۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۲۱۶۰۶۵

چند خبر کوتاه از شبکه قرآن و معارف سیما

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی قوه قضاییه گفت: الان زمانی نیست که در معرض سؤال قرار داشته باشیم که چرا شما به فلسطین کمک می کنید بلکه وضعیت به گونه‌ای شده که ما باید از دنیا بپرسیم چرا به مردم مظلوم غزه کمک نمی کنید.
شبکه قرآن

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی شبکه قرآن و معارف سیما، حجت الاسلام هادی صادقی در برنامه شب آسمانی شبکه قرآن و معارف سیما بیان داشت: در باب کرامت انسان‌ها همه در مقام سخن خوب سخن می‌گویند و اعلامیه هم زیبا می‌نویسند، شعارهایی هم که در سطح بین‌الملل مطرح می‌شود شعارهایی است که بیان می‌کند همه حقوق برابری دارند اما در عمل مسأله چیز دیگری است که با مبانی حقیقی دفاع از کرامت و فهم از کرامت انسان بسیار فاصله دارد.

حجت الاسلام صادقی: باید در برابر زورگویان دنیا خود را قدرتمند کنیم

وی اضافه کرد: فرض کنیم آن‌چه که در اعلامیه‌ جهانی حقوق بشر آمده است سکولار است و فارغ از هرگونه ایدوئولوژی و جغرافیاست و حقوق همه افراد در این اعلامیه یکسان دانسته شده است اما در عمل هرگز این‌گونه نیست و صاحب اختیار این سازمان‌های بین‌المللی مانند شورای سازمان امنیت ملل و یا نهادهای حقوق بشری یا به دست قدرت استعمار است و یا تحت نفوذ آن‌هاست.

وی تأکید کرد: تمامی این سازمان‌ها و نهادها وقتی پای اروپا و صهیونیست‌ها به میان می‌آید به شدت وارد عمل می‌شوند و اگر یک شهروند اسرائیلی از شنیدن آژیر خطر ترسیده باشد صدای آن آژیر را در سازمان بین الملل می‌گذارند تا همه در سازمان ملل تحت تأثیر قرار بگیرند و دیگران با آن‌ها همدردی کنند.

عضو دانشگاه قرآن و حدیث تصریح کرد: در مقابل این مظلوم نمایی، در دفاع از مردم مظلومی که روزی هزار تن و یا 10 هزار تن بمبی که بر سر آن‌ها ریخته می‌شود در سازمان ملل تنها به صورت بسیار پراکنده اظهار نظراتی داده می‌شود اما در پشت این اظهارنظرات هیچ‌گونه حمایت و پشتوانه‌ای وجود ندارد.

وی با بیان این مطلب که در حال حاضر مبنای اداره جهان در سطح بین‌الملل زور و قدرت است گفت: پیروزمندان جنگ جهانی دوم آمدند این سازمان ملل و ارکان آن را شکل دادند تا قدرت جهانی را بین خود تقسیم کنند و سازو کاری داشته باشند تا نظمی که مورد نظر آن‌هاست را تأمین کنند و با هر کس هم که با این نظم مخالف باشد برخورد خواهند کرد.

حجت الاسلام صادقی اظهار داشت: این غده سرطانی هم برای این ایجاد شده تا حضور اسرائیل در این منطقه بتواند منافع سرمایه داران را تأمین کند، دراعلامیه جهانی حقوق بشر بندهایی وجود دارد که در آن بیان شده که هر فردی حق آزادی در کار، حق آزادی در رفت و آمد و حق معیشت سالم دارد، اما در عمل نه تنها این بندها برای مردم فلسطینی در نظر گرفته نمی‌شود بلکه اگر صدایی هم از جانب فلسطینی‌ها بلند شود می‌گویند شما حق ندارید فریاد بزنید.

