۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۲۱۶۴۱۳
دبیر جامعه روحانیت شیراز خواستار شد؛

توجه بیشتر رسانه‌ها به رواج فرهنگ دینی

خبرگزاری رسا ـ دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز از رسانه‌ها خواست توجه و وقت بیشتری برای خبرهای مذهبی، اخبار علما و مساجد همچنین رواج فرهنگ مذهبی در جامعه اختصاص دهند.
حجت الاسلام طاهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شیراز، حجت الاسلام محی‌الدین طاهری در جریان جلسه اعضای جامعه روحانیت شیراز با خبرنگاران که با حضور آیت الله ایمانی نماینده ولی فقیه در فارس برگزار شد، گفت: جایگاه رسانه زمانی به حقیقت خودش نزدیک می‌شود که فعالان رسانه امانت دار خوبی باشند.

 

وی با اشاره به این‌که رسانه‌ها باید بدانند آنچه در اخبار آن‌ها است امانت مردم محسوب می‌شود، افزود: یک خبرنگار باید جایگاه خودش را بالاتر از حب و بغض‌های شخصی بداند.

 

دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز با اشاره به این‌که برخی به دنبال سیاه نمایی هستند، افزود: آن‌هایی که سیاه نمایی می‌کنند بدانند که آب به آسیاب دشمن می‌ریزند.

 

حجت الاسلام طاهری بر لزوم دقت بیشتر به موضوع امانت‌داری در حوزه کار اطلاع رسانی تاکید و بیان کرد: انتشار خبر بر اساس نقل کردن شنیده‌ها فایده ندارند.

 

وی با اشاره به جایگاه استان فارس بیان کرد: جایگاه فارس جایگاه خاندان عصمت و طهارت(ع) است و جایگاه سومین حرم اهل بیت(ع) برای فارس را باید بیشتر در جامعه مطرح کنیم و این موضوع به فرهنگ تبدیل شود.

 

دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز بر لزوم توجه جدی رسانه‌ها به موضوع رواج فرهنگ مذهبی در جامعه تاکید کرد و گفت: در روزنامه‌ها باید آیات و روایات نوشته شود ضمن اینکه مناسبت‌های مذهبی نیز در جراید و رسانه‌ها باید بیشتر مطرح شود.

 

حجت الاسلام طاهری با اشاره به این‌که به عنوان نمونه دهه کرامت و شهادت امام صادق(ع) در رسانه‌ها باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد، افزود: در موضوع فقه رسانه نیز این آمادگی را داریم که رسانه مطالب و سؤالاتی که دارند جمع آوری کرده و ما نیز از طریق جامعه روحانیت سؤالات را به مراجع ارائه می‌دهیم./919/پ202/ب4

ارسال نظرات