۰۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۳
کد خبر: ۲۱۷۹۱۶

جامعه اساتید حوزه‌های علمیه فارس خواستار آزادی آیت‌الله نمر شدند

خبرگزاری رسا ـ جامعه اساتید حوزه‌های علمیه فارس با صدور بیانیه‌ای خواستار آزادی سریع و بدون قید و شرط آیت‌الله شیخ نمر‌، رهبر شیعیان منطقه قطیف عربستان شدند.
آيت الله نمر باقر النمر

به گزارش خبرگزاری رسا در فارس، جامعه اساتید حوزه‌های علمیه فارس با صدور بیانیه‌ای حکم اعدام آیت‌الله شیخ نمر‌، رهبر شیعیان منطقه قطیف عربستان را که از سوی حاکمان وهابی این کشور صورت گرفته است، محکوم کردند.

 

در این بیانیه آمده است: این روزها شاهد سخن از صدور حکم اعدام عالم ربانی، آمر به معروف و ناهی از منکر و مجاهد فی سبیل‌الله آیت‌الله شیخ نمر، توسط حاکمان وهابی و وابسته آل سعود هستیم.

 

آیا پاسخ به انتقادات و اعتراضات آرام و مسالمت‌آمیز و جواب فریاد تظلم و دادخواهی نسبت به سلب آزادی و نقض گسترده حقوق بشر و اجرای سیاست‌های تبعیض‌آمیز طایفه‌ای به‌ویژه در مناطق شرقی‌نشین عربستان، صدور حکم اعدام است؟

 

بدیهی است مسلمانان مظلوم و مردم به جان آمده عربستان، در برابر ظلم و ستم چندین ساله رژیم تحمیلی و غیرمردمی عربستان، سکوت نخواهند کرد و بیش از این اجازه نمی‌دهند عزت، کرامت و شخصیت آنان پایمال فرقه انحرافی وهابیت شود.

 

با اطمینان می‌گوییم مسلمانان رنج‌کشیده سرزمین وحی، اجازه نخواهند داد سرمایه عظیم نفت آنان، در خدمت سیاست‌های استعماری آمریکا، اسرائیل و انگلیس باشد و به مرکز تأمین و پشتیبانی نیازهای گروه داعش و دیگر تکفیری‌های جنایتکار در عراق، سوریه و لبنان  تبدیل شود.

 

شاهزادگان و امیران سرسپرده سعودی تصور نکنند با صدور حکم اعدام مجاهد مظلوم آیت‌الله شیخ نمر، اعتراض‌ها پایان می‌یابد، بلکه از هر قطره خون پاک او، مجاهدانی غیور پدید خواهند آمد که پایه‌های پوسیده حکومت آنان را بیش از پیش متزلزل خواهد ساخت.

 

جامعه اساتید حوزه‌های علمیه فارس، درباره عواقب اجرای این حکم هشدار داده، آزادی هرچه سریع‌تر و بدون قید و شرط این عالم مظلوم را خواهان است.

 

یادآور می‌شود، آیت‌الله نمر باقر النمر یکی از رهبران شیعه عربستان و فعال حقوق بشر است که در پی اعتراضات شیعیان عربستان و خطابه‌هایی که علیه رژیم آل‌سعود و جنایات‌ آنان داشت، در سال 2012 بازداشت شد./919/د102/ب4

ارسال نظرات