وی گفت: ما از محافل بین المللی ناامید شده‌ایم اما این ناامیدی به معنای این نیست که کاری انجام ندهیم در هر حال منطق حاکم بر جهان امروز منطق زور است در این زمان ما نیز وظیفه داریم که در اولین گام خودمان را قدرتمند کنیم نه تنها خودمان بلکه باید بدنه اسلام را قدرتمند نماییم و رهبر نیز تلاش دارند تا این خودباوری را در بین مسلمانان جهان و مستضعفان تزریق کنند.

این استاد دانشگاه بیان داشت: گام دوم این است که از تمامی ابزارهایی که قدرت می‌آورد استفاده کنیم این ابزارها می توانند هم ابزارهای سخت هستند و هم ابزارهای نرم ابزارهای سخت مربوط به سلاح است.

وی تأکید کرد: مردم مظلوم فلسطین باید مسلح شوند و ما نیز نه تنها باید به آن‌ها کمک کنیم که این کار را هم حتما خواهیم کرد الان دیگر زمانی نیست که در معرض سؤال قرار داشته باشیم که چرا شما به فلسطین کمک می کنید بلکه وضعیت به گونه‌ای شده که ما باید از دنیا بپرسیم چرا به مردم مظلوم غزه کمک نمی کنید.

معاون فرهنگی قوه قضاییه اظهار داشت: بحث دیگر نیز قدرت نرم است که باید در این راستا علم و دانش را منتشر کنیم مثلا دانش ساخت موشک را به فلسیطینی‌ها بیاموزیم زبان دشمن در حال حاضر تنها زور است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مدیریت اطلاعات هم بسیار مهم است در حال حاضر کارترهای اطاعاتی وجود دارد که صهیونیست هستند ما نیز باید در مقابل آن ها کارترهایی مناسب بسازیم تعدد شبکه های برون مزری و توسعه آن بهترین کاری است که صدا و سیما انجام داده است.

حسین شیخ الاسلام: نوآوری‌های فلسطین در جنگ، رژیم اسرائیل را به وحشت انداخته است

مشاور امور بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: پرچم هرکشوری ناموس آن کشور است، بر روی پرچم اسرائیل دو خط آبی است این دو خط آبی نشان‌دهنده نیل و فرات است زیرا آن‌ها به دنبال نفتی هستند که در میان این دو رود قرار دارد/ وقتی ملت فلسطین متوجه نیت اسرائیل شد فتوی به حرام بودن فروش زمین‌ها دادند و اگر کسی این کار را انجام می‌داد اعدام می‌شد.

شیخ الاسلام، دبیر کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه در برنامه شب آسمانی شبکه قرآن و معارف سیما به بررسی مسائل فلسطین اشغالی پرداخت و اظهار داشت: اول باید از خود بپرسیم که آیا 100 سال پیش هم اسرائیل وجود داشت و بعد بپرسیم چرا و چگونه به وجود آمد؟ در طول تاریخ منطقه فلطسین منطقه بسیار مهمی است زیرا این سرزمین منطقه اتصال سه قاره مهم جهان یعنی آفریقا، اروپا و آسیا بوده است، تمدن در این سرزمین ظهور پیدا کرده است.

وی ادامه داد: این سرزمین مانند سه راهی بوده است که بر روی نشر افکار و فرهنگ‌ها بسیار تأثیرگذار بوده به همین دلیل است که محل بعثت پیامبران هم در این سرزمین قرار گرفته و حضرت موسی، عیسی، زکریا و یحیی و بسیاری از پیامبران دیگر نیز در این سرزمین قرار داشته‌اند.

شیخ الاسلام تأکید کرد: پس از آن که نفت پیدا شد وهمه فهمیدند که این ماده نقش بسیار زیادی بر روی تعیین قدرت ایفا می‌کند استکبار تصمیم گرفت تا بر روی این قدرت کنترل داشته باشد بنابراین دو طرح را برنامه‌ریزی کرد یک طرح کوتاه مدت بود و طرح دیگر طرح بلند مدت.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: طرح کوتاه مدت این بود که شاه‌، امیر و حکومت‌ها را بخرند، از طرفی روحیه مردم این منطقه را مطالعه کردند و دریافتند که این مردم، مسلمانانی متمدن و دارای فرهنگ هستند بنابراین تصمیم گرفتند تا افرادی از جنس خودشان را وارد این منطقه کنند و از این‌جا بود که طرح‌های صهیونیست آغاز شد.

