۱۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۲۱۹۶۸۲

یادواره شهدای سادات آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی از برگزاری نخستین یادواره 382 شهید سادات استان همزمان با هفته ولایت خبر داد.
يادواره شهدا

قاسم صمدیان، رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز به تشریح ویژه برنامه های این مرکز در هفته ولایت پرداخت و اظهار داشت: یادواره 382 شهید سادات استان آذربایجان شرقی همزمان با هفته ولایت در تبریز برگزار خواهد شد.


وی از کاشت 382 اصله نهال به نام شهدای سادات خبر داد و گفت: یادواره شهدای سادات استان پنجشنبه 17مهر ماه سال جاری با اجرای ویژه برنامه های مختلف فرهنگی، مذهبی و اجتماعی از جمله نصب تصاویر شهدای سادات در سطح شهر، تجلیل از علی نامان و اجرای نور افشانی، چراغانی و جشن خیابانی برگزار می شود.


صمدیان افزود: اجرای برنامه های مدیحه سرایی، دیدار با خانواده های شهدای سادات، دیدار با نماینده محترم ولی فقیه در استان به مناسبت هفته ولایت، نامگذاری یکی از پل های در حال احداث شهر تبریز بنام شهدای سادات و اجرای مسابقه فرهنگی غدیر به صورت پیامک از دیگر برنامه های هفته ولایت است.


رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی به نقش ولایت و رهبری در ایران و جهان اسلام اشاره کرد و گفت: شهدا از پرچمداران اصلی ولایت هستند و باید با کیفیت بخشی به برنامه های هفته ولایت و تاکید بر مردمی بودن حرکت و مشارکت تمام آحاد جامعه، راه شهدا تداوم یابد.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وقف زمین از سوی یکی از شهدای استان اظهار داشت: بانو نوبر ارزیده مادر شهید محمد تقی یوسف تبار قطعه زمین 350متری، سهم الارث شهید را جهت احداث مرکز بهداشت در روستای داشکسن آذرشهر وقف کرد.


صمدیان افزود: روستای داش کسن با 300خانوار 2 شهید را تقدیم میهن اسلامی کرده که از توابع بخش مرکزی آذرشهر و فاقد خانه بهداشت است و مادر محترم شهید، قطعه زمین سهم الارث شهید معظم را جهت احداث خانه بهداشت برای ساکنین روستای داشکسن اهداء و مقرر شد شبکه بهداشت و درمان آذرشهر نسبت به احداث آن اقدام کند.


رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که شهید محمد تقی یوسف تبار متولد 1350 کادر نیروی انتظامی 24خرداد 1373 در درگیری با نیروهای ضد انقلاب در زیوه کردستان به درجه رفیع شهادت نائل شده است، گفت: خانواده های شهدا همواره منشأ خیر و برکت برای جامعه هستند.


وی در پایان از برگزاری المپیاد استعداد های درخشان دانش آموزان پسر شاهد و ایثارگر سطح کشور در تبریز خبر داد و گفت: دانش آموزان ممتاز خانواده های شهدا و ایثارگران وظیفه پاسداری از آرمان های انقلاب و شهدا را برعهده دارند، بنیاد شهید نیز حمایت ویژه از این فرزندان انقلاب خواهد داشت./953/ت302/ب4

ارسال نظرات