۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۵
کد خبر: ۲۲۱۸۷۳
آیت‌الله طه محمدی:

غدیر تفکر اسلام ناب محمدی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: غدیر، تنها یک حادثه تاریخی و نام یک سرزمین نیست بلکه تفکر و راه و روش اسلام ناب محمدی(ص) است.
آيت الله طه محمدي، امام جمعه همدان

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله غیاث‌الدین طه محمدی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان، پیش از ظهر یکشنبه در ستاد ساماندهی شئون فرهنگی استان همدان با بیان اینکه ولایت فقیه قلب اسلام است و ولایت امام معصوم و رسول خدا اهمیت بالایی دارد، اظهار داشت: اسلام به عنوان دین کامل و متقی هزاران دستور دارد.

  

وی با بیان اینکه کشورهای اسلامی هزار و 400 سال است که به خاطر زیر پا گذاشتن امر ولایت حقه مصیبت می‌کشند، ادامه داد: مسأله غدیر خم مسأله احیای ولایت و امامت حقه است.

 

امام جمعه همدان با بیان اینکه باید فرهنگ روزه‌داری در روز غدیرخم در بین مردم جا انداخته شود، بیان کرد: هم اکنون در دنیا یک و نیم میلیارد مسلمان وجود دارد که یک میلیارد سنی مذهبی و نیم میلیارد شیعه هستند و اهل سنت معتقدند غدیر وجود ندارد و 80 درصد شیعیان نیز نمی‌دانند غدیر به چه معنا است.

 

وی با بیان اینکه باید در جلسه‌ای بررسی شود که چگونه می‌توان کارهای نمادین و سمبلیک انجام داد، افزود: در روز غدیرخم شهر باید چراغانی شود و همدان از این نظر کار خاصی نکرده است.

 

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه هیأت نمازگزاران پارک کودک همدان در روز عید 110 ماشین را گل می‌زند و در شهر می‌چرخند که این یک کار نمادین زیبا است، اظهار داشت: در طول هزار و 400 سال برای عید غدیر کاری انجام نشده است.

 

آیت‌الله طه محمدی با بیان اینکه عاشورا فرزند غدیر است، ادامه داد: اگر کاری که برای عاشورا کردیم برای عید غدیر کرده بودیم اکنون دو سوم اهل سنت، شیعه بودند.

 

وی گفت: یکی از نعمت‌هایی که خدا به ما داده امامت و محبت به علی ابن ابیطالب است که باید قدر این نعمت را بدانیم و همواره در راه مستقیم امامت و ولایت گام برداریم.

 

امام جمعه همدان افزود: غدیر خم نقش سرنوشت سازی در تعیین مسیر آینده اسلام داشت و در این واقعه است که پیامبر اکرم (ص) مهم‌ترین مأموریت دوران پیامبریِ خود که تعیین امامت امام علی (ع) است را به انجام می‌رسان./998/د102/ب4

ارسال نظرات