وی اظهار داشت: پرچم هرکشوری ناموس آن کشور است ما بر روی پرچم خود شعار لا اله الا الله را داریم و این به معنای آن است که هرگز از این شعار دست برنخواهیم داشت، بر روی پرچم اسرائیل هم دو خط آبی است این دو خط آبی نشان‌دهنده نیل و فرات است همه میادین نفت در بین این دو رود قرار دارد و آبراه‌های مهم نیز در میان این دو رود است پس از آن بود که تلاش کردند برای رسیدن به اهدافشان رنگ قداست مذهبی بزنند.

دبیر کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه تصریح کرد: اسرائیل از همان ابتدا با خشونت تجاوز خود را شروع کرد زیرا ذات اشغالگری خشونت است، صهیونیست‌ها شروع کردند به خرید زمین، از اول هم دهکده‌ها را نابود کردند و خانه‌ها را ویران نمودند و همه را می‌کشتند و تنها چند نفر را زنده نگه می‌داشتند تا به دهکده‌های بعدی بگویند و آن‌ها را بترسانند.

وی در پاسخ به سؤال مجری مبنی بر این‌که بعضی از رسانه‌ها که می‌خواهند بر جنایات رژیم صهیونیستی سرپوش بگذارند بیان می‌کنند که این‌ها پول داشته‌اند و زمین‌ها را خریده‌اند پس چرا فلسطینی‌ها دوباره زمین‌هایشان را مطالبه می‌کنند گفت: این دروغ بسیار بزرگی است زیرا زمین‌هایی که رژیم صهیونیست خریداری کرده یک هزارم از سرزمین فلسطین نبوده که توسط مزدوران عرب فروخته شده، پس از آن نیز وقتی ملت فلسطین متوجه نیت اسرائیل شدند فتوی به حرام بودن فروش زمین‌ها را دادند و حتی اگر کسی این اشتباه را می‌کرد اعدام می‌شد.

شیخ الاسلام اظهار داشت: در ابتدا انگلیسی‌ها و پس از آن آمریکا از این رژیم غاصب حمایت می‌کردند آمریکا با خود اندیشید که اگر می‌خواهد کاری کند که همه ملت‌ها و حکومت‌ها موجودیت اسرائیل را به رسمیت بشناسند باید حمایت کند تا این رژیم جنایتکار ارتشی قوی داشته باشد از طرفی هم طرح سازش را پیش بردند تا کشورهای عربی اسرائیل را به رسمیت بشناسند.

وی ادامه داد: پس از آن یهودی و غیریهودی که خوی تجاوز داشتند به سرزمین‌های اشغالی کوچ کردند تا این‌که در سال 1357 با انقلاب پیروزی انقلاب اسلامی معادلات آن‌ها به هم خورد امام روش جدیدی را ابداع کرده بود که اساسش اسلام، تکیه‌اش رأی مردم و مردمش ظلم ستیز و عدالت خواه بودند.

شیخ الاسلام گفت: امام خمینی(ره) قبل از رهبر شدنش و در زمانی هم که جوان بودند به نابودی اسرائیل اعتقاد داشتند پس از آن نیز در تمام سخنرانی‌های قبل از انقلابشان سه موضوع را مطرح می‌کردند که این سه موضوع شاه و استبداد، استکبار و آمریکا، و صهیونیست و اسرائیل بود هیچ صحبتی از امام موجود نیست مگر این‌که راجع به این سه موضوع همزمان با هم صحبت کرده‌اند.

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی امام با درایت خود روز آخر ماه رمضان را به عنوان روز قدس اعلام می‌کند تا مردم با دهان روزه به یاد قدس شریف باشند به این ترتیب سعی داشتند این موضوع را به جهان اسلام معرفی کنند و اولین جایی هم که این نامگذاری اثر خود را می‌گذارد کشور مصر است، پس از آن نیز امام برائت را در حج مطرح می‌کنند.

