۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۲۱۶۸۲۲
رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خوسف:

پاسخ‌گویی به نیازهای روز جامعه از وظایف مهم طلاب است

خبرگزای رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خوسف، ‌گفت: طلبه و مبلغ خوب کسی است که نیازهای دینی جامعه را ستخراج کند و برای تمامی مشکلات راهکارهای دینی ارائه دهد.
طلاب

حجت الاسلام علیرضا عزیزی، استاد حوزه علمیه خوسف در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، با بیان این که متاسفانه حجم دروس حوزه های علمیه بسیار سنگین است و موجب شده طلاب نتوانند آنچنان که شایسته است به نیازهای روز و مطالعه در این حوزه ها بپردازند، گفت:  مهم ترین رسالت حوزه های علمیه تربیت طلاب و متخصص برای دین است و اگر مبلغ و طلبه نتواند دین را براساس نیازهای روز مردم برای آنها بیان کند و سطح فهم و اطلاعات عمومی یک مبلغ از آحاد جامعه کمتر باشد نخواهد توانست رسالت خود را در حوزه تبلیغ دین به خوبی انجام دهد.

 

وی با بیان این که در آستانه سال تحصیلی حوزه های علمیه هستیم، گفت: حوزه های علمیه نباید به مدرک گرایی گرایش داشته باشند و به گونه ای طلاب را تربیت کنند که تمامی حواس آنها متوجه دروس باشد و از نیارهای روز جامعه و مطالعه در حوزه های تفسیر غافل نباشند.

 

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خوسف با بیان این که طلاب و روحانیان خط مقدم ولایت و سربازان مخلص امام زمان(عج الله) هستند، گفت: طلاب موظف هستند در حوزه هایی که مقام معظم رهبری تاکید دارند خود را تقویت کرده همچنین به گونه ای در مسیر رهنمودهای مقام معظم رهبری خود را تقویت کنند که بتوانند زمینه عزم همگانی جامعه را برای تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری بیان کنند.

 

حجت الاسلام عزیزی با بیان این که در حال حاضر میزان آگاهی های عمومی به شدت در میان افراد جامعه پیشرفت کرده است، گفت: دشمن وارد مرحله نوینی از تهاجم فرهنگی و شبهه سازی و شبهه پراکنی در دین شده است که اگر طلاب و مبلغان نتوانند با این شبهه سازی های دشمن آشنا شده و پاسخ این شبهه را بیابند نخواهد توانست زمینه هدایت خود و افراد جامعه را فراهم کنند که این موضوع به مرور زمان سبب بدبینی مردم به دین می شود.

 

وی با بیان این که طلاب باید به روش های نوین تبلیغ و استفاده از فناوری های روز برای هرچه بهتر کردن روش های تبلیغ خود مسلط باشند، افزود: طلبه ای که از دنیا عقب باشد نخواهند توانست در جامعه موثر باشد و در درازمدت به گوشه نشینی و دوری از اجتماع مبتلا خواهد شد.

 

مدیر اداره تبلیغات اسلامی خوسف با بیان این که امروزه دین و دینداری مهم ترین راهکار درمان دردها و آلام مختلف بشری است، گفت: دین اسلام دینی است که با گذر زمان اصول آن کهنه نمی شود بلکه روز به روز بر شادابی و عمق آموزه های آن افزوده می شود و در این میان تنها رسالت طلاب برای تبلیغ دین این است که آموزه های دین را براساس نیازهای مردم از منابع استخراج کنند.

 

حجت الاسلام عزیزی یادآور شد: طلبه و مبلغ خوب کسی است که نیازهای دینی جامعه را ستخراج کند و برای تمامی مشکلات راهکارهای دینی ارائه دهد./968/ت302/ب4

ارسال نظرات