۰۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۲۱۷۸۲۷
عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران:

پرهیز از تجمل گرایی ویژگی مدیران در نظام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران گفت: توجه به قانون و رواج قانون گرایی سبب پیشرفت و تعالی جامعه می شود.
امام جمعه نوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نوشهر، حجت الاسلام محمود مشایخ، عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار با مدیران شهری نوشهر که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، گفت: شهیدان رجایی و باهنر الگوی خدمات ارزنده ای بودند که باید دیران این بزرگواران را الگوی خود قرار دهند.

 

مسؤول حوزه علمیه شهید بهشتی با اشاره به این که مدیران باید خدمت صادقانه و خالصانه را الگوی خود قرار دهند، بیان داشت: لازم است که همه ما حرف حق دیگران را بپذیریم.

 

حجت الاسلام مشایخ با اشاره به حدیثی از امام علی(ع)، تصریح کرد: شتابزدگی، لجبازی، خودبینی و تنبلی از عوامل مهم گرفتاری های فردی و اجتماعی است که انسان باید از آن ها دوری کند.

 

امام جمعه نوشهر افزود: مسؤولان باید از لجبازی پرهیز کرده و اگر به اشتباه خود پی بردند روش قبلی را ادامه ندهند و کارهای خود را براساس عقلانیت و تدبیر به پیش برند.

 

وی با تاکید بر این که توجه بیشتری باید به قانون و رواج قانون گرایی وجود داشته باشد که سبب پیشرفت و تعالی جامعه می شود، بیان داشت: هر کدام از ما باید ببینیم در مجموعه خود چقدر مطابق قانون عمل می کنیم و تلاش ما باید در این راستا باشد تا قانون گرایی را سرلوحه امور خود قرار دهیم.

 

حجت الاسلام مشایخ با بیان این که کم کاری، پارتی بازی، رشوه و رودربایستی نباید در ادارات ما وجود داشته و همگان باید قانون را رعایت کنند، ادامه داد: بی اعتنایی به ارباب رجوع و استفاده شخصی از امکانات دولتی نباید در ادارات ما وجود داشته باشد که به شدت باید از این امور پرهیز شود.

 

امام جمعه نوشهربا اشاره به این که مدیران باید از تشریفات و تجملات دوره کرده و صرفه جویی را با دقت رعایت کنند، تصریح کرد: ترک اداره در ساعات اداری به بهانه جلسه، بهانه تراشی در کار مردم و کم کاری از مهم ترین اشکالات دستگاه های اجرایی است که باید در راستای برطرف کردن آن تلاش شود.

 

وی با بیان این که مدیران نباید ورود به خطوط سیاسی داشته باشند، افزود: اهتمام مدیران ما باید در راستای خدمت به مردم بوده و درصدد کسب رضایت خداوند منان و مردم گام بردارند.

 

محمدعلی قمی اویلی، فرماندار شهرستان نوشهر، دیدار مسؤولان با امام جمعه که منصسوب به رهبری و پدر معنوی شهرستان است را نوعی بیعت مجدد با رهبر معظم انقلاب اسلامی ذکر کرد.

 

وی با اشاره به این که خدمتگزاران دولتی در نوشهر خود را امانتدار خون شهدا و پاسخگوی مردم می‌دانند، تصریح کرد: با روی کار آمدن دولت یازدهم با شعار تدبیر و امید مسوولان در راستای تحقق اهداف وشعارهای دولت یازدهم همواره کوششی مضاعف دارند.

 

فرماندار نوشهر، هفته دولت را فرصت مناسبی برای ارائه گزارش عملکرد مدیران به مردم دانست و افزود: 45 کارگروه در نوشهر وجود دارد که این کارگروه‌ها علاوه بر حوزه وظیفه‌مندی اداری خودشان برای تسهیل و روان‌سازی امور مختلف شهرستانی تلاش می‌کنند./950/پ202/ب1

ارسال نظرات