وی بیان داشت: چند سال ابتدا استکبار متوجه اقدامات امام(ره) نمی‌شود اما در سال 66 در مراسم حج خانواده سعود آن جنایت را انجام می‌دهد که در آن جنایت 150 نفر از حاجیان ما به شهادت می‌رسند و از کشورهای دیگر هم به شهادت می‌رسند که بیشترین تعداد شهید نسبت به جمعیت برای فلسطین بوده است.

مشاور امور بین الملل رئیس مجاس شورای اسلامی تأکید کرد: پس از آن در فلسطین به اسم شهدای برائت برای شهیدان حج مراسم تشییع می‌گیرند و فلسطینی‌ها علیه خاندان سعود بیرون می‌ریزند و این می‌شود انتفاضه، هرچند که ما سال بعد به حج نرفتیم اما امام خمینی(ره) به حجاج آن سال پیام مفصلی دادند که این پیام هم آخرین چیز مکتوبی است که امام به صورت مفصل می‌نویسند در این پیام امام بسیاری از مسائل امروز را پیش بینی می‌کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اسرائیل در جنگ ماه اخیر هیج نوآوری نداشت اما فلسطین نوآوری‌های زیادی داشت موشک بیشتر، عملیات دریایی و تونل‌ها وحشت زیادی را برای رژیم صهیونیست و آمریکا ایجاد کرده است.

کارشناس ادیان و مذاهب: تفکرات داعش نتیجه نگرش‌های رژیم صهیونیستی است/ خلیفه داعش یهودی است

حجت الاسلام طباطبایی گفت: خاخام‌های یهودی خودشان بیان کرده‌اند که ما داعش را طراحی کرده‌ایم تا شیعه را نابود کنیم و شخص دیگری از آن‌ها فتوی داده است که برای کشتن مسلمانان اجر و پاداش بسیار زیادی وجود دارد.

حجت الاسلام سید محمدرضا طباطبایی در برنامه شب آسمانی شبکه قرآن و معارف سیما بیان داشت: در مورد قرآن تفسیرهای متفاوتی ارائه می‌شود که این تفسیرها در شیعه و سنی تفاوت زیادی ندارد، این در حالی است که در تفسیر وهابیت از قرآن آن چه ارائه می‌شود این است که الله اکبر می‌گویند و کودکان را ذبح می‌کنند.

وی تصریح کرد: وهابی‌ها به قرآن استناد می‌کنند و می‌گویند تظاهرات علیه اسرائیل حرام است و یا اگر کسی به آمریکا بد بگوید کار حرامی انجام داده است بنابراین از تفسیر قرآن در جهت اهداف و هوای نفس خود استفاده می‌کند کتاب مقدس و تورات نیز در دست صهیونیست یک ابزار است  و از آن ابزار در جهت سلطه خود استفاده می‌کند.

این کارشناس ادیان و مذاهب اظهار داشت: تفکرات داعش نتیجه همان نگرش‌های رژیم صهیونیستی است، بعضی از خاخام‌های یهودی خودشان بیان کرده‌اند که ما داعش را طراحی کرده‌ایم تا شیعه را نابود کنیم و شخص دیگری از آن‌ها فتوی داده است که برای کشتن مسلمانان اجر و پاداش بسیار زیادی وجود دارد، طبق اسناد و مدارک منتشر شده ابوبکر البغدادی هم که خودش را خلیفه داعش معرفی کرده است یک یهودی به نام شمعون است که آموزش جاسوسی دیده و خودش را به قیافه مسلمانان درآورده است.

وی ادامه داد: این بحث نسل‌کشی که رژیم صهیونیست به آن معتقد است در حقیقت از تفسیری است که این‌ها از کتاب مقدس شده تحریف شده خود دارند هرچند در این میان یهودی‌های متعادل نیز وجود دارند اما متأسفانه حکومت در دست این گونه اشخاصی می‌باشد.

