۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۴
کد خبر: ۲۲۴۶۳۲
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

فرصت امروز خدمت گذاری برای مدیران در سایه ولایت حاصل شده است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قائمشهر، مردم را صاحبان اصلی این انقلاب دانست و با بیان این که مسؤولان باید خود را وقف خدمت گذاری به این ملت کنند، گفت: فرصت امروز خدمت گذاری برای مسؤولان کشورمان در سایه ولایت فقیه حاصل شده است که باید قدردانسته شود.
حجت الاسلام و المسلمين معلمي، نماينده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری شب گذشته در جلسه شورای اداری استان با بیان این که غدیر روز تجلی آفتاب ولایت و تداعی عنایت الهی به جامعه بشری است، گفت: با گسترش و ترویج فرهنگ غدیر شاهد تحکیم هرچه بیشتر روابط والای انسانی و دینی در جامعه خواهیم بود.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری افزود: تفکر دینی با ترویج فرهنگ غدیر از غربت تاریخی خود رها شده است و شاهد بازگشت آن، تحت زعامت ولی امر مسلمین جهان برای هدایت الهی مردم بودیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین معلمی، عید غدیر را نقطه عطف میان رسالت کبری و ولایت عظمی دانست و با بیان این که مسأله غدیر مایه بقای اسلام و استمرار رسالت انبیا(ص) است، گفت: اگر غدیر اتفاق نمی افتاد جبهه حق از داشتن امام بی‌بهره بود و دشمن راه نفوذ خودش را گسترش می داد.

 

وی با تأکید بر این که باید از مسأله غدیر برای نزدیک کردن قلوب مسلمانان بهره گرفت، ادامه داد: در مسأله غدیر تکمیل دین، اتمام نعمت و ولایت امیر مؤمنان(ع) ابلاغ شده است.

 

امام جمعه قائمشهر با بیان این که اگر موضوع غدیر مطرح نمی‌شد مسأله رسالت ابتر باقی می‌ماند و هیچ قدمی در این خصوص برداشته نمی شد، تصریح کرد: مسأله غدیر باید از انزوا خارج و به یک فرهنگ جهانی تبدیل شود.

 

وی با بیان این که متولیان دینی و فرهنگی جامعه باید در جهت نهادینه‌سازی این فرهنگ عظیم گام‌های مؤثرتری بردارند، ادامه داد: امروز جامعه جهانی نیازمند بهره‌گیری از فرهنگ غنی و اصیل غدیر است.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، تبیین مناسب مسأله غدیر را زمینه ساز تقویت جایگاه ولایت و امامت در جامعه اسلامی دانست و تصریح کرد: باید تلاش شود تا زوایای پنهان واقعه غدیر برای سطوح مختلف جامعه به ویژه نسل جوان تبیین شود.

 

امام جمعه قائمشهر، مقوله ولایت و غدیر را مکمل یکدیگر دانست و ادامه داد: این مسائل مهم باید با بهره‌گیری از نهج البلاغه و صحیفه سجادیه برای مردم به خوبی تبیین شود.

 

وی با بیان این که دھﻪ ﻏﺪﯾﺮ را ﺑﮫﺘﺮﯾﻦ ﻓﺮﺻﺖ ﺑﺮای ﺗﺒﯿﯿﻦ ﺟﺎﯾﮕﺎه وﻻﯾﺖ و اﻣﺎﻣﺖ داﻧﺴﺖ و ﮔﻔﺖ: وﻻﯾﺖﻣﺪاری ﻧﻈﺎم ﻣﻘﺪس ﺟﻤﮫﻮری اﺳﻼﻣﯽ اﯾﺮان ﻧﺎﺷﯽ از ﺣﺎدﺛﻪ ﻋﻈﯿﻢ ﻏﺪﯾﺮ اﺳﺖ.

 

امام جمعه قائمشهر ﺑﺎ ﺗﺒﯿﯿﻦ ﺟﺎﯾﮕﺎه رﻓﯿﻊ وﻻﯾﺖ ﻓﻘﯿﻪ در ﺟﺎﻣﻌﻪ اﺳﻼﻣﯽ ﮔﻔﺖ: وﻻﯾﺖ ﻓﻘﯿﻪ رﮐﻦ اﺳﺎﺳﯽ ﺟﺎﻣﻌﻪ اﺳﻼﻣﯽ و ﺗﺒﻌﯿﺖ از آن ﯾﮏ ﺗﮑﻠﯿﻒ اﺳﺖ.

