۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۰
کد خبر: ۲۱۹۱۲۳

پیام آیت‌الله دری نجف آبادی به مناسبت آغاز سال تحصیلی حوزه

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در اراک به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه پیامی صادر کرد.
حجت الاسلام و المسلمين دري نجف آبادي

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اراک در پیامی آغاز سال تحصیلی 94ـ93 را به تمامی خدمت‌گزاران در عرصه‌های آموزش و پرورش کشور و استان مرکزی تبریک و تهنیت گفت.

 

متن پیام به این شرح است:

بسمه تعالی

 

خداوند بزرگ را سپاسگزاریم که به ما توفیق علم آموزی و معرفت آموخت و قلب ما را به نور علم و ایمان روشنایی بخشید. خداوند منان را شاکریم که سفره پر برکت علم و دانش را برای ما گسترانید تا در سایه تلاش و فداکاری زمینه بسط کمالات و فتح قله‌ها فراهم شود و درخت وجود ما به ثمر نشیند. خدای مهربان را شکرگزاریم که ما را در سرزمین پاک و مقدس ایران و در دامان پدران و مادران دلسوز به وجود آورد تا مشعل هدایت را به دست گرفته و مرزبانان حریم شرف و عفاف باشیم.

 

پروردگار متعال را بر دو نعمت بزرگ قرآن و اهل البیت(ع) سپاسگزاریم و امید است در سایه عنایات آن بزرگواران زمینه‌های لازم برای رشد و پویایی و تحول همه جانبه علمی و عملی و فن آوری و رشد و توسعه و پویایی و جهاد اخلاقی و تربیتی فراهم گردد و سال تحصیلی جدید، سالی آمیخته با محبت و برادری و الفت و عزت و پیروزی و سربلندی ملت بزرگ ما و کشور عزیز ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشد.

 

بدون تردید فرزندان آدم(ع) ساخته تعلیم و تربیت‌اند و در سایه آموزش و پرورش به کمال مطلوب خواهند رسید و نقش خانواده و مدرسه در این رابطه بسیار حساس و خطیر است و در صورتی‌که این دو کانون مقدس برای تعلیم و تربیت فرزندان و نسل امروز برنامه داشته باشند می‌توان به آینده مثبت آن امیدوار بود.

 

امروز نسل جوان و نوجوان ما میراث دار شهدای بزرگ انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی و در عصر خمینی کبیر(ره) زندگی می‌کند، عصری که به برکت انقلاب اسلامی و جهاد ملت بزرگ ما سرنوشت جامعه و کشور را دگرگون کرده و در منطقه و جهان تحول آفریده است.

 

باید قدر این فرصت عظیم را بشناسیم و برای بهره برداری و استفاده حکیمانه از آن با برنامه ریزی و تدبیر حرکت کنیم و بر لطف خداوند توکل نموده و در سایه سار رحمت واسعه پروردگار مهربان و حضرت حجۀ بن الحسن المهدی(عج) و مربیان و معلمان و اولیای دلسوز خود راه کسب و کمال و فضیلت را با جدیت دنبال کنیم و با نشاط و انگیزه و ایمان و عشق و امید به آینده تلاش و فعالیت نماییم که قطعاً خداوند با نیکان و نیکوکاران است و او بندگان خود را تنها نمی‌گذارد.

 

خوشبختانه با تصویب سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش و معلمان و مربیان دلسوز و وظیفه شناس، بستر برای پویایی و تلاش صادقانه فراهم است و هر گونه غفلت و سهل انگاری و از دست دادن فرصتها گناهی نابخشودنی است.

 

امید آن‌که خداوند به همه ما توفیق درک شرایط و بهره‌برداری از فرصت‌ها را عنایت فرماید تا در پیشگاه باعظمت او سرفراز و سربلند باشیم و برای کشور و ملت خویش منشأ آثار و برکات ماندگار و خدمات پسندیده گردیم و چراغی برای خود و نورافکنی برای جامعه باشیم. انشاءالله تعالی

 

اینجانب فرارسیدن سال تحصیلی جدید را به تمامی خدمتگزاران در عرصه های آموزش و پرورش کشور عزیزمان و استان مرکزی تبریک و تهنیت عرض نموده و برای همگان از خداوند توفیق اخلاص و معرفت و پیروزی و سربلندی مسئلت می نمایم. انشاءالله شاد و پیروز و سربلند باشید./907/د102/ب4

ارسال نظرات