حجت الاسلام طباطبایی گفت: هرچند که عده‌ای از قرآن نیز تفسیرهای غلط برداشت می‌کنند اما در رابطه با تورات این موضوع بیشتر صادق است و در حقیقت زمینه برای سوء استفاده‌ها از تورات بیشتر فراهم است، بنابراین اگر یک یهودی بلغزد به راحتی ممکن است به سمت افکار رژیم صهیونیست متمایل شوند.

وی تأکید کرد: یهودی‌ها کتاب اول سموئیل که از مجموعه عهد عتیق است را کلام خداوند می‌دانند در قسمت‌هایی از این کتاب ماجرایی آمده مبنی بر این که حضرت داوود مردم یک منطقه را به کلی نابود کرده است اما این نکته تحریف شده است و ما آن را باور نداریم اما همین نکته تحریف شده مبنای جنایات رژیم صهیونیست‌ها شده است.

وی افزود: در این کتاب آمده است که داوود همه را کشت و هیچ مرد و زنی را نگه نداشت و گفت مبادا درباره ما خبر آورده و بگویند داودد چه کرده است همین تحریفات بیان شده در کتاب مقدس است که باعث شده امروز نیز حتی خبرنگاران نیز در غزه آرامش نداشته باشند.

این محقق و پژوهشگر ادیان و مذاهب گفت: حضرت یوشع جانشین حضرت داوود است و فرد بسیار مهربانی بوده اما تورات نگاه خشنی را درباره وی ارائه می دهد که ما نمی‌پذیریم در یوشع فصل 6 بیان شده که حضرت یوشع از مرد و زن و جوان و پیر و گوسفند و الاغ را نابود کرده است و شهر را با هرچه که در آن بوده نابود کرده  و جالب اینجاست که بیان شده حضرت یوشع به دستور یهوه یعنی خدا تمام این کارها را کرده است.

وی بیان داشت: در ادامه آمده که یوشع چندین شهر را از نقشه پاک کرده است و زن و مرد و جوان و حتی گاو و گوسفند و الاغ را به دم شمشیر هلاک کرد حتی بیان شده است که یوشع ایشان را از قادش برنیع تا غزه و تمامی زمین جوشن را تا جبعون زد و آمده که یوشع جمیع این ملوک و زمین ایشان را در یک وقت گرفت زیرا که یهوه، خدای اسرائیل، برای اسرائیل جنگ می‌کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: یک یهودی این‌ها را می‌خواند و با خودش می‌گوید وقتی پیامبر خدا مردم را کشته من چرا نکشم و اگر خلاف این الگوهای بیان شده در تورات عمل کند تصور می‌کند که در جهت هوای نفس عمل کرده است در اینجا هر انسانی باید بداند که نخستین چیزی که خداوند انسان‌ها را به آن دعوت کرده عقل است بنابراین هر فرد باید نسبت به این تحریفات فکر کند.

قاضی عسگر: در نظام اسلامی بر اساس الگوی حزبی عمل نمی‌شود

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: از خصوصیات مهم حکومت جامعه اسلامی مقابله با ظلم و ستم است امروز مردم غزه نیز به این نتیجه رسیده‌اند که تنها راه نجات از ظلم رژیم صهیونیستی چنگ زدن به اسلام است و با مذاکره نمی‌توانند به حقشان برسند.

حجت الاسلام قاضی عسگر در برنامه عطر انتظار شبکه قرآن و معارف سیما به بیان ویژگی‌هایی از حکومت امام زمان(عج) پرداخت و گفت: از نظر اسلام در زمان امامان معصوم(ع) امور زندگی مردم به دست ائمه سپرده شده است و در زمان غیبت امام زمان(عج) نیز این مسئولیت بر عهده ولی‌فقیه است مسلما ما نمی‌توانیم مانند زمانی که امام زمان(عج) حضور دارند عمل کنیم اما باید به دنبال تحقق الگوهای حکومتی ایشان باشیم انتظار نیز به معنای تحقق بخشیدن به مواردی است که مطلوب امام عصر(عج) می‌باشد.