 

ﻧﻤﺎﯾﻨﺪه ﻣﺮدم مازندران در ﻣﺠﻠﺲ ﺧﺒﺮﮔﺎن رھﺒﺮی ﺑﺎ اﺷﺎره ﺑﻪ اﯾﻦ ﮐﻪ وﻟﯽ ﻓﻘﯿﻪ ﻧﺎﺋﺐ ﺑﺮ ﺣﻖ اﻣﺎم زﻣﺎن(ﻋﺞ) اﺳﺖ، ﺗﺼﺮﯾﺢ ﮐﺮد: وﻻﯾﺖ وﻟﯽ ﻓﻘﯿﻪ در ھﻤﻪ اﺑﻌﺎد ﺑﺮ ﻣﺆﻣﻨﺎن ﺟﺎری اﺳﺖ.

 

نماینده ﻣﺠﻠﺲ ﺧﺒﺮﮔﺎن رھﺒﺮی ﺑﺎ اﺷﺎره ﺑﻪ اھﻤﯿﺖ ﻋﯿﺪ ﻏﺪﯾﺮ ﮔﻔﺖ: ﻏﺪﯾﺮ در ﻓﺮھﻨﮓ اﺳﻼﻣﻰ ﯾﮏ درﯾﺎ اﺳﺖ و اﯾﻦ ﭘﺪﯾﺪه و رﺧﺪاد ﯾﮏ ﺣﺎدﺛﻪ ﺑﺴﯿﺎر ﻣﮫﻢ ﺗﺎرﯾﺨﻰ اﺳﺖ، ﻏﺪﯾﺮ، ﻋﯿﺪ وﻻﯾﺖ و ﺳﯿﺎﺳﺖ و دﺧﺎﻟﺖ ﻣﺮدم در ﻣﺴﺄﻟﻪ ﺣﮑﻮﻣﺖ و ﻋﯿﺪ آﺣﺎد ﻣﻠﺖ و اﻣﺖ اﺳﻼﻣﻰ اﺳﺖ.

 

وی ﺑﺎ ﺑﯿﺎن اﯾﻦ ﮐﻪ ﭘﯿﺎﻣﺒﺮ ﮔﺮاﻣﯽ اﺳﻼم ﺑﺎ اﻧﺘﺨﺎب ﺟﺎﻧﺸﯿﻦ ﺧﻮد راه ﺳﻌﺎدت ﺑﺸﺮ را ﺗﺮﺳﯿﻢ ﮐﺮد، اداﻣﻪ داد: در ﺣﺎل ﺣﺎﺿﺮ ﻧﯿﺰ ﭘﺲ از ﮔﺬﺷﺖ ﭼﻨﺪﯾﻦ ﻗﺮن اﯾﻦ راه و ﭼﺮاغ ھﺪاﯾﺖ ھﻤﭽﻨﺎن اداﻣﻪ دارد و آﺣﺎد ﺟﺎﻣﻌﻪ اﺳﻼﻣﯽ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺎ ﺗﺒﻌﯿﺖ از وﻟﯽ ﻓﻘﯿﻪ زﻣﺎن ھﻤﺎن راه را اداﻣﻪ دھﻨﺪ.

 

نماینده مجلس خبرنگاران رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که انقلاب اسلامی بستر حضور جوانان انقلابی در امور اجرایی کشور را فراهم کرد، گفت: انقلاب اسلامی فرصت بسیاری خوبی است که اهل ایمان در کشور در مسند حکومت قرار دارند.

 

امام جمعه قائمشهر، مردم را صاحبان اصلی این انقلاب دانست و با بیان این که مسؤولان باید خود را وقف خدمت گذاری به این ملت کنند، خاطرنشان کرد: فرصت امروز خدمت گذاری برای مسؤولان کشورمان در سایه ولایت فقیه حاصل شده است که باید قدردانسته شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که مردم کشورمان همه مشکلات و سختی ها را با جان خریدند و با اقتدار در برابر مشکلات ایستادند، تصریح کرد: مدیران و مسؤولان کشورمان باید رفع دغدغه های مردم را در اولویت کاری خود قرار دهند./950/پ202/ب1

ارسال نظرات