۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۲۱۵۷۳۸
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

وابستگی از تبعات کاهش جمعیت در کشور است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان این که تحدید نسل و کاهش جمعیت بزرگترین تهدید برای آینده کشور است، افزود: وابستگی مهم ترین نتیجه کاهش فرزند آوری و باروری است.
حجت السلام والمسلمين علي رضايي بيرجندي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین محمد علی رضایی بیرجندی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، پیش از ظهر امروز در جمع مردم در مسجد پایین شهر بیرجند با بیان این که مردم باید رهنمودهای مقام معظم رهبری را در خصوص فرزند آوری و افزایش نسل جدی بگیرند، گفت: نداشتن فرزند و بی توجهی به این مقوله در درازمدت موجب کاهش جمعیت و نبود نیروی کار و وابستگی به سایر کشورها می شود و همین موضوع موجب می شود که حیات سیاسی و امنیتی کشور به خطر افتد.

 

وی افزود: در حال حاضر مشکلات زیادی گریبانگیر جوانان برای ازدواج و خانواده ها برای فرزند آوری است و بیشتر مردم مشکلات اقتصادی را علت عمده بالا رفتن سن ازدواج و افزایش سن باروری می دانند در حالی که اگر ایمان مردم به خداوند افزایش یابد مردم می فهمند که روزی دست خداوند است و اگر انسان به خدا توکل کند خداوند روزی بچه و هزینه ازدواج را در صورت قناعت و ساده زیستی فراهم می کند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به این که دولت باید زیر ساخت های لازم را برای ازدواج زوج های جوان فراهم کند، ادامه داد: دولت می تواند به جای هزینه های اضافه در بخش هایی که اثر چندانی در بهبود وضعیت اقتصادی ندارد اعتبارات این بخش ها را برای افزایش رفاه خانواده ها و تشویق زوج های جوان به ازدواج هزینه کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی با اشاره به این که باید خانواده ها زوج های جوان را به فرزندآوری تشویق کنند، گفت: فرزند دار شدن نه تنها برخلاف تصور عامه موجب افزایش مشکلات اقتصادی خانواده ها نمی شود بلکه خداوند روزی فرزند را قبل از تولد او فراهم کرده و تولد فرزند برای خانواده ها موجب افزایش برکت در رزق و روزی و افزایش مسؤولیت و درآمد آن ها می شود.

 

وی ادامه داد: با توجه این که مدت زیادی از رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص فرزندآوری می گذرد ولی متاسفانه آمار فرزند آوری در کشور و خراسان جنوبی رونق چندانی نداشته که به دلیل همسایگی با افغانستان و پیری جمعیت استان این موضوع در خراسان جنوبی بسیار نگران کننده به نظر می رسد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان این که خبرنگاران باید تلاش بیشتری در عرصه اطلاع رسانی در خصوص رهنمودهای مقام معظم رهبری به مردم داشته باشند، گفت: مقام معظم رهبری با دور نگری به مردم توصیه می کنند و بی توجهی به توصیه های ایشان موجب افزایش خسارت ها و ضررهای جبران ناپذیری در جامعه می شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی با بیان این که در حال حاضر باید روند های پرداخت وام ازدواج به زوج های جوان تسریع شود، ادامه داد: پرداخت وام به زوج های جوان و تسریع در روند آن کمترین و حداقل کاری است که دولت می تواند برای زوج های جوان انجام دهد.

 

وی با بیان این که باید بانک ها در افزایش روندهای تولیدی در جامعه تلاش بیتشری کنند، یادآور شد: اگر بانک ها در توسه اقتصادی به مردم کمک نکنند کار آنها ارزش نداشته و باید نظام بانکی و عملکرد آن مورد تجدید نظر قرار گیرد. /968/پ202/ب 

ارسال نظرات