وی بیان داشت: در بسیاری از روایات خصوصیات حکومت اسلامی آمده است اما در نامه 53 نهج البلاغه این موارد یکجا و از زبان امام علی(ع) خطاب به مالک اشتر بیان شده است حکومت امام زمان(عج) مانند حکومت پیامبر اکرم(ص) و امام علی(ع) است اما از آن جهت که سال‌های زیادی از آن حکومت‌ها گذشته وقتی مردم امام زمان(عج) و حکومت ایشان را می‌بینند فکر می‌کنند که حضرت مهدی(عج) الگوهای جدید آورده‌اند.

وی با بیان این مطلب که اسلام نظام موروثی نیست و بر اساس الگوی حزبی عمل نمی‌کند گفت: اولین نکته در رابطه با حکومت امام عصر(عج) این است که حاکمان و مسئولان حکومتی بر اساس معیار دینی انتخاب می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تأکید کرد: یکی از معیارهای حکومت اسلامی این است که به آن مسئولیت به چشم یک حق نگاه نکنند به طوری که امام علی(ع) در نامه 53 نهج البلاغه خطاب به مالک اشتر می‌فرماید ان عملک لیس لک بطعمة ولکنه فی عنقک امانة یعنی فرمانداری برای تو وسیله آب و نان نیست، بلکه امانتی است که به عهده ات واگذار شده است .

وی بیان داشت: یکی از اصلی‌ترین ویژگی حکومت امام زمان(عج) بحث عدالت است به طوری که گفته می‌شود آن قدر این عدالت در زمان حضرت مهدی(عج) توسعه پیدا می‌کند که به درون خانه مردم هم نفوذ می‌یابد.

قاضی عسگر تأکید کرد: از نظر امام علی(ع) عدل به معنای قرار دادن هرچیزی در سرجای خود می‌باشد بنابراین قرار گرفتن هر فرد بر سر مسئولیتی مناسب از موارد این عدل خواهد بود و این از جمله مواردی است که در حال حاضر در جامعه ما بسیار کم دیده می‌شود و غالبا شخص افرادی را که در جناح دیگری قرار دارند تغییر می‌دهد و این معیار اسلامی نیست.

وی گفت: اشخاص باید خود نیز به این نکته توجه کنند که اگر کسی وجود داشت که توانایی اش نسبت به آن فرد بیشتر بود مسئولیت را به او بسپارد از طرفی طبق روایات اگر فردی مسئول نیز تشخیص اشتباه بدهد و کسی را بر مسئولیتی بگمارد که وی شایستگی آن را ندارد به خدا و رسول(ص) و مؤمنین خیانت کرده است.

قاضی عسگر تصریح کرد: از نظر اسلام و ائمه حکومت اسلامی تنها متعلق به مسلمانان نیست بلکه در نظام اسلامی همه افرادی که حکومت را پذیرفته‌اند در پناه حکومت اسلامی خواهند بود.

وی با تأکید بر این مطلب که نظام حکومتی امام زمان(عج) هرگز نظام بی‌تفاوتی نیست و نسبت به همه اتفاقات عکس العمل نشان خواهد داد اظهار داشت: مقابله با ظلم و ستم و دفاع از مظلوم از دیگر خصوصیات اصلی حکومت امام زمان(عج) می‌باشد، در اینجا این سؤال پیش می‌آید که چه طور ممکن است که جامعه اسلامی در برابر این همه ظلم رژیم صهیونیستی ساکت بنشیند آیا این برای کشورهای اسلامی ننگ نیست؟

وی در رابطه با مردم مظلوم غزه گفت: امروز مردم غزه این بینش را پیدا کرده‌اند و به این باور رسیده‌اند که هرگز نمی توانند از راه مذاکره به حقشان برسند، آن‌ها آگاهی یافته‌اند که هیچ چیزی جز اسلام نمی‌تواند آنان را در برابر ظلم حاکمان صهیونیستی نجات دهد و این همان چیزی است که امام خمینی(ره) بر آن تأکید داشتند.966/د101/س

ارسال نظرات