسأله حجاب تنها ویژه زنان نیست و مردان نیز در رعایت آن مسؤول هستند.

این استاد حوزه علمیه، تبلیغ و ترویج بی‌حجابی از سوی دشمن را عاملی برای ضربه زدن به بنیان خانواده در جامعه اسلامی عنوان کرد و اظهارداشت: دشمنان اسلام می‌دانند که خانواده در جامعه اسلامی نمادی مقدس و قدرتمند بوده که نقش کلیدی در رشد و پیشرفت جامعه اسلامی دارد و به این سبب در تلاش برای انحراف جامعه از سوی خانواده هستند.

حجت الاسلام انصاری در پایان امر به معروف و نهی از منکر را عاملی مهم در جهت جلوگیری از به انحراف رفتن جامعه اسلامی معرفی کرد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر راه حل مقابله با فتنه دشمنان اسلام است و مسلمانان باید آن را بدون کوتاهی اجرا کنند./9462/ت303/ب2

ارسال نظرات