۱۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۲۱۹۵۱۷
عضو جامعه قاریان قرآن کریم کشور:

محبت و مودت اهل بیت سرمایه عظیم شیعیان است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه قاریان قرآن کریم کشور محبت و مودت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را سرمایه عظیم شعیان به ویژه ملت معتقد ایران اسلامی دانست.
امام رضا

عباس کیفی بجستانی، پژوهشگر دینی و عضو جامعه قاریان قرآن کریم کشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، ضمن تبریک فرا رسیدن میلاد باسعادت امام رضا(ع)، با بیان اینکه توسل به اهل بیت(ع) نشان از بزرگواری آنان و گره‌گشایی مشکلات شیعیان از سوی این ائمه است، افزود: امام رضا(ع) جلوه‌ای از چشمه جوشان ذات الهی بوده که همواره گره‌گشای مشکلات شیعیان است.

 

وی با اشاره به اینکه ولادت امام هشتم شیعیان فرصت مغتنمی برای گسترش و نشر معرفت و معنویت دینی و ترویج معارف رضوی در جامعه است، اضافه کرد: سراسر زندگی امام رضا(ع) درس‌های روشنی از ابعاد مختلف زندگی دارد و لازم است همه دلدادگان و پیروان آن حضرت این درس‌ها را سرمشق زندگی خود قرار دهند.

 

استاد معارف و علوم دینی دانشگاه های استان خراسان شمالی به الگو‌های فرهنگی جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: معصومان‌(ع)، صالحین، شهیدان راه اسلام و نایبان ایشان الگو‌های فرهنگی جامعه اسلامی هستند و افراد با الگو‌گیری از شیوه زندگی و تجربیات غنی این بزرگان می‌توانند خود را به قرب و رحمت الهی نزدیک کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: خصوصیت‌های علمی، معرفتی، اخلاقی و رفتاری اهل‌ بیت‌(ع) کمتر مورد توجه قرار گرفته و دهه کرامت بهانه خوبی است تا بیشتر به این مباحث پرداخته شود، زیرا هر قدر فرهنگ رضوی را در جامعه تقویت و گسترش دهیم می‌توانیم خود را بیش از پیش در برابر هجمه‌هایی که از هر سو به سمت ما می‌آید؛ حفظ کنیم.

 

کیفی بجستانی با بیان این که عرصه تعلیم و تربیت در مدارس و دانشگاه های کشور یکی از زیر ساخت‌های مهم فرهنگی جامعه به شمار می رود، اضافه کرد: باید برای تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی گام برداریم و فرهنگ عظیم اسلامی را در جامعه احیا کنیم که در این زمینه تکیه بر فرهنگ اهل بیت(ع) می تواند منبعی مطمئن برای تقویت فرهنگ در جامعه باشد.

 

وی انقلاب اسلامی را فرصتی مهم در جهت پیوند نسل جوان با دین و معارف دانست و تصریح کرد: در زمان طاغوت این چنین فرصتی برای جذب جوانان به معارف دینی وجود نداشت اما با پیروزی انقلاب فرصتی مهم مهیا شد تا جایی که امروز جوانان خود احساس نیاز می کنند و خواستار برگزاری برنامه های دینی و آشنایی با معارف هستند.

 

کیفی بجستانی با بیان اینکه فرهنگ دینداری در جامعه باید با جدیت ترویج و گسترش یابد، اظهار کرد: آموزه‌های متعالی دین اسلام امروز به سرعت در حال انتشار است و مسلمانان نیز باید برای اشاعه بیشتر این مهم تلاش کنند؛ زیرا تربیت نسل خوب، متدین، پاک و پویا از جهت معنوی برای ادامه حیات جامعه دینی و مذهبی از جمله امور و اهدافی بوده که معصومین(ع) توجه زیادی به آن داشته اند.

 

وی با تأکید بر وجود روایات متعدد در خصوص مودت اهل بیت(ع)، خاطرنشان کرد: مودت و محبت به اهل بیت(ع) سرمایه‌ای است که در وجود مؤمنان نهاده شده چرا که پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) واسطه‌ فیض خداوند به انسان هستند.

 

عضو جامعه قاریان قرآن کریم کشور محبت و مودت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را سرمایه عظیم شعیان به ویژه ملت معتقد ایران اسلامی دانست و گفت: تحقق سعادت و توسعه پایدار فرهنگی تنها با نهادینه کردن فرهنگ اهل بیت(ع) در جامعه امکان پذیر است.

 

وی افزود: باید آگاه باشیم که مهم‌ترین هدف دشمنان از جنگ‌نرم و تهاجم فرهنگی مقابله با دین اسلام و فرهنگ اهل بیت(ع) در جامعه و کمرنگ کردن آن در میان مسلمانان است.

 

کیفی بجستانی انس بیشتر جوانان و نوجوانان با کلام الهی و فرهنگ اهل بیت(ع) را راهی برای فرهنگ‌سازی برای زندگی قرآنی و دینی دانست و گفت: الفت با این دو موجب ارتقای ارزش‌های معنوی در جامعه می‌شود./9314/ت302/ب4

ارسال نظرات