۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۲۲۳۷۱۴
امام جمعه عجب‌شیر:

جامعه هنوز لذت کتابخوانی را نچشیده است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام شربیانی پس از بازدید از نمایشگاه کتاب تبریز با تأکید بر ترویج فرهنگ مطالعه گفت: جامعه هنوز لذت کتابخوانی را نچشیده است.
کتاب

حجت الاسلام شربیانی، امام جمعه عجب شیر در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: هر کار فرهنگی آثار مثبت و مستقیم در رشد فکری و بینش هر جامعه است.


وی با بیان این‌که ارتقای سطح اندیشه در گرو توجه به فرهنگ مطالعه است، گفت: در جوامعی که تیراژ کتاب ها بالاست و تنوع موضوعی وجود دارد، شاهد رشد فکری، علمی و تمدن بشری هستیم.


حجت الاسلام شربیانی با بیان این‌که هنوز فرهنگ کتابخوانی در جامعه رایج نشده است، افزود: کار فرهنگی همواره در درازمدت خروجی خواهد داشت، بنابراین نمی توان تنها از نمایشگاه یک هفته ای کتاب انتظار داشت که فرهنگ مطالعه را در استان ترویج دهد.


امام جمعه عجب شیر نمایشگاه کتاب تبریز را فرصتی برای آشنایی با تازه های نشر عنوان کرد و گفت: نمایشگاه می تواند عطش مطالعه اهالی فرهنگ، هنر و ادب و دانش‌پژوهان حوزه و دانشگاه را برطرف کند، بنابراین باید تسهیلات مناسب‌‌تری برای خرید کتاب در اختیار این قشر قرار گیرد.


وی با بیان این‌که جامعه هنوز لذت کتابخوانی را نچشیده است، تصریح کرد: اگر این لذت را همه آحاد جامعه تجربه کنند، هیچگاه اوقات تلف شده ای در زندگی نخواهند داشت، چراکه همواره کتابی برای مطالعه خواهد بود.


حجت الاسلام شربیانی با اشاره به این‌که علمای بزرگ همواره برای کوتاه‌ترین لحظات بیکاری خود نیز برنامه ریزی می کردند، گفت: کتاب می تواند خلأ اوقاتی که به بطالت سپری می شود، را به خوبی پر کند، البته باید دانست که هر کتابی نیز ارزش خواندن ندارد.

 

امام جمعه عجب شیر با اشاره به این‌که مطالعه در حوزه و دانشگاه تنها به کتب درسی منحصر شده است، تصریح کرد: اگر خواهان تربیت دانشمندانی فاضل و مهذب در نظام آموزشی کشور هستیم، چاره ای جز آشتی نسل جوان جامعه با کتاب و کتابخانه ها نداریم./935/ت302/ی

ارسال نظرات